Hoe komt het dat wij scheuten in onze scheenbenen voelen? Als we mensen zien vallen?Terwijl het niet leuk is. En wat maakt het toch leuk?

Als ik met mijn man naar het programma "homevideo's" kijk. Krijgen we allebei scheuten door ons benen. Het is eigenlijk helemaal niet leuk. Je ziet kinderen plat op hun gezicht vallen of volwassen zie je vallen van hoogtes,van schommels,of van rotsen. Of ze houden de motor niet meer waar ze opzitten. Wat dan de vreselijkse klappen opleverd. Of je ziet iemands haar in de brand staan tijdens het uitblazen van een taart. enz enz.
Het is eigenlijk helemaal niet leuk om te zien. Maar toch liggen we in een deuk. Maar de scheuten in onze benen is eigenlijk het lachwekkendst. We houden dan onze benen vast en we zitten onrustig naar onze benen te grijpen als we weer iemand een reuze smak zien maken.Hebben jullie dat ook?
En wat doet het toch in onze benen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is aangeleerd, het in je benen te voelen...

En het is de afstand tot een ander, dat we kunnen lachen om de pijn van een ander... Zo zit dat...

Die scheuten van pijn in je benen is arbitrair en is niet bij iedereen zo... Sommige hebben scheuten in de buik... Het is namelijk daar waar jij het meeste bang voor bent dat bij jou gebeurd, dat je dat daar op die plek voelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat we ons ermee vereenzelvigen. Alsof het ons overkomt dus. De suggestie alleen is voldoende om de scheuten te voelen.