Als puber ga je op zoek naar jezelf en je begint daarmee je te ontwikkelen tot de persoon die je uiteindelijk bent.
Op gegeven moment wordt je uitgedaagd om op zoek te gaan naar je eigen essentie,
wat geeft zin aan je leven of je werk enz.
Vanuit je persoonlijke ontwikkeling krijg je dan signalen als innige wensen, sterke gevoelens of datgene wat je diep raakt.
Dat is persoonlijke verdieping. Eigen verantwoorelijkheid nemen en je eigen unieke talenten inzetten. Als het ware het 'meesterschap over jezelf nemen.
Het gaat dan niet om het aanleren van bepaalde vaardigheden of technieken, maar veel meer om te leven vanuit je persoonlijke innerlijk kompas, vanuit de persoon waartoe je je ontwikkeld hebt.
Hiermee geef je richting en betekenis aan je werk en je leven en daarmee vergroot je je persoonlijke impact.
amc
10 jaar geleden
Persoonlijke ontwikkeling is gericht op het verstand van de mens.
Persoonlijke verdieping is gericht op de geest van de mens.