Humor is cultuurgebonden. Japanners bijv. hebben een totaal ander gevoel voor humor dan westerlingen.
Er bestaat wel universele humor, Mister Bean doet he bijvoorbeeld over de hele wereld goed.
Een grap die echt iedereen leuk vindt? Nee dat niet denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ja, de practical joke. Als een hooggeplaatst persoon uitglijdt over een bananenschil lacht iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die bestaat niet/kan niet bestaan, omdat iedereen een ander soort voor humor heeft.

Toegevoegd op 13-06-2009 06:21:22
ander soort voor=ander soort gevoel voor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een goed gevoel voor humor. Maar ik geloof nooit dat dit bij iedereen hetzelfde is. Dus als ik ergens om kan lachen wilt niet zeggen dat iedereen daarom kan lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het is eigenlijk heel gek om van jezelf te zeggen dat je een goed gevoel voor humor hebt. Net zoiets als 'ik heb een hele goede smaak'...
Nee, de persoon moet wel de beschikking hebben over humor, en dat is niet iedereen gegeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaken verschillen, maar waar iedereen wel gevoelig voor is, is leedvermaak. Ze zeggen niet voor niets: geen leuker vermaak dan leedvermaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de grap des levens moet iedereen toch lachen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk het niet want personen verschillen van elkaar de ene lacht om dit de ander lacht om dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen? Iedereen is heel veel mensen. Nee, er zal tussen iedereen altijd wel iemand zitten die er niet om kan lachen. En hoogstwaarschijnlijk wel meer dan eentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leukste vermaak = leed vermaak.
Echter vinden sommigen (ja die bestaan ook) dit dan weer zielig voor het 'slachtoffer'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, ''iedereen'' zijn ook 1, 2, en 3 jarigen..die hebben het vermogen nog niet om een grap te snappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A. Een man van 50 stapt een kledingzaak binnen en laat zich een splinternieuw pak aanmeten. De stof en de snit staan hem fantastisch maar het pak flatteert hem allesbehalve, ziet hij in de spiegel. Hij maakt er de verkoper op attent dat de vest in een deuk valt langs de linkerzijde, waarop de verkoper hem aanraadt om zijn schouder een beetje op te trekken. Dan zou hij er niets meer van zien. De man trekt zijn linkerschouder omhoog en inderdaad valt de vest nu helemaal goed. De man bekijkt nu zijn broek en stelt vast dat de ene pijp langer is dan de andere en vraagt de verkoper of hij de broek een stukje kan inkorten. De verkoper geeft hem echter de raad om langs de rechterzijde een beetje door de knieën te zakken zodat de broekspijpen op die manier toch gelijk hangen. De man buigt een beetje door de rechterknie en inderdaad hangt de broek nu volledig recht. Hij bekijkt zichzelf in de spiegel en met de linkerschouder opgetrokken en de rechterknie lichtjes geplooid past het pak als gegoten. Hij koopt het pak meteen en besluit het direct te dragen. Net als hij de winkel verlaat komen twee dames gearmd en gezellig keuvelend aangewandeld. In het voorbijlopen hoort hij de ene dame tegen de andere zeggen: ‘Dat moet wel een hele goede kleermaker zijn om zo’n mismaakte kerel zo goed in het pak te zetten.’

B.Vraag: Wat is het toppunt van nieuwsgierigheid?
Antwoord: Door het sleutelgat van een glazen deur kijken!

C. Een man loopt op straat met een pinguïn aan een touwtje. Een patrouillerende agent benadert de man en raadt hem aan met het dier naar de dierentuin te gaan. De volgende dag ziet de agent het tweetal opnieuw over straat lopen en vraagt waarom hij het dier niet naar de dierentuin heeft gebracht. ‘We zijn geweest en het was leuk,’ antwoordt de man, ‘maar vandaag willen we naar de bioscoop gaan.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel zeker van niet. Teneerste zal er nog een taalbarrière in de weg staan en zoals al eerder gezegt snappen 1-3 jarigen de grap gewoon niet.