Ik heb heb last van slaapverlaming/demonische aanvallen. Hoe kom ik hiervan af?

Hallucinaties
Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst.
Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen. Voorbeelden van hallucinaties die relatief vaak voorkomen zijn:
Gevoelsmatig:
• De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
• Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
• Een druk/gewicht op de borst
Auditief:
• Voetstappen
• Stemmen
• Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:
• Gevoel van aanraking
Visueel:
• Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Jij bent er de oorzaak van, van dat wat je meemaakt...
Slaapverlamming treedt ALTIJD op bij iedereen en in elke nacht... Dat jij dit zo bewust meemaakt is een andere zaak, dat is gelukkig niet iedereen...

Dat wil zeggen dat je veel bewuster bent dan een ander... Dus ik moet je aanspreken op dat bewustere deel van jezelf... Het doel van deze gebeurtenissen is dat jij er wat van leert, althans dat maken we zo... We zoeken er iets achter om van te leren, dan is de setting al meteen veel minder eng... Het zijn inderdaad extreem angstige gebeurtenissen, dat kan ik uit eigen ervaring zeggen... Maar als je ziet hoe een en ander zich laat zien in werkelijkheid, dan demystificeert dat...

Als je uit diepe slaap komt ben je verlamd... Dat is altijd zo, want als de chauffeur uit de auto is, loopt de auto stationair... Dat is per definitie zo... Maar bij jou speelt het in en uitstappen van de chauffeur binnen jouw bewustzijn af... Dat is wat er speelt, jij voelt en ervaart dat... En als de chauffeur net uit de auto gestapt is, wil jij gaan bewegen en DAT GAAT NIET, dat is de verlamming... Dat kan hypnagogische of hypnopompisch zijn, dat maakt niet zo veel uit... Maar zie hoe het gaat en leer ervan, als je het niet meer als angstig ervaart, maar gewoon als kennisgeving aanneemt, dan ben je er... Je kunt er niets aan doen, dus accepteren is hier het devies... Ga het niet wegmediceren... Neem geen "geneesmiddellen"... Blijf bij bewustzijn en als je de angst laat varen, dan ben je er... Dan ben je gewoon getuige van een alledaags schouwspel... Het gebeurt toch elke nacht, dus so what?

Ga naar de onderstaande site en download gratis en legaal alle boeken die daar staan en leer van de wondere wereld tussen leven en dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dank je wel. Precies.
Ik kreeg al een reactie dat ik hiermee naar de huisarts mee moet gaan, terwijl dat het zeker weten veel erger zal gaan maken.
Straks raak ik mijn kind kwijt omdat ze denken dat ik schizofrenie heb.
Ja, misschien moet ik het inderdaad maar gewoon accepteren.
Het is alleen vervelend dat ik dit al meemaak sinds kleins af aan al en ik ben nu inmiddels 21.
Op de een of andere manier wen ik er gewoon niet aan, want het is alsof je bijna dood gaat midden in een duivelse omgeving.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook, en het duurt net zo lang je er angstig van wordt... Want je hebt geen keuze, je MOET het meemaken, dus wat kun je dan nog... Het is een spirituele zoektocht en totaal niet medisch, dus blijf daar weg... Maar zoek een spirituele oplossing en dat is: ACCEPTEREN... en laat je angst varen... Tip: kruis je benen met inslapen en je armen ook... (Zoek even de houding uit zoals ik die bedoel, is makkelijk) en als je dat doet, sluit je je voor die demonen af... Je lichaam zit op slot voor die energie... :-)) Ook dit gaat over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is dit een erfelijke factor? Want mijn ouders hebben dit niet en mijn zus ook niet? Ik lig trouwens altijd op mijn rug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi XiniX +1

Andere antwoorden (4)

Dat is nu typisch een vraag die je niet op het internet maar bij je huisarts oplost ...

Verondersteld wordt dat het antipsychoticum Risperdal(r) effectief is in de bestrijding van slaapverlamming, waarschijnlijk door zijn anti-halluconatiore werking. Dit is een medicatie die doorgaans voor schizofrenie wordt gebruikt. Het heeft mogelijk effect op slaapverlamming indien hallucinaties veelvuldig optreden. Tevens zijn er aanwijzingen dat ook andere psychofarmaca effectief kunnen zijn, hoewel het nadeel daarvan is dat ze de slaap/waakcyclus nadelig kunnen beïnvloeden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slaapverlamming is een gevolg van een tekort aan slaap, of een onregelmatig slaapritme.

Hallucinaties zijn een vaak voorkomend verschijnsel wanneer de hersenen niet optimaal werken, zoals bij drugsgebruik, zuurstoftekort (BDE's), en slaaptekort.

Pareidolia zorgt er vervolgens voor dat deze dingen ervaren kunnen worden als actieve entiteiten met hun eigen motieven.

Hier is niets bovennatuurlijks aan. De bovennatuurlijke uitleg is slechts gekomen als plaatsvervangende verklaring toen de kennis nog niet zover was. Met alle kwalijke gevolgen vandien, want mensen zijn de plaatsvervangende antwoorden als daadwerkelijke antwoorden gaan beschouwen.

Daarom is het belangrijk om te zeggen "we weten het niet" als je iets niet weet, en bij mogelijke verklaringen aan te geven dat het een hypothetische verklaring betreft die nog geverifiëerd moet worden.

Maar goed, rust pakken, zou ik zeggen, als je ervan af wilt. Dat heeft bij mij ook geholpen. En helaas. Een bezoekje van een succubus kan ik zo af en toe best gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit sinds kleins af aan al, dagelijks. En heb verder geen slaapstoornis. Hoe kan het dat al deze hallucinaties bij een ieder hetzelfde is en allemaal zo duivels? We hebben toch niet dezelfde angsten?
Ik vrees alleen voor God..
Maar goed, denken dat je dood gaat omdat je bijna stikt is niet het fijnste wat er bestaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, je kunt het ontkennen, maar dit is wel degelijk een slaapstoornis. De ervaring is bij iedereen gelijk, omdat men aan dezelfde slaapstoornis lijdt. Duivels is alleen je eigen invulling hieraan, meer niet. Dat is het stukje afkomstig uit "we weten het niet, dus dat moet het zijn". Daarom zei ik dus dat het belangrijk is om te stoppen na "we weten het niet" wanneer men iets niet weet. De extra invulling gebaseerd op angsten en speculaties geven een beeld dat ook voor anderen blijft bestaan, en die leiden daar vervolgens onder. De tijd dat ik hier last van had, hielp het te weten dat het een natuurlijk, niet demonisch verschijnsel was. Als je slaapparalyse herkent en erkent als slaapparalyse, en weet dat het maar een tijdelijke situatie is totdat je lichaam wakker wordt, hoef je namelijk helemaal niet bang te zijn voor demonen of wat dan ook.
Als je lichaam in slaap valt voor je geest, is je lichaam dus aanzienlijk meer ontspannen dan je geest (hetgeen natuurlijk niet raar is met zulke ervaringen).

Doordat je geest niet ontspannen is maar juist angstig alert, vang je veel op. Je registreert veel. Deze informatie verwerken je hersenen in een taal die die kent, in beelden die voor jouw grijpbaar zijn.

Doordat je lichaam zo ontspannen is heeft het maar weinig zuurstof nodig en is de ademhaling erg traag, maar je geest en hersenen willen veel zuurstof (die werken op volle toeren) dat geeft een stik gevoel, nauwelijks kunnen ademen. Je hersenen geven de opdracht snel te ademen maar je lichaam slaapt en luistert niet. Dit geeft angst wat weer kwaadaardige beelden oproept.

Je kunt dit van twee kanten bestrijden, de geest moet ontspannen en het lichaam minder ontspannen. Zodat de twee weer synchroon gaan lopen.

De geest ontspannen zal moeilijk zijn, iets wat kan helpen is veel verhalen lezen zodat je de informatie die je binnen krijgt op meerdere manieren kunt interpreteren. Rituelen kunnen de geest ook wel eens helpen, maar aangezien je er al zo lang mee loopt weet ik niet of dat trucje hier nog werkt.
Niet bang zijn te stikken, accepteer waar je bang voor bent, is hier wellicht de enige weg. De moeilijkste maar wel de echte, degene die de oorzaak aanpakt, en geen symptoom bestrijding.

Het lichaam minder ontspannen kan makkelijker, door bijvoorbeeld te zorgen dat je niet in je favoriete houding kunt liggen. (Naai een balletje in je nachtkleding op de kant waar je meestal op ligt).

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou deze vraag toch op willen splitsen in twee problemen.
Zonder je religieus te willen beinvloeden, lijkt het mij toe dat het te kort door de bocht is, alle sensaties op hallucinaties te gooien.
Ook is het niet mijn doel om je bang te maken.
Echte demonische activiteit los je niet op met een antipsychoticum, omdat het geen psychose/hallucinatie hoeft te zijn.
Ik weet niet of je een betrouwbare priester/dominee of voorganger hebt, ik zou eens gaan kijken of een
geestelijke persoon met inzicht in deze materie wat voor je kan betekenen, als de andere adviezen niet het gewenste resultaat opleveren.
Veel mensen geloven in (de realiteit van) God, onder welke categorie ik mij ook schaar.
Als je gekweld wordt, mag je Jacobus 5 toe laten passen.
Onze hersenen zijn -naar mijn mening EN ervaring-
ook een geestelijke "interface", waarmee je je tot God /Jezus mag wenden.
Het gelovig gebed vermag veel omdat er Kracht aan verleend wordt.
Deze kracht kan je bevrijden van demonische beinvloeding.
Ik zou dat niet zo duidelijk durven stellen als ik daar geen
ondervinding in had.
Huisartsen en psychiaters kunnen veel voor je betekenen, echte demonische beinvloeding is echter een andere zaak die een andere aanpak behoeft.
Eerst mentale/psychische problematiek via arts/psychiater uitsluiten vind ik een must.
Wat dan overblijft kan het beste benaderd worden vanuit de raad van de Enige die boven demonen staat (1joh 4 vers 1t/m6) en dat is God Zelf/Jezus, Die zich door Zijn
Helige Geest aan ons openbaart. Ik heb op het gelovig gebed zoveel bijzondere dingen zien gebeuren en aan den lijve ondervonden, dat mijn geloof berust op ervaring en niet op twijfel.
Je kunt God zelf vragen je te verlossen van deze pesterijen op grond van eerder genoemde Bijbelpassages.
Als je daar geen ervaring in hebt, kan een (mede) gelovige
je daarin bijstaan.
Je hebt daarbij niets te verliezen, alleen maar te winnen.
Als je van die pesterijen verlost bent, lossen zich ook je slaapproblemen op, daar ben ik van overtuigd.
Ik wens je God's Zegen, moed en wijsheid toe.
Hartelijke groet,
Andy.