Wat voor effecten heeft het op het kind, wanneer een ouder depressief is?

Hoi iedereen,

Ik ben nu met school bezig en ik ben heel hard op zoek naar iemand en vroeg me af of iemand een relevant (het liefst wetenschappelijk) artikel/tekst kan vinden dat gaat over de effecten die het heeft op een kind, wanneer een ouder depressief is.

Alvast heel hartelijk dank!

Toegevoegd na 24 seconden:
iemand = iets.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://igitur-archive.library.uu.nl/student-theses/2010-0816-200226/UUindex.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He superbedankt!
Mag ik vragen welke zoekwoorden jij hebt ingetypt, want ik kon zo niet iets vinden (alleen specifiek over moeders en bij mijn opdracht betreft het de vader).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wetenschappelijk onderzoek kinderen ouders met depressie.... Zo simpel kan het zijn ;) succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan je je vertellen dat het een erg negatieve invloed heeft.

Het beste antwoord

Er is heel veel op internet te vinden. Typ in : kind,depressieve ouder,effecten. Kijk ook eens op de sites van Pedagogiek Nu of het KCP . Je zou ook eens kunnen bellen met Jeugdzorg, Maatschappelijk Werk of een RIAGG. Die hebben vast hulpverleners die ervaring hebben met deze doelgroep en kunnen verwijzen naar goede artikelen.Ook bestaat er een Landelijk Depressie Centrum. Die hebben vast ook goede tips over lezingen of teksten en publicaties over dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit heeft denk ik genoeg (negatieve) gevolgen voor kinderen. Je zou de symtomen van een klinische depressie eens moeten googlen. Het bekendste en belangrijste kenmerk van een depressie is de neerslachtigheid. Kinderen kosten veel energie en aandacht en hebben dit ook nodig. Denk ook aan complimenten geven etc. Gevolg van een depressie is dat je dit niet tot weinig kunt geven. Kinderen kunnen het gevoel krijgen niet gehoord te worden of erger gevallen kan er sprake zijn verwaarlosing. Als jij zelf bv al niet in staat bent om je bed uit te komen kun je je voorstellen dat dit voor zowel de ouders als ook voor de kinderen gevolgen kan hebben op allerlei tereinen!

Toegevoegd na 3 minuten:
Excuus voor de kromme zinnen.. Via mobiel in het net effe wat lastiger ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is te veel om op te noemen en en samenvatting is gewoon niet volledig genoeg.

daarom ook van mij een link. er is, zoals gezegd, echt enorm veel te vinden op het net hierover.

hoop dat de antwoorden je een stuk verder brengen.
succes met je onderwerp (persoonlijk vind ik het zeer boeiende materie) ;)