Vinden mensen spellen spelen minder leuk naarmate ze ouder worden?

Met bedrijfsuitjes blijft men praten over werk, en lijkt het evenement (bowlen, lasergamen) van ondergeschikt belang. Terwijl ik juist in het spel op wil gaan en daar over hebben, zodat je mensen van je werk eens van een andere kant leert kennen. Is daar iets bekend over, over dit fenomeen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Over de titel dus, het viel me dan vooral bij oudere collega's op, de jonkies rond de 20 duiken er wel helemaal in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met competitiegedrag en het willen winnen.

Voor een heleboel mensen blijkt 'overwinning' en 'elkaar aftroeven' niet meer belangrijk in het leven. Als kind heb je enigszins een ego nodig om je een plekje te geven in je gezin en de maatschappij.
Later kom je er vaak achter dat dit helemaal niet belangrijk voor je leven.

Voor als je spelletjes speelt komt deze 'oude' drang weer naar boven. Zeker als je speelt met mensen die nog wel heel duidelijk deze drang hebben. Het is dan niet leuk om met deze mensen te spelen.

Een spelletje spelen om het spelen is natuurlijk leuk. Totdat je speelt om te winnen, dan ga je naar 'overwinnen' en 'aftroeven' over. En dat krijgt het allemaal een nare bijsmaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een groep collega's heeft 1 sterke binding met elkaar en dat is hun werk. Daardoor zullen gesprekken daar vaak over gaan als je deze mensen bij elkaar zet.
Zet een groep amateur wielrenners bij elkaar en ze zullen over fietsen praten, dat is het onderwerp wat hun bindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O bedankt een gratis taalcursus online :)
Je hebt waarschijnlijk nog onvoldoende beroepsdeformatie opgelopen om dat normaal te vinden.
Het is te hopen dat je die staat nog lang mag bewaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is een leuke vraag. Het zal verschillen van mens tot mens.
Ik ben echt een spellen mens, althans bepaalde spellen, mijn man absoluut niet.
De spellen die je noemt hebben mijn interesse ook niet.!
Bij een bedrijfs uitje is het weerzien en bijpraten een belangrijke factor. Dus dat verklaart de desinteresse.
Bij deze uitjes zal het goed om iets achter de hand te hebben maar ben dan niet teleur gesteld als er weinig gebruik van gemaakt wordt en kies een spel waar men wel bij kan kletsen.!
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is gemiddeld zo...

Hoe ouder men wordt hoe minder alles een spel is geworden, dus ook hoe minder de ouderen aan een spel willen meedoen...

Je geeft het antwoord al in je toevoeging, als je jong bent wil je nog wel spelen, maar later niet meer zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Waarom zitten de bridge- klaverjas- en bingoclubs dan vol met bejaarden? -1.
Je antwoord gaat van een te beperkte definitie van 'spelen' uit. Ouderen zijn gek op spelletjes. Niet alleen bij het kijken van spelletjesprogramma's op de TV, maar ook de klaverjas-, bridge- en bingoclubs worden voornamelijk bevolkt door ouderen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ook dan valt op dat ze meer met elkaar aan het lullen zijn over hun kleinkinderen, dan echt met het spel zelf. Desnoods lopen ze er gewoon bij weg. Blijkbaar hecht men er minder waarde aan, en lijken ze minder in het spel op te gaan...
Bij mij ging het tenminste wel zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het zo dat hoe ouder je wordt, hoe serieuzer en ook minder speels.. Net als dat je het als ouder kind leuk vind om te laserquesten maar niet om met je auto's te spelen.. Of je barbies