Wat is de voorwaarde om op iemand te kunnen bouwen en iemand te kunnen vertrouwen?

"het zit goed als je op iemand kunt vertrouwen en bouwen" . Wat betekent vertrouwen in deze zin en wat betekent bouwen in deze zin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen in deze zin betekent dat ik mezelf vetrouw als ik weet dat jij niet op kunt houden met dit soort vragen. Tientallen zijn er al voor je beantwoord. Altijd weer hetzelfde. Is het dan nooit genoeg voor je?
Bouwen in deze zin betekent dat ik erop kan bouwen dat je er geen genoeg van kan krijgen en vragen zult blíjven stellen over relaties.
Pfffff .... heb je er zelf enig idee van hoe vervelend je bezig bent? Of ben je nog steeds bezig met een werkstuk voor school? Ik denk niet dat je een hoog cijfer zult krijgen, want erg afwisselend is het niet.

Antwoorden (5)

dat je er altijd bent voor elkaar , dat je mag weten dat je ander je steunt als je het nodig hebt en andersom
14 jaar geleden
Vertrouwen betekent dat die persoon je de waarheid kan en mag vertellen, en dat je die persoon alles kunt vertellen..die persoon is dus eerlijk..
En bouwen betekent dat die persoon altijd voor je klaar staat..ook in moeilijke tijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die ander doet wat hij zegt en zegt wat hij doet... Een man een man, een woord een woord...

Dan kun je erop bouwen, als die ander zijn woord houdt, dan kun je die vertrouwen...

Wat betekent dat: Dat je zaken kunt overlaten aan die ander en dan weet je dat het gedaan wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijkheid en wederzijds vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen is dat hij/zij respectvol met de toevertrouwde zaken/afspraken omgaat, dus ook met persoonlijke info.
en gooit jouw geheimen niet op straat, zwijgt over private zaken aangaande jou.
Je kunt dit afmeten door te horen of en hoe hij/zij over anderen tegenover jou praat.

Dat doet hij bij anderen dan waarschijnlijk ook over jou....
Op iemand bouwen kun je alleen als in het vertrouwen geen twijfel is EN de persoon daadkrachtig en moedig is.
Bovendien moet deze persoon een onvoorwaardelijke vriendschap met je hebben.