Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom houd ik mijn duim vast?

Soms als 'k probeer te slapen enz. Of ik lig op de bank, dan houd ik onverwachts of gewoom automatisch m'n duim vast...
Wie herkend dit gedrag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
903
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben blij dat het je duim is en niks anders: D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf hoe jij je duim vast houdt, met de andere hand of klem je het tussen dezelfde hand waar die duim van is?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja zo slaap ik ook bijna altijd weet ook niet precies waarom doe het al zo lang ik me dat kan herinneren, vind het gewoon wel prettig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat het een automatisme is wat is overgebleven uit de tijd dat je nog een knuffel had, zoals rokers nog altijd aan een vervangende tepel zuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb nooit een knuffel gehad. Maar mijn echte knuffel is sinds paar maanden weg van mij. Misschien kan het wel daaraan liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou best eens kunnen.
Het geeft je een soort vertrouwen, een gevoel van veiligheid. Niks mis mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik. Ik deed dat omdat ik door mijn mond ademde en mijn duim dan niet in mijn mond kon stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft je houvast en veiligheid...

Ik herken dat niet van mezelf...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best grappig toen ik een tijdje zat met niet inslaap kunnen komen zeiden ze moet je met een hand je duim vast houden en zo handen op je buik liggen...
ik slaap nu goed maar het is altijd zo gebleven... hou nog altijd met m'n rechterhand m'n linker duim vast ;) het is vertrouwd geworden.. en het is gewoon aangeleerd gedrag is... vast niks mis mee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding