Kun je gedachtes van andere mensen plotseling opvangen?

En je bent niet bovennatuurlijk ofzo, als ze sterk aan je denken dat je dat weet zeg maar. Dus als je er bij staat en ze denken ineens heel negatief over je dat je het weet/hoort/voelt.

En hoe ver kan zoiets gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boeiende vraag + Zoiets gaat eindeloos ver en kent dus geen limieten. Ook daar kom je experimenteer gewijs zelf achter. Ik herhaal evenwel dat jij van jezelf een enorme veilige basis kan maken als je elke dag bewust gefocust bent op het willen begripvol omgaan met anderen.... no matter what.
Wijk je hiervan te vaak en te ver af dan ben je een wandelende tijdbom-magneet voor de meest ongewenste invloeden die ook via bewuste en onbewuste gedachte-intenties van anderen in het rond vliegen. Met andere woorden, je trekt aan in verhouding tot hetgeen je zelf activeert en daardoor dus zelf uitstraalt. De reden waarom ik het zo vaak over Glimlachen en Glimlach Energie heb is omdat Glimlach Energie automatisch orde schept in eender welk chaosveld. Zowel bij jezelf als bij anderen. Ongewenste gedachten worden getransformeerd naar constructieve gedachten en ongewenste gevoelens transformeren naar ongekende goed gevoel momenten.
Het maakt niet uit wat anderen zeggen, denken of doen.... jij bent verantwoordelijk voor hetgeen jij bij jezelf activeert of niet.
Hetgeen we On-bewust bewust actief houden (zowel het positieve als het negatieve) keert zich stapsgewijs naar ons terug zodat we er op comfortabele wijze kunnen uit leren.
Hetgeen we Be-wust actief houden (zowel het pos als het neg) keert zich als een ongenaakbare boemerang naar ons terug. We worden dan op dwingende tot soms extreem harde manier gedwongen om te leren dat wijzelf en niemand anders verantwoordelijk zijn voor de aard van ons eigen energieveld. Vandaar mijn dagelijkse Bewuste keuze voor Begripvol en Liefdevol denken aan anderen. Dan ga je automatisch rustiger, geduldiger en Liefdevoller communiceren en handelen.

Hou hier gewoon rekening mee dat vergemakkelijkt jouw experimentele zoektocht op planeet Aarde ;-) Anyway, Have Fun Any Way!

Het beste antwoord

Ja dat kan zeer zeker.

In feite worden wij constant belaagd met gedachte-impulsen van anderen maar we zijn daar zo aan gewend geraakt dat we er doorgaans niet bij stil blijven staan.
Pas wanneer het ons hindert of pas wanneer het als bijzonder wordt ervaren gaan we er extra aandacht aan besteden.

Mensen die dit nog nooit bewust ervaren hebben zullen het tegendeel beweren doch er zijn minstens zoveel anderen die het reeds meermaals bewust ervaren hebben en dus weten dat het kan.

Het bijzondere is dat specifieke overdracht afzwakt als men er geforceerd mee omgaat of als men dit wil commercialiseren.

Er zijn voorwaarden verbonden aan alles wat mogelijk is dus ook aan specifieke gedachte-overdracht.
Eén van die voorwaarden is dat je met jouw gedachte-focus op een haast identieke golflengte als die ander dient te surfen.

Je hoeft in wezen niets te doen om die voorwaarden op te wekken. Als je een hooggevoelig iemand bent en je bent, om welke reden ook, intens gefocust op die ander dan gebeurt het vrij geregeld dat je flarden van diens gedachten of gemoedstoestand oppikt.

Maar even vaak zal je automatisch flarden van onbekenden in jouw omgeving oppikken (het volstaat dat zij bewust op jou focussen) waardoor het al even vaak heel onduidelijk is wiens gedachten je hebt opgepikt.

Er is een irritant nadeeltje aan dit alles indien jij zelf geen sterke focus of geen gefundeerde basis-mening hebt.
Met name:
Anderen hun meningen (intenties) worden dan onvoldoende gefilterd door jouw zogenaamde 'filter der basisovertuigingen' en voor je het weet wissel jij van gedacht/mening of temperament naargelang de gedachte-impulsen die jij via eender wie onbewust hebt laten binnendringen in jouw intern registratiesysteem.

Heb jij wel een stevige focus en/of een sterke overtuiging dan zal jouw interne filter het soort meningen/gedachten die niet bij jouw overtuiging passen op hold zetten (in soort transitzone) of zelfs volledig afketsen waardoor jij niet langer gaat twijfelen bij het minste wat afwijkt van jouw basis-mening of basisbehoeften.

Je komt hier experimenteer gewijs zelf wel achter. Er zijn alleszins geen gevaren aan verbonden en bovendien heb je het minst last van anderen hun gedachten als je jouw eigen gedachten consequent zuiver en Liefdevol tegenover iedereen houdt. Op die wijze heb ik mijn basis-overtuiging gevormd en daar ketsen de voor ongewenste gedachte-impulsen steevast op af. Test het zelf maar eens uit!

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! Vond dit erg uitgebreid en logisch klinken. Je gedachtes worden door je hersenen bepaald, dus je hersenen kunnen golflengtes van anderen wel degelijk opvangen en er iets mee doen!

Andere antwoorden (4)

ja, dat kan. je bent er kennelijk gevoelig voor. je voelt dat aan. niks mis mee. laat het je niet leiden, probeer steeds het onderscheid te maken. wat is van jou, wat van anderen. sterkte.gaat vast lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Nee; dat gaat niet. Ondanks zeer vele claims van mensen die beweren telepatisch te zijn, is er nog nooit een onafhankelijk bewijs geweest dat mensen echt elkaars gedachten kunnen opvangen.

Wat wel kan is dat je uit lichaamshouding, gezichtsuitdrukking ed. onbewust een boel meekrijgt van het gevoel dat iemand heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je sterk empatisch bent, is dat wel mogelijk.
Maar er spelen natuurlijk meer oorzaken mee.
De omstandigheden b.v. het heel goed kennen van de persoon, gezichtsuitdrukkingen enz.
Het opvangen van de gedachten van een ander, gebeuren altijd spontaan, ga je er speciaal voor zitten, om te laten zien wat je kan, dan zal het nooit lukken, of het moet toeval zijn.

Toegevoegd na 38 minuten:
Paranormaal gezien, komt dit regelmatig voor.
Ook bij mensen met HPS, is dit een veelvoorkomend verschijnsel en zeker het voelen van negatieve, of positieve gevoelens van de ander is voor deze groep mensen vaak heel vervelenden en soms zelfs sterk belastend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel aan iedereen voor het reageren! Ik ben inderdaad een hooggevoelig persoon. Stemmingen van anderen kan ik makkelijk peilen en ik heb vaak last van alle geluiden om me heen. Ik weet gelukkig wel goed hoe ik dit af moet sluiten! Een keer heb ik dat gedachten lezen meegemaakt: toen stond ik met mijn rug naar die persoon toe en kon ik dus geen lichaamstaal/uitdrukking zien. Dat is ook het vreemde eraan.. Maar ik zal het gewoon opgevangen hebben omdat de gedachte heel sterk was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijzondere ervaring!
Vertrouw in je zelf en laat je niets aan praten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rationele + van deze zijde ;-) Liefs en Big Smile er bovenop, of is dat teveel van het goeie? haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh wat heb ik soms wat liefs en een big smile nodig, als ik de strijd weer eens aan ga met een andersdenkende.
Met de negatieve krachten die me willen ontmoedigen.
Met de alsmaar doordrammende meningen van anderen.
Nee het is nooit te veel van het goed, het is vaak amper genoeg.
Dank je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wetenschappelijk is het niet bewezen..... maar ook ik heb ervaringen op dit gebied die ik niet kan verklaren.
Ondanks veel lezen erover en juist vooral ideeën uitwisselen met mensen (liefst wetenschappers) die tegen zijn. JUIST "anders" denkenden kunnen een ander licht werpen op dit soort ervaringen. Bere-interessant onderwerp ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist bere-interessant onderwerp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grote of kleine beer?
Gelikte of ongelikte beer ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan maar een pandabeer, die vind ik zo lief!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet knuffelen hoor Ed.... dan ervaar je, dat ze in het eggie echt niet zo lief zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijten!!!!!!!!!!!
Nee, dit kan niet. Als jij "plotseling" héél negatief denkt, bijvoorbeeld door te denken dat degene naast jou ineens heel negatief over jou denkt, ligt dat aan jouw eigen hoofd.
Dit heeft met jouw onzekerheid te maken.

En waarom trek je de conclusie dat je gedachten hoort, als je het alleen in je eigen hoofd hoort, zonder dat je op een of andere manier bevestiging hebt gekregen van de Persoon tot wie de gedacht toebehoren dat de gedachten die je hoort waar zijn?

Gedachten zijn het enige wat wij zeker weten als privé kunnen beschouwen. Er is geen bewijs dat gedachten uitgewisseld kunnen worden op een telepatische manier.
Het is wel mogelijk, zoals iemand voor mij al had gereageerd, om een indruk te krijgen van iemands stemming, door het observeren van diegenes lichaamstaal, stemgebruik etc.

Als je hier toch last van blijft houden, dan zou ik als ik jou was hulp zoeken bij een dokter en het er daar met hem over hebben.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil niet per definitie denken dat het door andere oorzaken komt. Dit is omdat het mij overkomen is toen ik aan het werken was: bij mijn baas. Die ken ik zeker niet persoonlijk en zag ik maar één keer in de week. Ook stond ik met mijn rug naar haar toe en was ik totaal niet met haar of haar stemming bezig, ik begroette juist uitbundig haar zoontje van 2 jaar oud. Daarom schrok ik ook toen ik ineens die woorden met haar stem in mijn hoofd hoorde en dat was het moment dat ik me omdraaide om te kijken of ze het nou echt zei of niet. Omdat het zó hard klonk, maar niet hard genoeg om het echt hardop gezegd te hebben. (Moeilijk uit te leggen) Toen kreeg ik door dat ze niets hardop gezegd had. Bevestiging over de zin die ik doorkreeg heb ik niet gevraagd, omdat het een negatief gedachtebeeld over mij was en ik haar eigenlijk zag als een zachtaardige, vriendelijke vrouw. Dat ik zoiets negatiefs over mij hoorde verbaasde me dan ook zeer. En het is me maar eenmalig overkomen dus een doktersbezoek stel ik toch maar even uit! Maar bedankt voor de reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke! Fijn dat je even de tijd hebt genomen om te antwoorden, dat stelt me al een stuk meer gerust ;)
Ik herken namelijk wat je zegt. Dit heb ik ook ooit meegemaakt, en die eenmalige keer was toen ook heel vreemd en verwarrend. Ik keek ook om me heen, van "huh, wie zegt dat nou weer dan?!"
Bij mij werd t op een gegeven moment wel moeilijk (mede door omstandigheden) en ik heb er toen maar hulp bij gezocht. En toen ik die hulp en rust gevonden had, had ik er geen last meer van. Maar goed, ik kan me dus goed voorstellen hoe vreemd en verwarrend het kan zijn, en, eigenlijk een beetje uit voorzorg, mijn laatste stuk dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, nu begrijp ik het ook beter van de dokter! Ik heb er zelf geen last van, het was voor mij zelfs een mooie ervaring.. dat zoiets mogelijk is!