Waarom zijn sommige mensen zo ongelofelijk onredelijk? Wat is de reden daarvan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Sommige mensen kennen geen rede, die zijn helemaal door gevoel gedreven, dus die luisteren niet naar de stem van binnen... Dus al helemaal niet naar een stem van buiten en dat is de onredelijk die jij bedoeld waarschijnlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen heeft een andere visie op onderwerpen. En ook heeft iedereen een ander karakter. Zo kunnen karakters ontzettend botsen als ze heel erg verschillend zijn. Sommige mensen zijn koppig en/of eigenwijs, de ander juist weer heel meegaand.
De ene vind iemand onredelijk, de ander geeft hem/haar groot gelijk. Dat komt omdat iedereen anders is en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Projecteer je nu niet je eigen gevoelens op de persoon in kwestie ?
Het is voor ons niet te bepalen of hij/zij onredelijk is
dat is jouw gevoel namelijk.
Ik vermoed dat we de oorzaak of situatie niet zullen komen te weten dat is te prive en denk niet geschikt voor GV
Maar als iemand niet voor goede redenen vatbaar is willens en wetens dan is iemand onredelijk.

Voor hetzelfde geld dat hij het of niet weet omdat je het hem niet verteld hebt.

Is het het eerste laat hem dan maar in zijn eigen sop gaar koken.

Dat laatste dan moet je het hem/haar dus nog duidelijk maken.

is het om iets van hem/haar gedaan te krijgen zul je moeten onderhandelen.
En niet vervallen in termen van onredelijkheid.

Je komt dan te dwingend over en dan wordt iemand juist onredelijk.
14 jaar geleden
Onredelijkheid van mensen bestaat alleen in jouw ogen, in jouw perspectief. Het is de manier waarop iets bij jou binnenkomt en wat je vertaalt naar onredelijkheid.

Ik kan er nog veel meer over zeggen, maar ik hoop dat dit zo wel duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet jezelf twee vragen stellen:
1. Waarom vind ik deze persoon onredelijk?
2. Wat is de reden van zijn gedrag dat in mijn ogen onredelijk is?

Misschien kan je die vraag ook stellen aan de persoon die onredelijk doet in jouw ogen.