Als men het heeft over 'ik kan me niet goed binden aan iemand' wat betekent dat nou precies?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ze bindingsangst hebben of verlatingsangst.

Het beste antwoord

Dat betekent dan dat die persoon er nog niet aan toe is om een vaste relatie met iemand te hebben. Hij of zij wil graag nog verder rondkijken, want misschien is er wel een ander die veel beter past. Het zou ook kunnen dat er al een mislukte relatie achter de rug is, en dat maakt dat de persoon extra voorzichtig is om zich in een nieuwe relatie te begeven. Want nog een keer een blauwtje lopen wil men natuurlijk niet graag. Maar het is ook mogelijk dat hij of zij om psychische redenen zich moeilijk aan een ander kan binden.
Dus de enige mogelijkheid om erachter te komen wat er precies mee bedoeld wordt is het aan die persoon zelf te vragen...