Cursus volgen

Toegevoegd na 13 seconden:
Volg een karate cursus om de spin in tweeën te slaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was vroeger erg bang voor spinnen maar heb mezelf er overheen gezet in de afgelopen jaren. Ik begon met naar de spin kijken en over spinnen lezen: welke spinnen moet je echt mijden en welke niet.

Maar vooral het naar de spinnen kijken en ze met een glas met viltje ze naar buiten brengen hielp. Zeker als ik mezelf voorhield dat er dankzij die spin minder muggen zijn.

De echte grote dikke spinnen raak ik nog niet aan, maar die kleinere spinnen durf ik nu met de handen aan te raken (zei ze trots).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knap hoor! Ik ben ook als de dood voor spinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is dus precies wat ze ook doen bij een training tegen spinnenfobie, alleen betaal je er dan geld voor.
Dapper om het in je eentje aan te durven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloos, wat een leuke reacties :)
Ben ook erg blij dat ik niet meer hoef te gillen bij het aanzicht van een spinnetje. Zelfs mijn man roept mij nu om de spin naar buiten te brengen (en bijen en wespen enzo, daar was ik ook bang voor hoewel wespen nog steeds mijn vrienden niet zijn).
Kimath
13 jaar geleden
Goed gedaan, dat je zo van je fobie af bent gekomen. En een plusje voor de goede uitleg.
Een van de grootste veroorzakers van angst is onwetendheid, de angst voor het onbekende. Dus ik denk inderdaad ook dat je van je fobie af kunt komen door je in spinnen te verdiepen, door ze te bestuderen en erachter te komen welke waarde ze hebben in de natuur. Dan zul je misschien beter begrijpen hoe een spin functioneert, dat je er niet bang voor hoeft te zijn en dat het een heel nuttig beestje is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie de spin (vooral die in nederland voorkomen) als een beestje die totaal ongevaarlijk is, ten eerste!
Zie vervolgens de spin als je beste mattie.. zie het als een ini mini poesje die s nachts over je waakt, en die irritante mugjes voor je opeet.

zie vervolgens de spin als een atleet.. als een mooi beest die zich mooi kan verplaatsen.. zie het als een beest dat een mooi web kan breien..

kortom.. spinnen zijn gewoon enorm cool!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd dat de confrontatie het beste medicijn tegen ieder fobie is. Dan bedoel ik niet dat je meteen zo'n beest moet aaien of zo. Nee, je moet voorzichtig beginnen met ernaar te kijken, net zo lang proberen todat dat goed gaat. Dan ga je weer een stapje verder door er iets dichter bij te staan...en zo ga je iedere keer een stapje verder. Het is dan wel handig als je iemand bij je hebt die je hierin ondersteunt en aanmoedigt. Het hoeft ook niet allemaal op 1 dag te gebeuren. Jij geeft zelf aan wanneer je verder gaat. Jij bent degene die de controle heeft en dat is de beste en volgens mij de enige manier om van je fobie af te komen. Veel succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn optiek door jouw ergste ervaring te doorlopen.

Dus wat is nu jouw ergste ervaring die jij je nog kan herinneren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden in het land wel eens spinnententoonstellingen gehouden. Daar kun je veilig rondkijken naar opgesloten spinnen van tal van soorten.

Tevens kun je daar voor een paar euro een vogelspin op je hand laten plaatsnemen. Ze maken er nog een foto van ook. Leuke herinnering voor later.

Ze geven voorlichting over spinnen en kunnen al je vragen daarover beantwoorden.

Ga er ook eens kijken. Misschien helpt het je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
sorry die min komt van mij maar moest plusje zijn! zit met mijn worste-vingertjes op minischermpje! maak het wel een x goed met je!
Je kan een NLP therapie ondergaan. Het werkt echt.

Hier kan je een idee krijgen wat het is:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse methodes om van de fobie af te komen. Variërend van een workshop van een paar uur tot aan complete trainingen die maanden duren. Door het hele land worden ze gegeven en worden mensen behandeld. En zeker niet zonder succes!
Het enige wat je moet doen als je jezelf wilt laten behandelen is het ook daadwerkelijk en echt willen. Je moet de confrontatie met je jezelf en je angsten aandurven. Anders is de behandeling gedoemd te mislukken. Iedereen kan er in principe vanaf komen, maar er echt wat aan doen is wel een hele grote stap. Een stap die de moeite waard is. Want zeg nou zelf: het is toch heerlijk om ergens naar binnen te stappen zonder de hele ruimte eerst te checken op spinnen? Het is toch heerlijk om ergens rustig te kunnen zitten ondanks dat je weet dat er misschien een spin in de buurt zit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eet er een op ! het helpt echt !
gegarandeerd kotsmisselijk en ziek, maar wel van je fobie af !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon trainen, iedere dag onder begeleiding van iemand een spin benaderen, en steeds iets verder gaan, totdat je hem in je mond durft te stoppen.