Zyprexa vraag

Ik heb 4 dagen terug 5 mg zyprexa voorgeschreven gekregen voor het slapen gaan. Is dat een lage dosering?
Wat is een hoge dosering?
Ik gebruik het om in slaap te komen. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Uw arts zal u vertellen hoeveel ZYPREXA tabletten u dient in te nemen, en voor hoelang. De dagelijkse dosis ZYPREXA is tussen 5 en 20 mg. Raadpleeg uw arts indien de symptomen terugkeren maar stop niet met het innemen van ZYPREXA tenzij uw arts u vertelt dat te doen.
ZYPREXA tabletten dienen éénmaal daags te worden ingenomen volgens advies van de arts. Probeer uw tabletten iedere dag op hetzelfde tijdstip in te nemen. Het maakt niet uit of u dit met of zonder voedsel doet. ZYPREXA omhulde tabletten zijn voor oraal gebruik. U moet de tabletten in hun geheel met water doorslikken

Toegevoegd na 1 minuut:
ps 5mg is dus de laagste dosis
Bronnen:
13 jaar geleden
Ik vind het wel een vreemd middel om voorgeschreven te krijgen om beter te slapen alleen.

Het is een middel tegen psychoses.

Antipsychotica worden gebruikt bij de behandeling van psychiatrische aandoeningen zoals schizofrenie waarbij psychotische verschijnselen optreden.

Op de website in de bron kunt u verifieerbare en publieke informatie vinden over het antipsychoticum Zyprexa en de ziektebeelden waarvoor dit medicijn wordt ingenomen. Voor meer informatie over Zyprexa kunt u het beste contact opnemen met een arts.

Wat jij krijgt is dus NIET de laagste dosering:
De Zyprexa tabletten zijn er in de sterktes 2,5 / 5 / 10 / 15 / 20 mg

Je kunt op de website ook de bijsluiter downloaden, mocht je die niet meer hebben.

Nogmaals: voor meer informatie over jouw persoonlijke indicatie en voorschrift moet je naar je dokter!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zyprexa is momenteel een veel voorgeschreven middel bij milde tot wat ernstiger psychische problemen. Die kunnen variëren van slaapstoornissen tot psychosen. Het is dus heel goed mogelijk dat jij Zyprexa hebt gekregen om je slaapproblemen aan te pakken. 5 mg is de laagst aanbevolen dosering in het algemeen maar op individuele basis kan een lagere dosering natuurlijk ook voldoende zijn.

Probeer wel iets te doen aan de oorzaken van je slaapproblemen. Chronisch gebruik van medicijnen hoeft geen ramp te zijn maar als je het kunt vermijden is dat natuurlijk altijd beter.