Door altijd tegen jezelf te zeggen: uit elk negatiefs komt ook iets positiefs..
En dan eens om je heen te kijken.. en niet zomaar maar heel intens en bewust.. wat zie je, wat ruik je, wat voel, mogelijk ook wat proef je...En dan eens na te gaan wat een energie het je kost om die negatieve gedachten in stand te houden..en hoeveel energie je wint door positieve gedachten...het helpt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou je adviseren om 'The Secret', 'de kracht van het nu' en 'Vraag en het word gegeven'.
Dan zal je merken dat door je te trainen in je aandacht richten op positieve dingen, dat negativiteit weinig meer voor zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verdiep je in NLP, volg een cursus, dat werkt echt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatieve gedachtes kun je in het positieve zetten wanneer je erbij denkt wat kan ik hier mee?
Kan ik hier wat van leren ?
Wat leer ik hiervan?
Groei ik door negatief te zijn en wil ik dat ,of wil ik positief zijn en heb ik hier meer aan?
Ben je in zo`n negatieve bui en wil je dat ok.
Wil je positief zijn, dan kun je denken wat vind ik leuk om te doen op dit moment.
En je mag ook even negatief denken dat hoort ook bij het leven en als iets je dwars zit kun je ook met iemand praten zodat je het los kunt laten om dan weer positieve gedachtes de ruimte te geven.
Positief denken mag maar is niet verplicht ,als dingen verplicht zijn wordt dat ook weer negatief omdat een mens van vrijheid houdt in denken en doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Door even je ogen dicht te doen en aan een positieve gebeurtenis te denken en je deze voor te stellen zoals je de situatie toen beleefde.
Ga, terwijl je in die gebeurtenis zit, na wat je toen zag, hoorde, rook en voelde. En welke gedachten hoorden daarbij?
2) Neem deze gedachten mee naar de huidige gedachte en zet ze over de negatieve gedachten heen.
Ga dan je lijf na hoe jijje nu voelt en hoe je gedachten veranderd zijn.
Wat je ook kunt doen is lopen in slowmotion waarbij je probeert te ervaren wat er gebeurt. Hoe voelen je voetzolen, je tenen, je spieren en hoe is je ademhaling. Doe dit met aandacht een kwartier lang en jezult zien dat je in het nu terecht komt en je gedachten een andere focus hebben.

Toegevoegd na 17 uur:
optie 2 begint een aantal regels later
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat er iets negatiefs in je leven gebeurt kan dat ook een reden hebben.. Vaak (bij mij) moet datgene dan nog voorkomen er komt iets anders voor in plaats iets beters. Als je die positieve gedachten vast kunt blijven houden zit je al goed. Gebeuren er alleen maar goede dingen. Blijf niet zitten met negatieve gedachtes, want je verdubbelt ze gewoon. Als je met je verkeerde been uit bed stapt, je stoot je teen, met tanden poetsen valt de tandpasta enzovoort enzovoort. Zal je heledag uit ongeluk bestaan en gaat er niets goed. Omdat je constant met een negatieve gedachten rondloopt, dit gaat verkeerd en dat gaat verkeerd.. pff wat staat me nog allemaal meer te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermenigvuldigen met een andere negatieve gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel naar Johan Cruijff luisteren. Hij is daar een meester in.
Elk nadeel heb zijn voordeel.
Als je finale niet haalt, kun je die ook niet verliezen.

http://www.allesopeenrij.nl/index.html?page=http://www.allesopeenrij.nl/lijsten/taal/cruyffuitspraken.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen negatieve gedachten en ook geen positieve gedachten... Er zijn alleen gedachten en persoonlijke voorkeur/afkeur, meer niet...
Dus er zijn gedachten die je wel wil en gedachten die je niet wil, that´s all...
Maar er zijn gewoonweg geen positieve gedachten en geen negatieve gedachten... Als dat duidelijk is, dan stopt de voorkeur/afkeur vanzelf...

Dus dan is er niets om te zetten... Getuige zijn is voldoende...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om bij iedere negatieve gedachten je zelf af te vragen of de gedachte wel terecht is en daar vervolgens een andere gedachte voor in de plaats te nemen die positief is.
en dat blijven herhalen.