Kan je je hand- voet- oogcoördinatie verbeteren? Zo ja, hoe?

Ik ben van plan om later te gaan solliciteren bij de luchtmacht. In de selectieprocedure moet je veel testen afleggen, oa hand- voet- oogcoördinatie test. Kan je dit van jezelf verbeteren door oefeningen te doen? Of is dat niet te verbeteren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is bewezen dat het spelen van computergames de hand-oogcoordinatie verbeterd. Ik weet niet of je dat al doet maar dat kun dus helpen. Tevens is autorijden gewoon een goede oefening (een automaat dan weer minder natuurlijk) en drummen helpt ook bij het verbeteren van je voet-hand coordinatie. Er zijn dus wel degelijk manieren om dit te verbeteren. Maar dit is zeker niet het moeilijkste stukje van de toelatingstest voor de luchtmacht dus ik zou me er niet te druk om maken.

Ga jongleren, dat geeft ook verbetering

In het verleden gebruikte ik tafeltennis om oog-handcoördinatie en reactiesnelheid te trainen voor de bergsport. Een bijkomend voordeel was dat ik het nog heel leuk vond ook. En het heeft behoorlijk snel effect. Toegevoegd na 2 minuten: Ook je voetenwerk train je er goed mee.

Omdat ook afstand in jouw geval een rol speelt zou alleen gamen (tenzij 3D) niet in alle opzichten voldoen. Snelle sporten, zoals badminton, tafeltennis en spelen waar veel van je reactiesnelheid en proprioceptie gevergd wordt zijn dan belangrijk. Wat echter van essentieel belang is , een goed stel ogen en een stabiele geest. Dat is wat moeilijker te trainen. Mijn jongste zoon voldeed aan alle eisen , behalve dat hij brildragend was en operaties om de strekte te corrigeren niet als afdoende beschouwd werd. Hij is toen geneeskunde gaan doen, met succes. Hij kan nu oa. piloten "repareren". Ik kan je dus aanraden vooraf een goede opticien te bezoeken. Ook (vooral) je visus (beeldkwaliteit die je hersenen van het ogensignaal weet te maken) moet heel goed zijn, zoals het perifere gezichtveld. Daar kom je met games niet aan toe. Ook als je geen bril draagt , laat je ogen vooraf testen, anders blijft je droom een droom of wordt het een nachtmerrie.....

Videogames spelen helpt bij je hand-oogcoördinatie. Ook darten helpt bij je hand-oogcoördinatie. Voor je hand-voet-oogcoördinatie zijn veel sporten goed, zoals handbal en atletiek Toegevoegd na 1 minuut: Een leuk bijkomend verschijnsel in het algemeen is dat het allemaal wel leuk is om te doen. en het sporten bevorderd ook nog eens de conditie, je spiermassa en je lenigheid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100