Kan je je hand- voet- oogcoördinatie verbeteren? Zo ja, hoe?

Ik ben van plan om later te gaan solliciteren bij de luchtmacht. In de selectieprocedure moet je veel testen afleggen, oa hand- voet- oogcoördinatie test. Kan je dit van jezelf verbeteren door oefeningen te doen? Of is dat niet te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik kreeg vroeger oefeningen voor dit soort dingen. Deze weet ik nog, de rest ben ik vergeten:
Ik moest dan linker knie omhoog rechterhand op linker knie leggen. Rechterknie omhoog linkerhand op rechterknie. Als de knie omhoog was dan de hand erop.
Dit moest staand.

Het beste antwoord

Het is bewezen dat het spelen van computergames de hand-oogcoordinatie verbeterd. Ik weet niet of je dat al doet maar dat kun dus helpen. Tevens is autorijden gewoon een goede oefening (een automaat dan weer minder natuurlijk) en drummen helpt ook bij het verbeteren van je voet-hand coordinatie.
Er zijn dus wel degelijk manieren om dit te verbeteren. Maar dit is zeker niet het moeilijkste stukje van de toelatingstest voor de luchtmacht dus ik zou me er niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt! Ik was bij de vliegerinfodag, en daar lieten ze een filmpje zien; mensen gingen soliciteren voor vlieger en hun eerste test was hand- voet- oogcoördinatie test, hierbij waren er maar 5 van de 25 door. Ik dacht, als ik al de eerste test is kan ik het beter even oefenen. Jaa tuurlijk speel ik ze:) en ik kan nog niet autorijden dus dat kan nog even niet. Ik hou me voorlopig wel bezig met gamen!!xD haha iniedergeval bedankt voor je reactie(:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen excuus om de hele dag te gaan zitten gamen he ;) De twee tips die in de overige antwoorden gegeven worden zijn overigens ook goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog 1 vraagje: weet jij of je doormiddel van gitaar spelen ook je hand oog coordinatie oefen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Durf ik zo niet te zeggen, het is meer goed voor je vingers dan voor je handcoördinatie denk ik. Maar het is natuurlijk sowieso een goede motorische oefening dus ik zou het vooral niet laten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee bedankt! En is het zo bij reactiesnelheid en coördinatie zo, dat je het hebt of niet? Of kan je het dus gewoon goed oefenen dat je uiteindelijk een hele snelle reactiesnelheid hebt en een goede coördinatie? En kan je, doormiddel van zweefvliegen(ik ga een opleiding volgen:)) je hand voet oog coördinatie + reactie snelheid trainen?
Sorry ik overval je met vragen(;!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk wel dat de ene persoon van nature een betere coördinatie en reactievermogen heeft ja, maar desalniettemin kan iedereen het wel oefenen en trainen natuurlijk. Zweefvliegen zal ook zeker helpen omdat je een vliegtuig bestuurd met je handen en je voeten, dit zul je moeten leren en dus is het goed voor je coördinatie. Zo is het eigenlijk met alles, Als je iets motorisch doet wat naar verloop van tijd beter gaat ben je vanzelf je coordinatie aan het oefenen. Dit kun je bij jezelf wel nagaan.

Andere antwoorden (4)

Ga jongleren, dat geeft ook verbetering
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is er ergens ook zo'n site? Ik heb zitten zoeken zoeken zoeken maar kan niks vinden! Weet jij misschien nog iets(:?
In het verleden gebruikte ik tafeltennis om oog-handcoördinatie en reactiesnelheid te trainen voor de bergsport. Een bijkomend voordeel was dat ik het nog heel leuk vond ook. En het heeft behoorlijk snel effect.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook je voetenwerk train je er goed mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ook afstand in jouw geval een rol speelt zou alleen gamen (tenzij 3D) niet in alle opzichten voldoen.
Snelle sporten, zoals badminton, tafeltennis en spelen waar veel van je reactiesnelheid en proprioceptie gevergd wordt zijn dan belangrijk.
Wat echter van essentieel belang is , een goed stel ogen en een stabiele geest.
Dat is wat moeilijker te trainen.
Mijn jongste zoon voldeed aan alle eisen , behalve dat hij brildragend was en operaties om de strekte te corrigeren niet als afdoende beschouwd werd.
Hij is toen geneeskunde gaan doen, met succes.
Hij kan nu oa. piloten "repareren".
Ik kan je dus aanraden vooraf een goede opticien te bezoeken.
Ook (vooral) je visus (beeldkwaliteit die je hersenen van het ogensignaal weet te maken) moet heel goed zijn, zoals het perifere gezichtveld.

Daar kom je met games niet aan toe.
Ook als je geen bril draagt , laat je ogen vooraf testen, anders blijft je droom een droom of wordt het een nachtmerrie.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Videogames spelen helpt bij je hand-oogcoördinatie. Ook darten helpt bij je hand-oogcoördinatie. Voor je hand-voet-oogcoördinatie zijn veel sporten goed, zoals handbal en atletiek

Toegevoegd na 1 minuut:
Een leuk bijkomend verschijnsel in het algemeen is dat het allemaal wel leuk is om te doen. en het sporten bevorderd ook nog eens de conditie, je spiermassa en je lenigheid.