Hoe kunnen mensen een toekomst bij elkaar zien als ze niet bij elkaar passen?

Heb weleens gehoord dat mensen toch een toekomst met iemand zagen ondanks dat ze niet bij elkaar passen. Vraag mij dus nu af hoe dat kan? Waarvan je weet dat het niet gaat werken, waarom zien mensen daar dan toch een toekomst mee waar ze voor gaan? Puur uit noodzaak of om de spanning juist?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hè!
Alweer?
Dat kán toch niet.
Hoeveel moeten andere GV’ers ouwehoeren over relatieproblematiek, voordat jij er over ophoudt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zat ie nog onder de 'paste' ? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor .... en daar moet ie voorlopig nog blijven, zo te zien.

Antwoorden (9)

mischien omdat ze toch heel veel van elkaar houden en elkaar niet kunnen missen
14 jaar geleden
Liefde overwint alles.
Als je niet bij elkaar past, maar toch van elkaar houdt schaaf je net zolang aan jezelf tot het wel past.
Je kunt er namelijk vanuit gaan dat als iemand echt niet bij je past er geen klik is, en er dus ook geen sprake is van liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen zich sterk tot elkaar aangetrokken worden, kunnen ze een visie zo koesteren, dat het een overtuiging wordt.
Deze kan hardnekkig standhouden, ofschoon het tegendeel overduidelijk is.
Ze gaan dan in elkaar geloven.
Liefde maakt echter blind, tja, dan zie je dat ook niet!
Toch kun je door je keuzes en volharding wel veel bereiken
dus kun je er na streven dat het visioen bewaarheid wordt.
(selfforfilling Propethy-effect)
Ach, een ijzeren schip kan ook drijven, zolang het waterdicht is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is handig om te weten op welk vlak deze twee mensen niet bij elkaar passen. Er zijn voldoende factoren (zwaar of minder zwaar) waar deze conclusie uit ontstaat.

Heeft het te maken met afstand, cultuur, religieuze overtuiging, opvoeding, sociaal economische positie, persoonlijke eigenschappen, interesses, hobby's etc.

De zwaarte van de factor(en) zal de moeilijkheidsgraad aangeven van het voortbestaan van deze relatie. Ik denk dat er een wil moet zijn om deze relatie te laten voortbestaan.

De wil om een relatie te laten werken voor een langdurige toekomst kan inderdaad te maken hebben met liefde.
Naast de liefde is er ook inlevingsvermogen, vertrouwen, soms zelfs risico's durven nemen, een stuk van jezelf willen inleveren om gezamenlijk tot een doel te komen, zoals stabiliteit.

Communicatie is ook zeker van belang, waarin je het gesprokene waarneemt als informatie en niet alleen als achtereenvolgende gegevens die je niet boeien, omdat het te ver van je af staat. Je zult interesse moeten hebben en blijven houden om je partner te waarderen en oprecht een goede relatie te onderhouden.

Relaties kunnen zowel uit noodzaak als uit spanning ontstaan, maar hierbij vraag ik mij af of de langdurigheid van de relatie wel kan worden 'verzekerd'. Misschien is dit wel het geval.

Ik denk alleen dat relaties hebben en onderhouden het beste is als je streven is om gezamenlijk 'gelukkig' te zijn binnen deze verstandhouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan heel goed, als ze niet zich laten storen door de realiteit...

Niet luisteren naar het gevoel, doet je zulke dingen doen... Dat kan niet lang duren en je wordt teruggefloten, altijd... Je ontkomt er niet aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie bepaald of mensen niet bij elkaar passen, het stel zelf toch.!
Als de tegenpolen nou net de spanning brengt is het toch geweldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebruik van paranormale gaven is niet beperkt tot mensen van wie je houdt. Dus ook bij iemand bij wie je niet past kun je wel zien wat er in zijn of haar toekomst speelt.

Misschien zelfs nog wel beter dan bij mensen waarmee wel die klik is, dan wordt het toekomstbeeld namelijk gekleurd door hoopvolle verwachtingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grappige is dat de omgeving "bepaald" of mensen bij elkaar passen of niet.
Het zijn die 2 mensen die voor zichzelf bepalen of zij iets met elkaar willen en kunnen.
En niemand heeft de kennis en inzicht om vooraf te zeggen dat deze relatie op niets uitloopt.

Vraag nu niets meer, maar handel!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je tot elkaar veroordeeld?
Of gewoon het lot...
Of het staat/stond in het grote boek...