Hoe kan 'realiteit' het beste worden verklaard, en in welke mate is realiteit reeel, omdat ieder individu een andere visie op realiteit kan hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Elke gedachten-constructie in iemands belevingswereld wordt door een individu als "realiteit" gezien zoals de waarheid, effectiviteit of juistheid daarvan.

Naargelang de ecologische en sociologische omstandigheid beleeft de een de kleur wit als een feest; de ander als rouw. Maar voor beiden is het de realiteit dat je moet ademen om in leven te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen dat realiteit een som is van zintuigelijke waarneming, instinct en conditionering die je gedurende je opvoeding hebt gehad.

In welke mate is realiteit reëel? Dat kan alleen gaan over feitelijke waarnemingen omdat eëel niet anders is dan "werkelijk".

Er ligt sneeuw, het regent, etc dat zijn reële (werkelijke) waarnemingen.

Hopelijk ben je een beetje geholpen.
11 jaar geleden
Wat realiteit betekent hangt af van de context; in de rechtszaal heeft realiteit een heel andere betekenis dan b.v. in de filosofie.