In hoeverre krijg je in de studie Rechtsgeleerdheid te maken met psychologie? En in de toekomst met een baan in de juridische sector?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit zijn twee verschillende studies. Een rechter zal voor een oordeel over een psychisch probleem bij de aangeklaagde altijd een psycholoog/psychiater inschakelen voor een psychisch rapport over de persoon.

Je kunt wel een studie rechtspsychologie volgen.
Dit is een HBO opleiding in de richting rechten, rechtspsychologie, criminologie of een andere soortgelijke
juridische opleiding. In dit vak wordt de toegepaste psychologie van rechtspraak behandelt.
amc