Waarom bellen mensen tijdens het werk naar de helpdesk maar gaan ze thuis eerst op google zoeken?

Toegevoegd na 6 uur:
Wat nou als er een bedrijf is die geweldige faciliteiten heeft om een antwoord te vinden… het maakt in tijd en geld niets uit of er via internet wordt gekeken of via de telefoon. Wat zou de psychologische drive zijn om toch een persoon van vlees en bloed te spreken???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Omdat er in de thuissituatie vaak geen helpdesk bij de hand is. Als mensen het dan niet zelf kunnen vinden vragen ze een handig familielid, of ze nemen contact op met een specialist. Op het werk zijn die mensen aanwezig om dat te verzorgen, dus is het efficiënt om ze daar ook voor aan te spreken. Het zelf proberen te vinden kost veel meer tijd van de baas.

Op google zoeken kost meer tijd als bellen. Op het werk zijn mensen te druk om te zoeken en eenmaal thuis zijn veel mensen te gierig om te bellen.

Technische problemen op het werk hebben vaak een bedrijfsspecifieke oorzaak. Deze problemen kunnen dus het snelst door de helpdesk van het bedrijf verholpen worden. Technische problemen thuis zijn vaak veel algemener en daar is dus veel meer over te vinden op internet.

Enerzijds kan het gemakzucht wezen doch in vele gevallen is het ook zo dat mensen er thuis tegenop zien om de kosten voor het bellen naar de helpdesk op hun afrekening te zien verschijnen en op hun werk worden ze niet geconfronteerd met dat bedrag. Tenzij je op de facturatiedienst werkt uiteraard maar dan nog hoef je niet zelf die rekening te betalen en dat scheelt in belgedrag, zeker weten... vanuit eigen ervaring in een 'ver' verleden ;-) Anderzijds kan de tijdsdruk ook wel meespelen zodat ze op het werk voor een vaak snellere oplossing via helpdesk kiezen. Liefs en fijne dag nog!

Tijdens het werk heet het efficiëntie. Je gaat geen tijd steken in zaken waar je geen verstand van hebt. Noem het maar een vorm van delegeren. Thuis is het voor prive, dan is het vaak een kunst om ook ZELF het antwoord te vinden, zodat je onafhankelijk kunt leven en probeert te leven. Daarnaast zijn niet alle helpdesks open of is zijn er gesprekskosten (die snel hoog kunnen worden door eventuele wachttijd). Als mensen voor een prive-onderwerk op hun werk naar de helpdesk bellen, dan hebben ze thuis al uren besteedt aan het probleem, en bellen ze op de kosten van de zaak naar de helpdesk. Ons benne zunig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100