Wat is liefde op het eerste gezicht?

Is het alleen gebasseerd op het uiterlijk of ga je er vanuit dat er bij dat uiterlijk/ de uitstraling een bepaalde persoonlijkheid hoort?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zag mijn partner en wist direct dat hij de liefde van mijn leven was, zou worden, zou blijven..noem het zoals je wilt.. Ja liefde op het 1e gezicht bestaat en kan wel degelijk blijvend zijn.. Ik vroeg me maanden af waar die man toch was geweest in al de jaren daarvoor... we hebben elkaar vermoedelijk tientallen keren ontmoet zonder het van elkaar te weten.. maar ik "herkende" hem direct toen hij eindelijk voor me stond.. in alles...
Onze levens waren daarvoor net 2 slecht sluitende potjes en wij werden elkaar's perfect passende dekseltjes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat is liefde op het eerste gezicht...

Wat anders?

Nee het is herkennen dat je veel meer dieperliggende ongeziene connecties hebt dan je verwachtte op dat ene eerste moment gezien, dat is liefde op het eerste gezicht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde op het eerste gezicht bestaat natuurlijk eigenlijk niet echt ; liefde vat je op voor een persoonlijkheid, een karakter, een totaalpakket van een mens, en op het eerste gezicht kun je die onmogelijk inschatten.
Wel is er regelmatig sprake van aantrekkingskracht of lúst op het eerste gezicht; niet zelden de eerste stap van verliefdheid die uiteindelijk kan leiden tot een echte liefde. Dan zie je iemand, en je denkt meteen : wow, daar zou ik morgenochtend wel naast wakker willen worden. Dat is natuurlijk puur uiterlijk en gevoel. Al kan iemand die je al een poosje van een afstandje hebt kunnen aanschouwen ook karaktertrekjes hebben getoond die je bevallen voor een wat gedegener oordeel, maar de vraag is of je dan nog van ‘op het eerste gezicht’ kunt spreken.

Er zijn echter wel degelijk mensen die na zo’n eerste blik ook inderdaad meer voor elkaar blijken te voelen en er een echte relatie uit kunnen laten groeien. Dat houdt de illusie dat er werkelijk liefde op het eerste gezicht heeft plaatsgevonden een beetje in stand. Maar liefde is in tegenstelling tot verliefdheid geen emotie die vanzelf komt en zich nauwelijks laat sturen ; liefde is een wisselwerking tussen partners, die langzaam groeit en waar je beiden aan moet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een onverwachte inslag van gevoelend, die je niet zag aankomen, en heeft niet alleen met uiterlijk te maken, maar ook met de signalen die iemand afgeeft.

Achteraf klopt het ook zelden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde op het eerste gezicht bestaat, het is een herkennen van de ander, als de perfecte match voor jou op dat moment. Het wordt gestuurd door het gevoel en is dus voornamelijk gebaseerd op uitstraling.

Het is natuurlijk niet per definitie zo dat dat dan ook op de lange termijn zal passen, want iedereen veranderd voortdurend, maar hoe je bent op het moment dat je elkaar ziet, dat past helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vonk is overgeslagen ....