Naar aanleiding van de vraag van Cryofiel over pendelen. Hoe zal de pendel reageren als hij wordt vastgehouden door: Zie toelichting.

Als de pendel wordt vastgehoude door iemand,die de vraag niet begrijpt? In mijn reactie gaf ik als voorbeeld iemand die geestelijk gehandicapt is,of een peuter,maar het kan natuurlijk ook iemand zijn,die geen nederlands verstaat. Tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Wie,o wie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag Peter!!
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie vraag peter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het niet weten. Waarom probeer je het zelf niet eens?
Of hang hem aan een metalen of houten staaf (soort galgje) en kijk wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook voorgesteld,Esme,maar daar werd op geantwoord dat hij dan geen energie zou ontvangen,daarna heb ik de vraag ongeveer als hierboven gesteld,maar blijkbaar was toen alle energie op,want ik kreeg geen respons!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter, je kunt overal mee pendelen.
Of je het geloven wilt of niet, wij hebben een vriend, die pendelde met een theezakje (aan een koordje uiteraard) en dat werkte..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wat is, en wat gebeurd er tijdens het pendelen? De pendelaar gebruikt een 'pendel' om antwoorden te genereren nav een vraag. De pendelaar ontvangt de energie van het antwoord. Deze energie (in de pendelaar) zet de pendel in beweging. En whala, het 'antwoord'. Kortom: het antwoord is intuïtief verkregen.

Het beste antwoord

Het belangrijkste wat een pendel kan, je informatie geven vanuit je eigen onderbewustzijn, dat is dus inf. die je zelf niet meer weet, maar er nog wel is, in je onderbewustzijn dus.
Als iemand de vraag niet begrijpt kan er dus ook geen informatie komen.
Ons onderbewustzijn kan nooit slimmer zijn dan je zelf.
Is het een geestelijk gehandicapte, dan is alles weer mogelijk, ook dit zijn mensen met gevoelens en een manier van denken, dus hebben ze ook een onderbewustzijn!
Het zelfde geldt voor een peuter.
Is het iemand die de vraag niet verstaat, dan kan er ook geen antwoord komen.
Buiten de informatie uit het onderbwustzijn is er een hele kleine kans dat er informatie komt via paranormale wegen.
Het is zelfs goed mogelijk, dat een geestelijk gehandicapte dan betere en completere antwoorden geeft.
Voor een medium is het soms mogelijk contact te maken met een geestelijk gehandicapte, voorbij zijn handicap om, hij kan er soms achter komen hoe hij zich voelt en wat hij denkt, zonder dat de gehandicapte het zelf vertelt.
Hij maakt dan contact met zijn ziel en niet met zijn gehandicapte lichaam!
Een pendel is dan een van de mogelijkheden, maar dan in de handen van de medium/paragnost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed,dan impliceert jouw antwoord dus,dat de pendel wordt beinvloed door de pendelaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en nee peter, als er inf. uit het onderbewustzijn komt, dan hebben we er geen invloed op, maar willen we heel graag een ja of een nee van de pendel omdat het beter voor ons uitkomt, dan beinvloeden wij de pendel wel.
Komt er inf. vanuit de spirituele wereld dan zijn niet wij, maar hun die er invloed op hebben.

Andere antwoorden (4)

Het begrip en het bewustzijn spreekt...

De pendel uit zich door de hand van de goede pendelaar, dus de pendelaar faciliteert het WETEN van de pendel...

Wel eerst even nadenken voor je op de min-knop mept, want dit is de waarheid zo ik erover spreek...

Een wichelroede is precies hetzelfde...

Dus het is een samenspel van pendelaar die goed moet snappen wat de vraag is en dan faciliteert de pendel het weten van de pendelaar, door hem te laten zien wat het antwoord is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind,dat de pendelaar de vraag juist niet moet snappen,zodat hij niet(onwillekeurig) de pendel kan beinvloeden. Dit is een serieuze reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan ook, een vriendin van mij, Christiane Beerlandt, die doet dat zo... Maar is toch voor gevorderden hoor... Zij pendelt al haar boeken, volkomen blind... Klopt Peter...
Verbouw deze vraag zo dat er een ja/nee antwoord op kan worden gegeven en hang die pendel aan de wilgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag het ook een plataan zijn? En daarbij heb ik geen pendel,maar wel een pendeltje en die hang ik liever ergens anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag je dat ding best ergens anders in hangen, maar die platanen, ook al vind ik het wel mooie bomen, passen niet in het Nederlands idioom.
Ik denk niet dat het zal werken. Ik zal proberen de werking hieronder te beschrijven.

De pendelaar gebruikt een ‘pendel’ om antwoorden te genereren nav een vraag. De pendelaar ontvangt de energie van het antwoord. Deze energie/antwoord (in de pendelaar) zet de pendel in beweging. En whala, het ‘antwoord’.

Kortom: het antwoord is intuïtief verkregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pendelen is boerenbedrog (zonder toelichting)