Kunnen mensen verliefd worden op een specifiek deel van iemand en hoe weten ze dat ze dat doen?

Ben weleens benieuwd of er mensen zijn die op iemand verliefd worden alleen omdat hij/zij juist zo open is en jij niet. Dat die mensen daardoor verliefd op iemand worden en of ze dat zelf dan door hebben. En zo niet, waaraan gaan ze het dan merken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Liefde stroomt altijd via het hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, en dat ben je je dan vast niet bewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, en je komt er bijvoorbeeld achter als je geen ruimte hebt om wat met de verliefdheid te doen. Dan ga je verder kijken en zie je wat er trekt.

Je hebt het natuurlijk alleen door als je er op let en er open voor staat dat het kan. Maar ik denk dat je inderdaad valt op aspecten die je bij jezelf wilt ontwikkelen.
Vaak ontdek je het bij anderen ook in gesprekken, die ander vindt dan een persoon om zijn vrijheid of zijn openheid geweldig. Vaak wordt het aspect wel genoemd.

Wat een (latere) tegenvaller kan zijn, is als een persoon op vakantie zo geweldig leek te zijn en later in het dagelijkse leven heel netjes blijkt te zijn, heel gewoontjes. Dan bleek je dus echt op een aspect te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, verliefd op een lekker kontje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben nog steeds verliefd op de brede schouders en gespierde armen van mijn man. Ook op zijn slanke middel. Vind het heel mooi als hij zijn overhemd of t-shirt in zijn broek stopt en niet eroverheen draagt. Ik kijk niet zozeer naar een mooi kontje maar echt naar het middel. Een slanke taille met een mooie riem erom vind ik heel sexy.
14 jaar geleden
Ja dat kan makkelijk. Ik was ook verliefd op haar uiterlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring.

Ik maakte eens een 'opmerking' naar een vrouwelijke collega, die daarna even van haar stuk was.
Dagen erna gaf ze aan verliefd op mij te zijn. Ons gezamenlijk onderzoek wees uit dat mijn opmerking haar zo raakte, dat zij hierdoor een gevoel kreeg van gezien en gehoord te worden.
Zij vertaalde haar gevoelens als liefde, terwijl deze "liefde" niets te maken had met aardse liefde, maar dat ze door de opmerking diep geraakt werd in haar menszijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd worden is een raar iets... Je kunt zomaar vallen voor die prachtige ogen die zo diep in je ziel kunnen kijken....
Dat is dus wat er gebeurt als liefde blind maakt... je ziet dat ene van die persoon wat je zo mooi vindt, en een hoop andere dingen zie je dan vaak niet.

Dat ik toen verliefd was op zijn ogen, ja dat wist ik wel, dat merk je aan het feit dat je niet meer kunt eten... nergens anders mee bezig wil zijn dan hem.....

:-)