Elke uiting die iemand doet zegt iets over hem of haar...

(there is no place to hide)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie ik het ook, wel iets maar niet alles.

Andere antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA echt... A L L E S . . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1
Ha, die Rapaan;

Dat ligt eraan of die antwoorden impulsief of weloverwogen zijn, kan dus heel veel over iemand zeggen of juist erg weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn ze waardevol, kun je er wat mee doen? Als een antwoord/reactie goed onderbouwd en gemotiveerd is en..je die persoon volgt in zijn/haar antwoorden: "dan zegt het veel over die persoon." Maar jij mag je conclusie trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van de persoon die die antwoorden geeft.....en dan ook nog in wat voor bui hij/zij is. En over welk onderwerp iets gevraagd wordt - of het voor die persoon een vraag is die zijn/haar 'kern' raakt, of dat het 'kind' in die persoon aan het woord gaat. En hoe hij/zij zichzelf ziet, en in hoeverre die persoon zich zonder of met masker wil laten zien. En soms, later op de avond, spreekt ook misschien de genoten alcoholische versnapering mee.

Dat is het grote verschil met antwoorden van Google of Wiki : het zijn momentopnames van een persoon, dus hoe veelzijdiger een persoon is, hoe meer facetten hij/zij kán laten zien. Kán, niet móét - je kunt altijd vragen overslaan, waarbij je antwoord té persoonlijk wordt in je eigen ogen.

Dus eigenlijk laten de antwoorden en de reakties niet zó heel veel zien van de 'ware' persoon achter de antwoorden, tenzij die persoon dat zelf wil. En die zijn er ook, denk ik, hier op GV.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi antwoord weer, +1
dat is lastig te beoordelen,een ieder heeft namelijk zijn eigen iedeeen en menigen.
Ik zelf zoek de antwoorden meestal op via google.
Soms ben ik uren aan het zoeken voor het juiste antwoord en soms geef ik antwoord vanuit mijn eigen belevenis of ervaring een anwoord.
Dat is dus voor een ieder verschillend.
Soms zijn er mensen die erg veel mee gemaakt hebben en bv niet meer in de liefde geloven en daar dus ook "anders op antwoorden"dan iemand die net de liefde van der leven gevonden denkt te hebben.

Ook is het voor de vrager verschillend hoe die op een antwoord reageert,de een vind een grappig antwoord het beste,de ander de juiste antwoord op de vraag of de juiste link.Soms lijkt een antwoord nog zo raar,gek,appart,maar kan de vragen steller daar juist mee geholpen zijn.
Om nou te zeggen over de antwoorden wat het van een persoon zegt ik denk dat we allemaal wel een kruisje hebben op ons huisje,de een wat meer dan de ander maar het maakt niemand een slecht persoon ofzo.
Er zullen altijd wel personen zijn die express rare antwoorden geven omdat ze het leuk vinden om te klieren of gewoon niet beter weten.

Vragen stellers daar in tegen:
Zo worden er dus ook persoonlijke vragen gesteld hier en daar kan je wel op uit merken dat die gene daar dus mee zit!!!!
op dit soort vragen is dan ook lastig antwoord geven want dan komt het aan op medeleven,erkening en op je eigen beleveinissen en levenservaring.
Maar ook hier zullen vragen tussen zitten van mensen die ze ter plekke verzinnen om te kijken wat voor anwoorden er gegeven gaan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor je empathie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx XiniX
Dat kan van alles zijn. Maar het gevaar is als je iemand in het echt ontmoet deze heel anders kan zijn dan de beeldvorming die je hebt gekregen van iemand.

En op basis daar alleen al een conclusie te kunnen trekken is moeilijk.

Wel herken je mensen die af en toe ook een geintje willen maken en moet ook kunnen. En tevens goede antwoorden kunnen geven.

Mensen die altijd erg serieus zijn, of erg langdradig van stof.

Ook die altijd alles maar willen controleren.

Of een beste sneer uitdelen.

Op deze manier krijg je dus beeldvorming van de antwoorden en kan het dat je daardoor juist mensen helemaal niet meer mag of weten dat er hele vriendelijke mensen tussen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe diegene in het leven staat. Wat zijn of haar denkwijze is. En als je goed tussen regels door kan lezen komt er vaak nog veel meer naar voren. Levenservaring etc...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIETS, je laat zien wat je wilt laten zien. Ik probeer geen levensvisie te duiden, maaar ik schrijf alleen maar een antwoord, als ik vind dat de vraag daarom vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de antwoorden die je van anderen krijgt, zeggen helemaal niets over de afzender... het zijn antwoorden (hopelijk op je vraag), niets meer en niets minder...

als jij in de antwoorden denkt aanwijzingen te vinden van de schrijver, zegt dat alleen dat jij in de antwoorden aanwijzingen denkt te vinden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er van overtuigd,dat je je een aardig beeld van iemand kunt vormen,na een aantal antwoorden.
Vooropgesteld dat die antwoorden wel iemands overtuiging en mening weergeven en geen would be diepzinnige antwoorden,die zowel overal als nergens op kunnen slaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is net zo wat je ziet of leest er over. Maar het antworoden. reactie over die persoon zegt idd alles over die persoon.
Wat moet ik ie anders zeggen.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt aan het onderwerp ,maar over het algemeen genomen heb ik persoonlijk ook wel een beeld van sommige mensen hier op GV. Bij de ene kan je een bepaalde humor delen en doe ik dat ook. Ik weet ook inmiddels bij wie niet. En dat doe ik dan ook niet.
En bij specifieke serieuze vragen merk ik ook aan bepaalde personen waar ik me wel in kan vinden op een positieve manier. Dat ik denk ja dat is typisch een antwoord van die of die.En heb ik daar wel een beeld bij.
Ik weet natuurlijk niet of dat klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een aantal categorieën waar je antwoorden bijna wel persoonlijk (moeten) zijn.
Dat zijn o.a. Religie, Spiritualiteit, Filosofie, Psychologie, Familie & Relatie.
Als je een aantal van deze vragen doorleest, vind ik dat je de antwoordgevers best goed kan leren kennen op bepaalde vlakken.

Maar je kent ze niet echt, want je kent ze alleen op dat onderwerp. Zo kun je hier met iemand op religie hele pittige meningsverschillen hebben en je dan een beeld over iemand vormen. Maar ook in mijn vriendenkring heb ik hele pittige religieuze meningsverschillen met mensen die op andere vlakken heel erg op één lijn liggen met mijn manier van denken.

Beeldvorming is altijd gevaarlijk, omdat het ook tot vooroordelen kan leiden en daar moet je heel voorzichtig mee zijn.

Neemt niet weg dat er hier op GV mensen zijn die ik heel erg leuk vind, maar ook mensen die ik aan de hand van hun "GV-gedrag" niet echt mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geneigd om te letten op taalgebruik, taalfouten (zoals het overhaast trekken van conclusies en twee [of meer] keer hetzelfde zeggen). Je kunt er van uit gaan dat mensen antwoorden en reageren vanuit zichzelf. Maar dat kun je ook faken:

AlS iK bIjVoOrBeElD zOoW gA tIePuN kAn DaT sToRuNd! OvErKoMuN, mAaHr dAt ZeChT *AlS*Er*GeEn*WaArScHuWiNg*BoVeH*sToNd* NiEtSsSsS!! oVeR mIjJJJJ!:o OMFG

Het is maar wat je op dat moment verkiest om te doen. Iemand echt leren kennen zal je waarschijnlijk niet doen via GV.