Bepaalde mensen maken je blij als je ze aankijken, hoe komt dat?

Ach je kent het wel, je komt honderden mensen tegen en je bent ze al weer vergeten, maar zo af en toe is dat totaal anders, het komt bij je binnen als een bom!
Zonder ook maar een woord te hebben gezegd.
Zonder elkaar te kennen.
En dan heb ik het niet over verlieft worden of zo iets, het is heel anders, veel intenser, veel heftiger.
Het lijk onbewust , op het weerzien van een dierbare die je lang geleden uit het oog verloren bent.
Het gevoel is niet te verklaren, eigenlijk niet eens te omschrijven.
Wat kan dit zijn ?

Toegevoegd na 20 uur:
Verbazingwekkend, dat er zo veel zijn die ook deze ervaring kennen en wat een geweldige antwoorden!

Toegevoegd na 1 week:
Onvoorstelbaar wat deze vraag bij jullie heeft los gemaakt!
35 punten voor de vraag!
38 antwoorden!
514 reacties!
Ik wil bij deze een ieder bedanken voor jullie inbreng.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms ook andersom ;-)
en soms is die blijdschap weg, als die mensen hun mond open doen. Het is inderdaad wel een vreemd proces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV Plus 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk gevoel hé! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je waarnemingen maar blijven kloppen dan soldaatBLOEM, voor je het weet zie je dubbel en de kastelein misschien ook wel
(gaat ie met vork schrijven)
misslobe
12 jaar geleden
Goeie vraag, het houdt mij ook wel eens bezig...
Het zal de klik zijn op dat moment die je hebt met die ander. Ik ben een super-gevoelsmens en kan al blij zijn als iemand me een lach 'gunt' die ik helemaal niet ken..... Dat is toch ook frapant?
En dat kan me (als het me aanspreekt) een enorme kick geven, dat alles wat somber leek, ineens heel mooi en zonnig lijkt.
Ik begrijp in ieder geval heel goed wat je bedoelt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenning. Ik ervaar het als een cadeau-momentje en heb me eigenlijk nooit afgevraagd hoe het werkt.
Het geeft enorm veel positieve energie.
Voor mij geldt trouwens dat ik dit vooral ervaar bij kinderen, die kunnen zo'n mooie open blik hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie vraag!
wat is een blik, een open blik, aantrekkingskracht, een uitstraling? waarom vermijden we soms een blik? of zoeken het op? waarom kan het als positief ervaren worden, of als bijzonder ongemakkelijk? wat is dat toch met die ogen? is het alleen maar kijken? (mijn kids hebben er overigens een oplossing voor gevonden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelijke geesten die een moment van herkenning hebben? Is net zoals met vrienden: sommige blijven maar kort in je leven en zijn eigenlijk geen echte vrienden, anderen blijven je hele leven, je ziet ze niet dagelijks, wekelijks of hoe vaak dan ook, maar ze blijven altijd, zelfs als je ze jaren niet hebt gezien of gesproken blijven ze vrienden. De momenten die je omschrijft moet je koesteren, ze doen goed en waarschijnlijk heb je daar op dat moment behoefte aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
......ja?......oh?...... en die oplossing is???
Jaja, ik trap er bewust en met open ogen in Eucje: vertel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV Ed +
Ik heb geen "afdoend" antwoord voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bitch (ik ga je heel eigenwijs bloem noemen, want vind het voelt voor mij naar om je aan zo te spreken, sorry). @bloem
ik geloof niet zo is gelijke geesten, wel in mensen die in vele opvattingen en gevoel gelijk zijn, maar koppel er een ander woord aan 'gelijke frequentie' misschien bedoelen we hetzelfde? dit herkennen is mooi, maar zie het meer als toeval ook al kan het lijken of je iemand al jaren kent. of dit klopt is de vraag, daarvoor denk ik dat je idd jaren verder moet zijn en alles zou moeten delen wil je een antwoord krijgen. met mensen waarmee ik persoonlijk niets #deel# kan ik wel vrienden worden omdat ik ze wel kan begrijpen. bij (h)echte vriendschap is het wel belangrijk om over en weer te delen, herkennen, etc.
ik denk dat elk mens hier altijd wel behoefte aan heeft (maar in welke mate, zelf vind ik het af en toe prettig om even niets of niemand om me heen te hebben maar dat heeft er niets mee te maken of ik vrienden/vriendschap nu wel of niet leuk vind)
maar koesteren? JAZEKER!!!!!! :)) @Wendy
ik weet niet wat het is dus een oplossing heb ik niet (spiegelende zonnebril) maar ik hoef geen oplossing hiervoor.
heb er over zitten denken hoe en wat. Als iemand bv naar mijn oren kijkt ervaar ik het in ieder geval heel anders. :) heb ook zitten denken dat het met dieren net zo is. met oogcontact maken ze dingen duidelijk, met oogcontact zoek je steun, in ogen zie je emotie. het is mij persoonlijk wel duidelijk dat je er meer mee doet dan simpel kijken of je nergens tegenaan loopt, of om te lezen bv. maar het waarom en hoe? kweenieh :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Euc: ik ging in op deze zin: "(mijn kids hebben er overigens een oplossing voor gevonden)"... ;-)
Ooooooooooowwwwwwwwwwwwwww........wacht eeeeeeven: ik zie opeens het LICHT (in de ogen): die zonnebrillen.....ach,...ik dacht dat zij er serieus een oplossing voor hadden....LAAAAAAAT MAAAAR.... breinvries denk ik ;-)))) Bij honden is het zeker de ogen, maar zeker ook de lichaamstaal. En misschien ook de reuk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie Vraag Ed +
@Annigje: dat ben ik volledig met je eens. Met vreemde (kleine) kinderen maak ik het regelmatig mee dat ze me glimlachend aankijken alsof ze me herkennen.
Ik heb 30 jaar met kinderen gewerkt, en dan zeg ik steeds tegen mijn man: "Kijk, ze herkennen me!" :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ed, gaat de vraag over jou? Wordt dit over jou gezegd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wendy
het kan een combinatie zijn. maar lang aankijken is bij dieren vaak een teken van dominantie in de vrije natuur.
mijn hond kijkt me ook vaak aan, en als ik terug blijf kijken gaat ie kwispelen, kijkt dan weg pakt een speeltje en kijkt of ik ervoor te porren ben. als ik mijn ogen groter maak is ie helemaal door de dolle (te maffe mens is zeker weten te porren voor wat lijps YES!!) bij een blik in de ogen lijkt het wel logisch dat hier een bepaalde actie of emotie aanvast zit, het brengt wat teweeg. misschien wel juist icm andere factoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al van de vraag word je vrolijk ;-) Annigje: wat grappig trouwens ik heb als antwoord bijna hetzelfde genoemd als jij (cadeautje, herkenning, openblik, positief ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie foto's Ed :)) Hahaha, eucalypje, ik zie je zo voor mijn ogen met je hond, lol :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, ik beschouw dit als een compliment Siska, vind je dat okay?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gdan. nee hoor dit wordt niet over mij gezegd, tenminste, dat zou wel kunnen maar is niet gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, het zou maar zo kunnen met je avatar Ed!!
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, de mooie fotos zijn nu weg , verwijderd, ze zouden geen bijdragen toevoegen bij de vraag, maar de fotos gingen over mensen die elkaar ontmoeten, maar is door de mods niet zo begrepen Euca, ja die avatar he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaja!!!, je zit bijna in de huiskamer hier ed, klein stukkie nog :O) jammer van de foto's, welke zouden ze eigenlijk wel goedkeuren bij deze vraag? (pokemon met een bliksemschicht uit zijn oog die iemand '' raakt'' ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*PROEST*....uh....proost hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent daar wendy, maar verslik je niet hoor :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik KEEK naar je tekst, nam net een zip van mijn appelsap toen ik zeer BEELDend je Pokémongebeuren op mijn NETVLIES ZAG. En toen kon een een proest niet onderdrukken.... dit, in combi met een song in mijn hoofd van Kristal (sijn het ju ooowgu...etc): ging effe fout! ;-0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA!!! geweldig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja geweldig... WHAA!!!!!
WENDY!!! jij ....ohw jij....JIJ VRESELIJK (lief en humoristisch) MENS!!!
je weet nooooooit welk liedje ik de hele ochtend al in mijn hoofd heb ARGGHHH!!! (hint...'t is iets met 'oowguh'!!!!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezamenlijk PBtje sturen naar en niet met name te noemen Edelsteen met Hoofdletter? Wat denk je? :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!! strak plan op zich, maar ..... ik ben bang deze niet met name te noemen edelsteen met hoofdletter ons strafrechtelijk gaat vervolgen vanwege de Buma/Stemra rechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(kunnen we brommen ipv zingen) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je dat niet als bijlage kunt bijvoegen... ben benieuwd hoe dat klinkt, een heksje, een spinnetje en als weerwolf jank ik wel een beetje mee op de achtergond, als backing vocals, soort van. ;)
Dan komt er een kristallen klankschaaltje bij.... hmmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, vergeet ik door de onzin in mijn hoofd te noemen dat ik dit weer een topvraag vind, Ed!!
Echte kanjer, de inspiratie blijft... :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me lachen Bas, als je maar niet op de valse WW toer gaat :OP
Kristal
12 jaar geleden
Ach...
Wendy en Eucje...
Zitten jullie nu alletwéé met dat liedje in je hoofd?
Dat liedje vannuh... effe denken.... oh ja!! ZIJN HET JE OWGEN.....
is het je stehem... Dát liedje??
....
Gôh...
wat vervelend zeg... Er zit maar 1 ding op om er af te komen he,
Bas idee opvolgen,
't is niet anders...
samen met Bas het héééél hard zingen en dat klingel ik er wat doorheen. :-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
SJOEOEOEOEOEOEOEOEOETTTTTTTT..... :-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat spreken we af, vanavond middernacht? Ik neem als voorzorgmaatregel, dat m'n brulstem niet te veel overslaat, al de hele dag lepetjes honing in...!
Kristal
12 jaar geleden
en ik klingel alvast een beetje in 't voren :-)) Hoe zo sjoeoeoeoeoeoeoetttttt Wendy? vraagt Kristal met onschuldige blik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uuuuhm.... nou..... ik hàd de goeie toonhoogte te pakken en opeens schoot er een onverklaarbare BAS in.... enneh...blaaaablaaaaaaaaa....piepiep....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-slik- #knapt wat in mijn hoofd#
arghh!!! #dikke rode aders in de OOWGHÚÚHN#
WHAAA!!!! #stoom uit de oren# NEEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!! #geen enkel humaan trekje meer te vinden nu# Bas, het maakt me allemaal geen éne flaus meer aus.
ALS je maar vals bent!!! vals naar die... die....dat...STEENTJE hiero!
en vooral vals, echt VRESELIJK vals, op je aller ALLER ÁLLER valst gaat zingen/schreeuwen/huilen/krijsen/kermen/gillen/weet ik veel wat!!! DOE IETS!!!!! ALS DAT LIEDJE MAAR UIT MIJN HOOFD GÁÁÁÁÁT!!!!!!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Arme arme Eucje... als aderen knappen in hoofd en owgen dan, ja... dan gaat er wel iets heeel erg verkeerd... dan lijk je wel een hulkenheksje... Maar wácht....
ik heb een ander liedje!! Dat helpt vast!
Ehem... het gaat zo... ucheuche...grasp.... Ik heb eeeeeeeeeeeeeeeerbied voor JOUWWW grijjjjze OWGUNnnnnn...... Ehm Eucje.... blijven ademen nu en
zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-knipper-de -knipper- (meest loze blik ever!) het zijn HAREN Kristkwal (euh...Kristal bedoel ik)
HAREN, die dingen die rechtop in mijn nek staan zeg maar. en ik knipper me de ongans, maar krijg toch een beetje een zwárte waas ipv van een grijze. ZEN!!!! 1,2... ZEN ZEN!!!(verdeurie!)
ZENNERDEZENNNN!!!! #hgngfrphtsss#....
het helpt nieieieieieiet!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euc....EUC!!!!! RUSTIG NOU!!!
Denk aan het zuchten bij een bevalling: op de tonen van tatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
Wat was het: Beethoven? Vivaldi? Vader Abraham?
Kristal
12 jaar geleden
hahahaha Kristkwal :-)))) Ik vond owgun gewoon een beetje leuker dan haren :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zuchten? bevallen? Beethoven? Viviwiewattuh?
vader smurfjeswuppedingen abraham? mosterd? das toch een zanger? grijs haar? baard? met vriendelijke oogggg....NEEEEEEHHH niet nog eens....please?!!! shit, te laat....!!! MAN, ik krijg nog liever een kind!!! als t maar geen jongen is want dan noem ik m KOOS, en hij krijgt geen kinderstoel maar een rolstoel! en hij gaat niet op voetbal maar op zangles!en en...... ennnnn !!! #BENG# zwaar insane!!! SAVE ME!
... waar BLIJVEN ze nu met die spuit om me te kalmeren? ik wil er 2, want op 1 oog kan ook niet lopen.
GEEFT me die blouse met lange mouwen en gespen, doe 'm goed strak!! strakker dan welke blik dan ook ooit kan zijn!
ALSJEBLIEFT NEEM ME MËËËËËËËËËËË!!!!!! haal me weg, brainwash me!!! boehoehoe.... ik kan het niet, ik kan het niet meer....
Kristal
12 jaar geleden
tatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
is duidelijk de fifth van Beethoven maar daar hebben we het nu even niet over. Want Eucje wordt gek en moet huilen....
Kom maar hoor Eucje, we hebben het niet meer over ....
Droog je tranen maar... Kristal geeft je een papieren zakdoekje en kijkt je vriendelijk aan terwijl ze troostend zachtjes je rug aait... Gaat het weer een beetje... ? :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucje, kijk me es aan..... diep in de o... uhm..... gewoon aankijken.... en even luisteren naar Kristal: zij heeft een zeer rustgevende...gaap.... invlo....snurk...uh....invloed....
kalm....erend... troostend... er zijn voor je..... vriend.............elijk .........................................................................................................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHA
ja het gaat wel weer een beetje.....
dat kan toch niet anders met 2 van die prettig gestoorden hier, althans in mijn oo.... NEENEE!! :) ....naar mijn mening dan ('t is toch niet te filmen ook he hahahaha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gut, gut, weer een volle postbox, had hem net leeggeharkt.
Kristal
12 jaar geleden
ja, dat is zo gebeurd Ed :-)) je kijkt even een andere kant op en hup: box weer vol :-)) welterusten lieve Wendy en Eucje.
Kristal maakt even wat chocolademelk warm voor de meisjes, en vraagt of Ed ook een beker wil voor het slapen gaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nightynight Kristal, nee dank je. Lief van je.
Ed: stiekem, heeeeeel diep in jezelf, vind je het best leuk, wedden? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
((((((haha hier in deze kant van het land is de box (of luier) vol wat anders!!))))) dank je wel Kristal :))
en zoals meneer de uil dan altijd zegt... oo(wja, DAT dacht ik dus ff niet mooi niet he!! háhá...hey...
ik ben niet gek die uil zegt ff helemaal niets, dus fijn het snaveltje toe! sweet dreams Kristal! @ed?
uhuh... op naar de 200 vind je zeker niet wat he? (onschuldige vragende blik....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh zo herkenbaar... en ik krijg het vaak te horen maar weet je Ed... Gdanonym vroeg of het om jou gaat... Ik heb het wel vaak als ik zie dat jij op een vraag geantwoord hebt... 9 van de 10 keer staat dat dan ook garant voor een degelijk en goed antwoord, misschien heeft het daar mee te maken. Overigens noem ik dit soort ervaringen altijd cadeautjes. Verklaren kan ik het niet, ik ben ook meer van het ondergaan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag doet me denken aan een 'goeroe' waar ik ooit ben geweest, Moeder Meera. Haar darshans bestaan puur uit mensen een tijdje in de ogen kijken. Heel bijzondere ervaring.
Kristal
12 jaar geleden
Fynnya
mijn ervaring met moeder Meera was een korte handoplegging. In een uiterst gedisciplineerde omgeving door een vrouw die je nooit hoort spreken. Haar volgers kussen haar zetel wanneer ze die verlaten heeft zag ik.
Ze sprak mij niet aan (letterlijk en figuurlijk ;-)) maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya,
interessant!
mag ik vragen wat er zo bijzonder is geweest aan deze darshan? wat is er er 'meer' aan dan het gewoon kijken zeg maar :) @Kristal
zal de de taal wel onder de knie hebben vraag ik me af. ik vind het een eng idee dat mensen zo iemand kunnen aanbidden, of je nu wel of niet erin geloofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk uit te leggen...
Ik voelde me heel anders na dat moment met haar, helder, open, licht. Maar het is eigenlijk te abstract om te omschrijven (en het is ook alweer zo'n 10 jaar geleden, dus ik herinner me het gevoel ook niet zo duidelijk meer). Ik geloof dat het idee is dat ze bij je naar binnen kijkt en de blokkades die ze in je ziet zitten als het ware smelten doordat ze alleen kijkt met acceptatie en liefde en zonder oordeel. Ofzoiets ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eu, je moet er zij geweest.... iedereen die ik tot nu toe sprak die bij Mother Meera zijn geweest (was het niet Duitsland waar dat was/is?) vertelde me hetzelfde. Ervaringskwestie dus, ben overigens zelf nooit bij haar geweest. Geeft zij nog steeds darshans?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ja het is soms net wieden is de tuin, he (sorry dames) - en ik doe er zelf weer gretig aan mee, want ik had natuurlijk deze 2 berichtjes samen kunnen nemen.... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik naar haar toeging, was ook in Duitsland inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Fynnya
@Bas, ik ben een boerin dus trek de ploeg erdoor en doe het in 1 berichtje :OP dat lijkt me idd bijzonder. als ze een keer in de buurt hier is ga ik misschien wel kijken wat het is. kijken of ik zelf ook een ervaring op kan doen. gezien de ervaring van Kristal hoop ik dat bij de handoplegging niet iedereen hetzelfde zegt overigens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
can i join? t is zo gezellig hier :DD
koffie anyone? als Ed uitgeharkt is tenminste :P
Met zoveel mensen mag je er wel een ploeg bij gaan gebruiken XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeej Forall! Gesellie.
Ed is met vakantie schreef hij elders. Ik heb net een bakkie gemaakt, jij ook? ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh moest ie ergens ander harken :) ja ok graag :D
Kristal
12 jaar geleden
Tuurlijk Forallweknow!!!
Altijd welkom :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heyyyyyyyyy das lang geleden! :)
maareh....gezellig? waar dan???!!! :OP
leuke avatar!
maareh... mag het ook thee zijn? ik lust geen koffie :O.
koekje erbij, of een chocolaatje, leuk liedje.
ohwwwww, over liedjes gesproken....! wendy, leg jij even de do's en dont's uit? ik ga weer ....(sh#t verzin wat euca...TOE!!!) ik ehhh.....ga weer even de schuur in hoor!!! latersssssss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donuts? Wat bedoel je Euc? Bij je thee? ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom niet alles euca, niet of dit of dat maar alles en als we naar huis gaan verdelen we alles in een boterhammenzakje
Als een boterhamzakje trouwens grijs is van binnen , dan zit er een olifant in, dus die kun je dan weggooien... Of de olie eruit laten lopen en het fantje bewaren. do's en don'ts? zijn die er dan?kan het niet een dagje regellooos? Trouwens die vragen van Ed orden door gajes als ons wel erg onoverzichtelijk gemaakt :P Wel gezellige thuiskomst voor hem, met veel leeswerk. Kan ie bekant zijn park een maand sluiten om ons te lezen en daarvan bij te komen...
Kristal
12 jaar geleden
:-)))))))) Foralweknow! die olifant... :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, wat is daarmee? :P XD Heb je er toch een te pakken? hahahah
Kristal
12 jaar geleden
:-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beelddenkers-onvriendelijke reactie forall haha, het duurt ff maar hem m door. met die ruime keuze versnaperingen neem ik wel een komo zak mee, is ook grijs dus dan heb ik niet zoveel werk met die olifant. een donut is ook wel vet genoeg, maar wel mooi rond. met dat #oowgjúúúh# in het midden ook. mooi modelletje vind ik persoonlijk. haha als Ed die reacities leest is ie spontaan weer aan een vakantie toe denk ik. een dagje regelloos is op zich geen probleem hoor, maar ben alleen niet zo goed in het overschakelen bij onverwachte dingen.
gelukkig zijn jullie wel redelijk voorspelbaar (in grote lijnen dan) hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WTF ;O en ik snap nie waarom deze vraag zo vaak als goeie vraag is gemarkeerd o.o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hoeft ook helemaal niet, dat vragen we ook niet van je toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stel er een vraag over XD "waarom is de vraag van Ed zo vaak als goeie vraag gemarkeerd?":P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met Komo minder last van Fanten? Wat was die mop ook alweer met dat locomokippefantje? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpleplanfan Waarschijnlijk omdat het gewoon een retegoeie vraag is... ;O)
Olifantenrete wellicht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mot ik weer harken!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé Ed, weer terug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Ed, het 'onkruid' groeit hard hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha lol xD zal ik het vragen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- ONKRUID groeit waar het niet gaan kan
- Er is ONKRUID onder de tarwe (=er zijn minderwaardige goederen (of personen) tussen de betere)
- ONKRUID vergaat niet (=het slechte is moeilijk uit te roeien)
- Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het ONKRUID van een ander niet. (=het is beter om energie te steken in het verbeteren van jezelf, dan in het bekritiseren van anderen.) ;-)))))))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit hier op de veluwe met een hele zwakke internetverbinding, maar wel met een verbinding, kan mijn mailbox niet openen, dus kan nog niet harken!!!
Wel onvoorstelbaar veel goeie vraag puntjes!!!
En zoveel reacties!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
forallweknow, wat een goede foto van je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx Ed Hark en vakantieganger, een moment van euforie dat ik wou vastleggen, omdat ik wou weten hoe ik er dan uitzie en wat mijn uitstraling dan is... Vanwege commentaren van anderen. T is wel een van mijn betere foto's ondanks dat hij gemaakt is met een cam van 15 euro ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed Hark pfoeeeeeee!!!!
Vakantieganger is beter, ik heb hier zo een maal per kwatier een verbinding met internet en als hij er is, is hij zo weer weg.
Maar met een cam. van €15 sta je er wel heel goed op!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens ED, vakantieganger dus :P
Ed Hark klinkt best wel lomp eigenlijk...
ja dat is een Web cam van Logitech trouwens. Gaat deze stuk dan koop er weer een van dat merk, erg over te spreken, nopoit gezeur mee, en ik heb hem nu toch al wat jaren... Denk jaartje of 5 - 6. Hoe is je vakantie? Wie verzorgt nu je park?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, weer verbinding!!!
vakantie is prima, ongekend mooi weer, lijkt wel augustus!
het park kan wel even zonder zorg, ben over 6 dagen weer thuis.
En door de droogte, begint het wat minder hard te groeien.
Ed Hark vind ik prima hoor, ben 52 jaar hovenier geweest, dus.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de Veluwe? haha schreeuw eens Ed, misschien kan ik je horen! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed Hark de vakantieganger wordt weer zo lang eh? wel leuk idee om een kinderverhaal over te schrijven,,., hm... Das lang Ed, moi dat je het op deze manier voort kunt zetten... Ik denk dat je mijn tuin ook wel mooi vindt als je hem ziet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca. heb me een uur schor staan te schreeuwen welke kant moet ik dan heen schreeuwen?
Er staan nu allemaal mensen om me heen die vragen hoe het met me gaat!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
forall. ha, ha, kinderverhaaltjes? Deel 1 Ed Hark en het grote mysterie.
Deel 2 Ed hark en het verloren schoentje.
Deel 3 Ed hark en het rode schopje.
Deel 4 Ed hark en het lekkende schuurtje.
Deel 5 Ed hark en de boze geesten.
Deel 6 Ed hark en de draaiende vortex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ej vuile ideeen pikker :P je bent me voor en zitten daar ook daadwerkelijk verhaaltjes bij? :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, maar de titel heb ik dan vast al!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
95 reacties en 38 antwoorden waarvan een aantal ook weer tientallen reacties hebben. Ik heb mijn notifier maar even uitgezet hahaha, want daar valt niet tegenop te harken!
Arme Ed... ;)
Zou het een nieuw record zijn trouwens, alle reacties en antwoorden bij elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben al aan mijn derde hark toe!

Het beste antwoord

Ik denk dat het komt, omdat de meeste mensen naar binnen kijken. Als ze lopen, zijn hun ogen wel open, maar ze nemen niet waar. Ze bestaan, en vegeteren binnenin zichzelf.
En natuurlijk zijn er mensen, die bang zijn, en speurend uitkijken.
Dat er vooral niemand iets zal doen, dat ze zich niet zullen bezeren, dat er niemand ze zal overvallen of te na komen.

En héél af en toe kom je iemand tegen die met het hart in de ogen naar al die levende wezens om hem heen kijkt, om het bewonderend en genietend in te drinken, om het een deel te maken van zichzelf, om te kunnen groeien.
Zoals een onbevangen kind voor het eerst in de dierentuin.
Zoals een artiest die voor het eerst de Zonnebloemen van van Gogh ziet

Dat er zo iets moois bestáát!!

En als zulke ogen jóúw ogen ontmoeten, als jij ook vol verwondering en met het hart in je ogen loopt, dan gebeurt er iets.

Iets bijna feestelijks - een feest van herkenning.

Dan besef je, dat er niets groters, niets kleiners, niets volmaakters bestaat, dan een levend wezen, druk bezig met léven.
En diep-in beseffen, dat het leeft met elke cel van zijn lichaam en ziel en hart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
ik word al blij als ik je lees ! :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PLUSPLUSPLUSPLUS Dat is nou wat men noemt, verwonderen! PLUSPLUSPLUS
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk zo nieuwsgierig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ mooi, word ik ook blij van :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt meer dan blij, mag dat?
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je mooie woorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom zou het niet mogen Ed?
mag en kan kan iemand jou dat beletten? nee, nee, nee, nee écht niet! :)
je zou jezelf tekort doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+x+ ook van mij, een kwadraat plusje, zó'n mooi antwoord! Daar heb ik weinig aan toe te voegen (Ed, dit wordt 'm!) ;)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee, volgens mij is dit het antwoord! + mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1+! Allemachtig prachtig waar! Dit is zo'n moment...de positieve vibes die de ziel kust vanuit het scherm... Dank voor de mooie rake woorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, inspirerend gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je antwoord, dat vooral blijdschap en herkenning bracht!

Andere antwoorden (37)

Misschien is het gewoon een klik! Die je zo pats boem kunt hebben!
Het kan ook zijn dat je ziel, de ziel van die ander herkent uit een vorig leven..... Kan toch!!
Dat is mijn theorie, je moet iets te maken hebben gehad met die ziel:$

*okee kom maar met die minnen:(*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal geen min.
Ik ben anti min.
Maar in je antwoord zit wel iets.
Kristal
12 jaar geleden
Ben het met je eens Chel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghehe :$ dankjullie, maar toch al 1 - he xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
u vraagt, wij draaien..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb teminste de ballen om gwn mn antwoord te geven, die minnars zijn te laf om er voor uit te komen !!!! Ja oke die bananenman niet dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en zo is het weer in balans ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh nee hoor, ik vind het gewoon gezwatel! En omdat je er om vraagt, alsjeblieft! -
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel: en gelukkig maar!! Als iedereen dezelfde mening of gedachte had werd t ook zo saai he op de wereld ;) (en op gv) Panser: dankje:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zijn er toch veel mensen die zich druk maken om online minnetjes?
Met een plusje / minnetje geef je gewoon aan of je het eens of oneens bent met een reactie. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde mening, waardoor je plusjes én minnetjes krijgt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onee ik maak me absoluut nergens druk om hoor!!! Dat is toch wat ik zeg als iedereen dezelfde mening had was gv erg saai, brengt me op een ander punt, misschien is dit wel helemaal geen goeie vraag volgens de richtlijnen aangezien er blijkbaar heel veel meningen over zijn?? Zolang ik nog leef mag iedereen mij minnen hoor:D ik heb mn antwoord gegeven en daar ben ik trots op, vroeger durfte ik dat namelijk niet en nu kan het me geen f#ck schelen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken min ik niet op meningen, maar als mensen er zo lief om vragen dan doe ik wel mee. Trouwens Chelsea16: je reageert zo heftig dat het aanvoelt als het tegenovergestelde van wat je typt. Maar wel goed dat je het tegenwoordig wel durft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel: dit is geen eens een mening, dit is meer een theorie, die gedeeld word door mensen en niet gedeeld word door mensen. Hoe jij mijn reactie interpreteert ligt volledig aan jou inschattingsvermogen. Ik weet dat er mensen zijn die niets met het paranormale hebben, maar dan nog mag de optie best gegeven worden, vind ik :) en dat is een mening :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de score weer gelijk gemaakt door je een + te geven want ook ik herken mijn eigen visie in jouw antwoord.
Grappig hoe gevoelig mensen kunnen zijn voor die online minnetjes hé... zou er dan toch gereincarneerd leven zitten in al die materie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kunnen ook de statistieken zijn waar men aan vast wil houden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chelsea, van mij een plus, alleen al voor je strijdvaardigheid!!
Maar ook voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edjee!! Bedankt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me bij Ed aan, mijn reactie is dezelfde. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22 minnen en stippel is de enige die het toe durft te geven. VERTEL NOU EENS WAAROM EEN MIN.
een +van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen flauw idee..... een +!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Omdat mensen blijkbaar niet begrijpen dat Chelsea ze niet uitdaagt om minnen te geven, ook al lijkt dat een beetje zo. Chelsea geeft aan dat ze er best een beetje onzeker over is hoe mensen gaan reageren op haar niet algemeen geaccepteerde antwoord.
Maar ze heeft wél het lef om toch haar eigen mening te geven. En dat getuigt dus van heel wat meer lef en moed dan de anonieme minnen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal bedankt :) en de rest van de +sers ook:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Your welcome, chelsea :)
Wow, wat een score 23 omhoog en 23 naar beneden, dat heb ik hier nog nooit gezien!
22 ongeïnteresseerde minukkels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei Bas, ieder heeft zijn eigen mening ergens over. (ff duidelijkheid hoor :) ik ben niet per definitie voor de minners, maar ook niet voor de plussers)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me wel in jouw antwoord vinden. Ook van mij een + ook al kan ik em nog niet geven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik bedoelde is dat Stippel als enige de moeite neemt te motiveren, terwijl de rest gewoon een eerste antwoord zien en daar op los minnen.... Maar ik trek het me veel te veels aan.... (ben een beetje allergisch voor negatief gedrag, meer van de positivo's) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook uit dit antwoord blijkt dat een verplichte reactie bij een min handig is. Zelf blijf ik neutraal, ik geloof niet in dat zielengedoe maar je hebt al genoeg minnen gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bas
ááh, op die fiets :)
dat is bijna altijd hier eigenlijk. het eerste antw krijgt vaak de meeste reacties. staat er eenmaal een min komen er meer bij. staat er wat plusjes gaat men voor de plusjes. ik weet niet wat dat is, waarschijnlijk 'go with the flow syndroom' ofzo... :O|
een vrolijk mens met een heerlijke lach op haar/zijn gezicht daar word ik nog blijer van

Misschien is dat het bij jou!

Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar wat heeft dit nu juist met een blik te maken die in kan slaan als een bom, of een gevoel van 'herkenning'?
(zoals de in de vraag) ik word ook blij hoor als ik blije mensen zie, maar hoef ze hiervoor niet altijd in hun ogen te kijken of een soort van weerzien bij een vreemde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik hou van vrolijke mensen en dat geeft bij mij een gevoel van herkenning. Haatdragende mensen hoef je niet altijd in de ogen te kijken. Soms merk je het al zonder. En die geven bij mij beslist geen gevoel van herkenning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
diva, je hebt mijn vreemde vraag niet goed begrepen, je hebt het nooit ondervonden dus kan je je er ook geen voorstelling van geven.
Maar wel een glimlach voor jou!
En een plusje voor het proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o sorry dan voor mij fout en dank je voor die glimlach
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(zo kan het ook Dofa) :) wees blij dat je de haatdragendheid geen #gevoel# van herkenning geeft, want herkennen in het algemeen is al meer dan genoeg! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We moeten hier meer glimlachjes uitdelen, dat werkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En namen goed spellen diva= dofa
Sommige mensen hebben ongewild een uitstraling, die op andere mensen inslaat als een bom. Daar kun je blij, maar soms ook verdrietig van worden. Zeker is, dat zo'n ontmoeting je uren kan bezig houden.
Of de persoon die deze uitstraling op jou heeft er zich daar ook van bewust is, zou ik niet weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Kristal
12 jaar geleden
mooi gezegd Moolkeesje, +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is volgens jou 'een uitstraling' Moolkeesje, en wanneer heeft iemand een bepaalde uitstraling (waar komt dit door)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord daarop moet ik schuldig blijven, zoals ik al eerder heb gezegd, pretendeer ik niet overal een antwoord op te weten.
Maar om datgene wat je niet verklaren kunt, maar meteen het predikaat spiritueel te geven gaat me iets te ver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moolkeesje ik persoonlijk plaats gooi niet alles op het spirituele, anderen misschien weer wel. omdat ik dat niet doe vraag ik het aan jou, juist ómdat ik je standpunt een beetje denk te kennen hierin.
misschien had jij hier een verklaring voor of een idee bij wat me interessant had geleken, vandaar. het is ook niet om je met de neus op bepaalde feiten te drukken of omdat ik lastig wil zijn, maar simpele interesse. als je het lastig vind of je stoort aan mijn vragen moet je het zeggen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beestje moet een naam hebben...
Ik snap dat Ed besloot om het hier onder dit kopje bij te zetten, of was het verplaatst..?
In ieder geval, we zitten nu te schrijven onder Wetenschap > Psychologie en het woord "spiritueel" heb ik voordat jij het als eerste noemde nog niet eerder gehoord. Misschien roept Ed dat inmiddels bij je op..? ;) En hop, +1 want ook jou tekst draagt bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IEKKKKS
wélk woord?!!!
de vraag is niet verplaatst Bas, het is met voorbedachte rade hier gezet.
anders krijg je waarschijnlijk een antwoord als 'dat kan niet' 'dat bestaat niet' 'dat komt door je beleving' (bij wie niet) of worden er om bewijzen gevraagd. mooi he, dat zonder zweverig gedoe anderen ineens ook open staan voor dingen die ze anders zelf in een heel ander hokje hadden geplaatst en dus een heel ander standpunt zouden hebben. (en reactie dus) persoonlijk vind ik ook dat de vraag meer hier thuishoort dan op de zogenaamde 'zeverige-domweg #alles#gelovers' afdeling' :) zonder vooroordeeltje nu, best prettig (psychische benadering, GEESTig van Ed he?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja díé afdeling, de afdeling van "wat moeten we ermee, ach, laten we ze proberen weg te z..ken" maarrrr... daar zijn we nu niet, en veilig in de werkelijke wereld met echte grond onder onze voeten. Hehhh, heerlijk, ontspannen... :) Topvent die Ed, dat hij nog vaak dit soort vragen bedenkt voor ons.
Kristal
12 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens Bas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je nagaan wat een categorie alleen al doet met een oordeel. bijzonder he? misschien gaat de volgende vraag wel over generaliseren en welke oorzaken dit kunnen triggeren :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ow, heej, da's m'n specialiteit waaaaahahahhahahaha.
Offeh: ver-/vooroordelen? Ideetje???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen, ik zal nooit een vraag opzoeken die over een bepaalde categorie gaat! Ik kijk alleen naar de openstaande vragen en of ik daar een antwoord op weet of een mening over heb.
En dan mag het wat mij betreft over wasbenzine gaan, of over geestverschijningen.
De opmerking van Gerda Maria, dat alles toch spiritueel is, schoot me in het verkeerde keelgat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij schoot (dit keer) een slokje koffie in het verkeerde keelgat.... om preciezer te zijn richting luchtpijp, vanwege je nieuwe avatar: die TÁNDJES hahahahahahahahaha!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een beauty hè? Flossen doen we met steigertouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah....vandaaaaaaar die stralende lach!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Hahahahaha Moolkeesje, 't is een snoepie :-)))) Nog even laten staan aub en als je wilt :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA!!! en de tandenstoker is zeker een keu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Kristal: JA,IK WIL!!
@ Heksje, Hij stookt wel, maar geen tanden. Wat dan wel weet ik niet, maar het ruikt afgrijselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whoahah!!
stinken, stoken en wat nog meer misschien. met je teksten bij die gekke bakkes werkt het in ieder geval erg op mijn lachspieren!
Kristal
12 jaar geleden
Als je hem uitvergroot is tie helemaal leuk :-))
Die tóng... lol Alleen, Moolkeesje, merk ik wel dat, ook al geef je heel serieus een reactie.... ik moet toch een beetje lachen, gewoon om die foto :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is werelds!!! :) moolkeesje, ik vond nog wat op youtube, maar misschien ken je het al wel. Gili filmpie. ik vond m beter dan Paulus Randi, maar wou het je niet onthouden. http://www.youtube.com/watch?v=dyXzaE0mVVg&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blij,dat ik,althans mijn avatar. jullie een glimlach kan ontlokken. Ga nu naarstig op zoek naar een andere uit dezelfde serie.
@ Euca, ja, deze ken ik ( ook ) al en bevestigt weer mijn niet geheel onbevooroordeelde mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
how sweet!!!
over een blik in de ogen gesproken. is het ehhh...SPOOKdiertje een bewuste keuze van je Moolkeesje :OP of viel je (net als ik hier) voor de oogopslag? :) ik had m pas net ontdekt die link, en vind het goed verwoord moet ik zeggen.
Ja ik ken dat ook wel.

Ik denk dat het gewoon een bepaald gevoel is van, deze persoon past bij mij of heeft veel met me gemeen.
De uitstraling bevalt je en daar door krijg je een gevoel dat je interesse hebt waardoor je vrolijk word.

Gelukkig zijn word je door nieuwe dingen te krijgen/leren. Bijvoorbeeld nieuwe kleren, auto, huis, baan en ook dus nieuwe mensen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig door nieuwe kleren? ja. Maar wel heel even. Materieele zaken maken niet stabiel gelukkig Bezit van de zaak einde vermaak. Stabiel gelukkig word je wel van krokussen die opkomen een winterlandschap,een boek waar je veel van leert, een aardig mens waar je een praatje mee hebt, een baby die lacht een mens met een grappig hondje, waar je van kunt zien dat die gek is op zijn/haar hondje etc Dat zijn dingen waar je blij van kunt worden of nog blijer dan je al bent. Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mooi verwoord Dofa. Spijtig dat ik je geen + kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dova.....yes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
héééééélemaal mee eens!!!! #echt# geluk zit m in niet in materialisme. wie dat kan snappen en beleven zal ook nooit #echt# arm of ongelukkig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gaf gewoon voorbeelden waar mensen gelukkig van worden... de vraag ging ook niet over geluk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het anders zeggen.
Door vooruitgang te boeken word de mens gelukkig. Nieuwe mensen leren kennen hoort daar ook bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, Dofa, jij snapt 'm.
Gelukkig kun je ook worden in je eentje zonder spullen.
Als ik naar de opkomende zon kijk in het krieken van de dag en de vogeltjes hoor beginnen te zingen en zie spelen is dat al genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die saaie merels zeker, wát een onzin Bas! (gniffel gniffel) :OP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat repertoire van die gasten hier dat ken ik nou wel. Bovendien proberen ze voorral ww-geluiden de laatste tijd (gek he?)
:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohw? HAHAHAHAHA
ja, heeeeeel raar!!! (ik hoop dat je geen papegaai in huis hebt?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn hoor die vroege vogels, het is nog knorretjes tijd, als het spul begint, die slungelige merels zijn het eerst, vanaf het puntje van ons dak, dus lekker dicht bij mijn bed, en dan komen de oehoehoe, oehoehoe oeh, waarom zijn ze niet in Turkije gebleven, stomme tortels, dan de haaaaaaaaaaaaaan van de buren, ook zo'n blairkop, nee dan mijn eigen haan doe begint pas kort na drieën ( snachts!!) en dan komen er nog de heggemussen, die zenuwelijer van een winterkoning met zijn priet, priet ,priet, de houtduiven hadden ze van hout moeten laten, want die hoor je niet, deze wel, roekoe, roekoe enz.
dan heb je nog de vreemde vogels, de slavinken, de blinde vinken die overal tegen aan vliegen, gek wordt je er van, neem vanavond wel een paar slaappillen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...eddijst...die roekoe roekoe roekoe roekoe...zucht.... zeer herkenbaar... Ik vond het net een wekker 's ochtends om half 6 in mijn vorige woning...altijd om half 6 en altijd in het zelfde ritme...net als een wekker, alleen dan te veel te vroeg en één die je niet uit kan zetten....

Maar het krijsen van een meeuw....daar word ik nou weer wel happy van...waarom? Het doet me denken aan de zee met woeste schuimende golven..en vliegen door de wind... succes met je volière...en met de slaap ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, dus dat zijn winterkoninkjes... ja die houwe maar niet op, die doen je af en toe in een tureluur veranderen... fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, fiet-fuut, ......... :) de hele dag (althans altijd als ik hier overdag ben) Ze schelden me waarschijnlijk uit voor indringer, dat schelden van merels af en toe nog op de koop toe. Heb ik ze daar de hele winter voor bijgevoerd, als dank??? ;-) Meeuwen zijn een van mijn favorieten! Die zie en hoor ik graag, vooral de zeemeeuwen. Die lachgeluiden van ze..! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je winterkoninkje had veel te vertellen;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG!!!!! mannen ik maak me zorgen om jullie HAHA. Bas, wil je hier de meeuwen op komen halen? ik vind ze niet leuk en gezellie (nog ff en ze gaan toch weer verderop naar weet ik veel waar) en die eksters en vlaamse gaai mag ook met je mee.
trouwens de meeuw met humor heeft hier een POEPJE op mijn raam gemaakt niet zo'n dikke hoor, maar láááááááng!!!!
nu kan ik weer eng gaan stunten op 3 hoog half uit het raam. (had het net gedaan!!) :O( Ed? wat je beschrijft (ik lig in een deuk hier!) zijn natuurgeluiden. ik dacht jij een natuurliefhebber was of is het alleen visueel? een visuele natuurliefhebber zeg maar. nee, doe mij de merels maar en het gezellige gekeuvel van de mussen. de houtduiven vind ik ook wel gezellig klinken. het geluid past precies bij die koddige lompe beesten :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, als het zou kunnen mogen ze allemaal bij mij wonen... :)
Alleen het dieet zal ze op ten duur de keel uit hangen, alleen sappige wormen..
Lachen trouwens, als een meeuw trappelend staat te dansen om wormpjes te foppen dat het regent, hahaha Pas je wel op daar op 3 hoog met die poepwegveegacties! Als ze het vaak doen, er bestaat een speciale stok waar je ramen van flats kunt doen, hoor!! De staart van vliegende weerwolven schijnt ook super te werken. :O ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHA!!! nou als je de birds komt halen kwispel dan gelijk ff de ramen joh! ik blij en de vogels blij, want die kunnen massaal de 'wormen-fop-tapdans' doen elders. misschien kan je ze trainen zodat je een soort van line dance krijgt? overigens zit er een stok aan mijn raamwisser hoor, maar die is niet van binnenuit te sturen, moet dus wel uit het raam hangen. die lange stokken komen tot de benedenburen, en daar doe ik het natuurlijk niet voor hé.. :))
Dat maak ik elke dag mee.
Gewoon op mijn werk.
Omdat ik daar wel 100 verschillende mensen ontmoet.
Of het nou buitenlanders zijn of Nederlanders dat maakt niet uit.
En of de mensen nou jong of oud zijn,je ziet het gewoon aan ze.
Ze stralen wat uit.
Iets wat je gerust stelt ,,iets positiefs.
Mischien vergelijk je ze wel met jezelf.
Met sommige heb ik niet eens zin om maar een woord te wisselen.
Maar andere.daar wil je wat van weten,die interesseren je.
Mensen die je niet kent,,maar wel graag zou leren kennen.
Omdat je denkt dat het goede mensen zijn.
En dat is meestal ook zo.
Maar je trekt naar ze toe.
En waarom.
Geen idee.
Maar het komt van de mens uit.
De blik in hun ogen,en alles wat ervan uitstraalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U hoeft niet voor elke zin een aparte regel te pakken :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi gezegd Eef! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Moolkeesje.
Kristal
12 jaar geleden
@Arber, maar het mág gelukkig wel :-)) @Eef, ik denk dat jij ook een goed mens bent, +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje, vooral omdat je voor ieder zin een nieuwe regel gepakt hebt, zodat het zeer goed leesbaar is.!!!
En voor de inhoud er van natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Eef! @Ed
ben het helemaal met je eens. leest voor mij ook makkelijker weg op deze manier (zal het de 'bekabeling' zijn) ??? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, denk het wel, ik doe het ook wel eens, het wordt dan een beetje poëtisch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, ja :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer zo'n (h)eerlijk antwoord uit het leven gegrepen.
Dat komt door hun uitstraling. Die mensen zijn zichzelf er denkelijk niet van bewust maar kunnen een verpletterende indruk op een ander maken. Ik ontmoet ook wel eens van die mensen. Je kent ze niet, je hebt er nog nooit een woord mee gewisseld maar toch, baf! en je bent volkomen aan ze verknocht. Zou het een oer-iets zijn?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zou het een oer-iets zijn?" Dat zou Eddijst nu net zo graag weten. Daarom zijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zondag en wat voor een zondag, de hele dag zon-dag.
Zou het een oer-iets zijn?
Een glimlach voor jou!
+
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Ed, je antwoord met een glimlach,
je geeft me het goede voorbeeld :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
magic? is mis hier iets :))
en toch klopt het zo!
Kristal
12 jaar geleden
Ik mis hier niets, alles is er wat er echt toe doet, en dat is idd magic :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!!
zondag
12 jaar geleden
Dank voor je glimlach Ed. Een big smile van mij terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) nice zondag een big smile!!!!
Kristal
12 jaar geleden
en een dikke smile van mij Zondag :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lief Zondag, ook op maandag ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EN op dinsdag!! :))
Het zou kunnen dat het naast de uitstraling ook gewoon aanstekelijk werkt. Tegenwoordig is het bijna overal en altijd ieder voor zich. Dat is ook niet echt goed voor je gemoed, laat staan voor de eensgezindheid. Als je dan iemand tegenkomt die naar je lacht of een knipoog geeft, of gewoon recht in de ogen kijkt kan hij natuurlijk iets bij je losmaken.

Of, als we op de "zweverige" toer gaan, is het een onbewuste klik met die persoon omdat je hem of haar kent uit een vorig leven, een andere dimensie of omdat hij/zij jou aan iemand doet denken die je gelukkig maakt(e) en bij wie je je veilig voelt.

Het kan van alles zijn. Geniet er maar van, ik word ook altijd blij als men mij gewoon even aankijkt. Soms zie je dan dat de persoon in kwestie een "zuurpruim" lijkt te zijn, maar uiteindelijk toch "ontdooit". Zo'n ontspannen gezicht is toch leuk om te zien? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
hoezo zweverig Annepanne?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mja ik heb al een minnetje te pakken zie ik. Wie weet denkt men nu wel: kolder dat mens is niet helemaal tof door te zeggen dat het kan voelen alsof je iemand uit een vorig leven kent. Ik probeer gewoon een beetje voorzichtig te zijn. Maar ik heb zelf wel eens een soort van déja vu gehad, dan zag ik in mijn droom iemand en later kwam ik die persoon ook tegen. Vandaar. (heb jij mij gemind, stoute Kristal? :-p)
Kristal
12 jaar geleden
natuurlijk niet :-) + 1!!!!
Kristal
12 jaar geleden
ik heb nog nooit gemind Lieve Annepanne, wel bemind natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezint eer gij bemind! :-p Ik maakte ook maar een grapje :-p Natuurlijk min jij niet, dat mag niet eens van mij hihi.
Kristal
12 jaar geleden
hahahahaha...
lekker dier ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel jammer dat er zoveel minnen worden uitgedeeld her en der, zonder dat degene die dat doet even uitlegt waarom. Vind je ook niet??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ongemotiveerd minnen vind ik ook jammer, want met een motivatie zou je er misschien nog iets van kunnen leren. Maar dat is een punt dat steeds weer terugkomt op GV, er is pas ook weer een vraag over gesteld door Dofa: http://www.goeievraag.nl/vraag/goeie-vraag-duimpjes-beneden-gegeven.178898 Je beschrijft verschillende mogelijkheden: ik trek je plus/min kant gelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag bestaat niet meer wendy :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
GV (Goeie Vermelding) Euc ;-))
Kristal
12 jaar geleden
Ik vind dat ook Annepanne, van die minnen.
Ik heb dan ook besloten elke plus als een aanmoedigende waardering te zien en elke (ongemotiveerde) min van een onbekende als een Valentijnsmin,
wordt het toch nog leuk om ze te krijgen :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja de min heeft geen gewicht.
het is de plus-vriendelijk gezicht.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het maar net, Ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach dat maakt de mens zo blij,
euca doet er ook een +je bij
Kristal
12 jaar geleden
jammer dat ik al een plusje heb gegeven
anders had ik er ook een rijmpje bij geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Alsjeblieft Kristal... "sijn ut ju oooooowgu" etcetc schalt nou al uuuuuren (okee:overdreven) door mijn hoofd.... :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik krijg geloof ik even iets niet helemaal mee....
jij geeft kristal de schuld, maar jij staat toch op replay? ik vind dat ongeoorloofd
het komt niet van kristal af, maar uit jouw hoofd! en nu is het uit met de pret
ik duik lekker in mijn bed. welterusten en tot morgen
als je lief bent zal ik voor een ander deuntje zorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bráájt ááááájs,
Buruning laahaaajk faajer
Bráájt ááááájs,
Hauw ken joe kloows ent veehl?
Hauw kan thuh laaijt that burund so braaijtlieh
Suddenlieh burn so peehl?
Bráájt ááááájs..... Koet naaijt ol of joeh!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeerlijk, met beschuldigende AAJS wijzen naar een ander joh!!! Geeft een überheblich BLAJ gevoeletje, en de verantwoording ligt mooi niet bij mij waaahahahahaha. Lekker dan.... had ik net de OOWGU gesloten, zag ik suddenlieh u burning brajt lajt voor mijn geestesOOG....
Kwam hier vandaan dus!!!
Bedankt weer Euc, heeeeeel fijns, zit ik midden in de nacht, brajt ent sjaining HELDERwakker te wezen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
((WHOAHAHA!! vandaar die warmte!!)) goede morgen Wendy! geen dank hoor. :)
ik krijg het idee dat songteksten het niet helemaal zijn...
dus gooi het op een andere boeg...pooweejzieh Ogen kunnen meer zeggen
dan woorden soms doen
een blik is al genoeg
om iets te kunnen begrijpen veelzeggend
hoe ogen kunnen spreken
en op hun manier
een boodschap doorgeven alles staat in ogen geschreven
een uitleg is niet nodig
gevoelens laten ogen zeggen
wat er met iets wordt bedoeld
hef a naajs deej! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi!!! Bronvermelding???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euhmm.. hier ergens geloof ik
http://www.google.nl/search?rlz=1C1CHHJ_nlNL395&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=gedicht+ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hébbussss! http://www.gedichten-freaks.nl/7647/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zie je wel..... dat KON ook niet aan je eigen heksenbrein ontsproten zijn ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, natuurlijk niet!!! HAHA
maar ZOU ik dan doen weet ik zeker dat het je raakt! (de tranen springen spontaan in je ogen, weet alleen ff niet door welke emotie/gevoel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk inderdaad, dat je beter poëtisualiseren dan de dichter van dat gedicht ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Annepanne:
Las je andere vraag elders: beterschap meis!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierzo annepanne +
Een plus voor elke min van de minkukelende GV'ers hier. Wat denken ze wel. "Het zou verboden moeten worden" Ach als is de min nog zo snel, de plus wint het wel... Smile 4 you!!
Kristal
12 jaar geleden
braajt aajs..... :-)))))))))) Heb je wakker gelegen van mij Wendy? :-))) kijk, door al die plussen
zou'k jullie willen kussen
maar bij het beminnen
ga'k daar niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, neeeeeeej, van je eeeeeeeenige liedje....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey Kristal, kijk eens aan,
daar kan ik helemaal in mee gaan. pfff....iemand kussen voor negativiteit?
kom op zeg! ze krijgen maar fijn de s....... (huhum) sommigen moeten gewoon nog leren
een standpunt van ander te accepteren. je hoeft het er niet mee eens te zijn,
maar ietsepietsje empathie is wel zo fijn. (....buruning laahaaajk faajhúúúer.......) :OP
Kristal
12 jaar geleden
:-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk zo die inspirerende dichteresjes (in spee, holadijee) te horen...:)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach wij zijn zulke veelzijdige wichten!
je hebt ons al horen zingen, en nu ook zien dichten. maaruh Bas? ik persoonlijk ben geen dichteresje in spee,
al dat gerijm.... ik heb er helemaal niets mee!! mijn reactie is misschien wat ingetogen.
ik hoor namelijk nog steeds een liedje over OOWGU(N)!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier duidelijk te maken met gekken
Opgesloten moeten ze worden, binnen torenhoge hekken
Kristal is mal, Lypje is lijpje, en Wendy's woorden zijn trendy.
Bas is in zijn sas en op Ed zit geen smet.
De enige normale hier heeft op afstand het grootste plezier Rijmen is ze niet goed in, vindt het veelal maar onzin.
Maar net als de griep heeft ook deze rijmelarij
mij in zijn macht en zorgt voor muggenzifterij. Ik stop, ik kap, ik nok ermee,
Gaan jullie maar door, ik ben aan de diarree (?!) Een fijne avond wens ik jullie toe
Mevrouw Annepanne is het allemaal moe :-p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lijffie is moe
en je koppie doet auw
Geef eraan toe
Naar je bed, ga maar gauw!!
Knuf meis!
Kristal
12 jaar geleden
Voor een ziek meisje kan je aardig rijmen...
ook al zit je je toetsen nu onder te slijmen. Beterschap meis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je gooit het er megavlot uit zonder gestotter!
beterschap met al je gesnotter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sodemieter moet je toch eens lezen
Teksten van alleen maar mafkezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx Ed: jij bent ook lief ;-)))
Kristal
12 jaar geleden
ik moet soms toch zo lachen met jullie :-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms? :-p
Kristal
12 jaar geleden
vaak! :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vrienden op GV
Zijn alles behalve doorsnee
Ook zij maken me altijd blij
Ik voel ze heel dichtbij mij
Zelfs met griepje achter de leden
voel ik me door deze lieverds altijd aanbeden
Voor elke vraag kan ik bij hen terecht
hun antwoord is dan ook oprecht
Steun, begrip en humor is mijn beste medicijn
en bestrijdt bij mij zelfs de allerergste pijn Ik ben dol op jullie, laiverds! KNUF!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 uur!!!! geleden stopte je ermee schreef je, en heb ik je hoogstpersoonlijk naar je bedje gedicht. WAT IS DIT????? Gauauauauauw onder de wol dametje!!!
;-)))))))))))))))) Knuffels!
Kristal
12 jaar geleden
Truste Annepanne ;-)) wij ook op jou :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@anne!!! jij bent echt goed in die rijpies zeg!!
slaap lekker en droom zacht!
knap maar snel weer op @ed
je hebt helemaal gelijk!!! ik vind het ook allemaal mafkezen. ik ben zoooo blij dat ik er niet bij hoor! (proest...HAHAHA)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anne had de dunne,
de anderen vonden dan niet kunne,
Spinnetje gebood haar naar bed te gaan,
En wiccatje had hetzelfde gedaan,
Ed werd er gek van maar vond het toch wel leuk,
En steentje lag net als ik helemaal in een deuk,
Wat moeten de anderen wel niet van ons denken,
Gelukkig kunnen ze ons in deze categorie niet zo krenken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WHOAHAHA!!!!!! (bijna een slok met over de laptop) jij was nog goed wakker rond een uur of 3 hahaha
:))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PROEOEOEOESTTTT!!!!
Onvermoede kwaliteiten komen hier bovendwarrelen!!!
Kijk: DAT doen woorden nou ;-))))))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:o)
Kristal
12 jaar geleden
BAS!!!! Je bent goed!!!
Moet ik alwéér lachen!!!
En ik ben dol op lachen :-))) Dus:
dikke waarderingsplus
of ik hem nou in het echt kan geven of niet (ook omdat je zo aardig bent voor Laurena)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(buiging) dan, dank, dank Nu proberen niet naast mijn schoenen te loepen vandaag ;)
Kristal
12 jaar geleden
't Is anders lekker weer Bas :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmmm, hier in West-Friesland pakken zich dikke wolken samen... wilde net een klusje buiten doen... dan zou ik zomaar in de nattigheid lopen strakkies. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het Zeeuwse met het Friese verwisseld Bas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeehhhh.... zou... kunne.....??
Maar ik zit er precies tussenin (nou ja, precies) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
precies een stukkie naast het midden ongeveer ? :OP
Vaak door een lach op hun gezicht of "dat" iets in hun ogen. Mij is wel ook vaak opgevallen dat partners die het goed met elkaar kunnen vinden meestal meerdere bepaalde gelijkenis hebben, zelfde ogen of neus, postuur en bepaalde houding etc. Kopieren van gedrag brengt ook herkenning en stelt mensen vaak op hun gemak. Maar blij word je pas van een kleine lach op het gezicht, een connectie die positief beantwoord wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@myview
nice view ! :) +1
Omdat ze iets vriendelijk en positief uitstralen, denk ik. Ik heb het al meegemaakt, en dan ervaarde ik in een flits ook een vertrouwdheid of herkenning. En merkwaardig genoeg is het soms wederzijds. Ik keek toen om en de andere persoon op hetzelfde moment ook. Heel bizar.
Het heeft inderdaad niets te maken met verliefdheid, het 'pakt' je gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen van een man en een vrouw die elkaar niet kenden en in een warenhuis liepen. Zij kwam de roltrap af en terwijl ze beneden aankwam vingen hun blikken elkaar, liepen ze regelrecht op elkaar af en kusten elkaar, tot hun eigen verbijstering, hartstochtelijk. Daarna lieten ze elkaar in opperste verwarring weer los en gingen ze ieder hun eigen weg en hebben elkaar nooit meer gezien.
:-)) Prachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat ik dat nooit meemaak :°O
Zeker niet met mijn man erbij!!
Kristal
12 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHA!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi Siska, de vraag lijkt niet spiritueel, ( psychologie) maar is het natuurlijk wel. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor het +je ed. Van dat spirituele, dat wist ik natuurlijk wel :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatst heb ik een (bijna) dode muis in onze tuin gevonden, en ik zag ook in zijn ogen dat hij het moeilijk had en ik wist echt heel zeker dat hij toen ik hem helpen wou al dood was. Toch had ik nog hoop en ging nog een keer naar buiten maar ik wist het, ik wist het toch al... De hele tijd kreeg ik sommige beelden binnen en op een of ander moment kreeg ik het beeld van een dode muis binnen. En juist op dat moment begon ik duidelijk extreem te huilen en wist het zeker : Hij was dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vragensteller, probeer op tijd afstand te nemen, dood gaan hoort bij het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ed, vragensteller is 10 jaar dus het kan heftig zijn.
maar je hebt zeker gelijk dood hoort bij het leven op tijd afstand nemen is belangrijk. anders maak je het jezelf erg moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist als je maar tien jaar bent is dit belangrijk.
Als ik de tekst lees, zie ik geen tien jaar, maar zie ik hele andere dingen.
heel moeilijk te omschrijven,ben zelf ouders en zoon kwijt
en nog een paar heel dierbaren vrienden,maar heb zelf in coma gelegen,ben zelfs op gegeven in het ziekenhuis in nl
MAAR woon nu in hongarije naar een besluit om het max uit het leven te haelen. ik kan de taal nog niet, maar wil zeggen dat het denk ik een levens ervaring is.iets wat je kent geven,het leven bestaad niet uit nemen,je ziet het aan iemand,de ogen, het doen,de uitstraling,kort om ik kan het herkenen onmidelijk,en dat is geen verliefdhijd. als je genoeg levens ervaring hebt,daar ligt dat ook aan denk ik,en als twee menssen ongeveer op het zelvde pad zitten.is moeilijk te omschrijven maar ik geniet er van.
gr robert12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De taal waar geen woord aan te pas komt (lichaamstaal) mensen gebruiken deze taal al eeuwen om iemand te laten merken of ze hem/ haar wel of niet aantrekkelijk vinden.De ogen worden wel eens de vensters van onze ziel genoemd. Wanneer het gaat om lichaamstaal, spelen zij dus een uiterst belangrijke rol.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit heeft niks met verliefdheid te maken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Ed .het is raar maar waar ! Emotie 's en gevoelens zijn besmettelijk ! Heeft iemand verdriet ,of is heel vrolijk , pijn .of depri .!je neemt het zo over.hoe dat komt ?een mens is een sociaal wezen ,heeft gevoel(emphatie) voor een ander . Althans een normaal mens:) blijf lachen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, maar wat doen de ogen dan in het verhaal?
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Ik zou van twee mogelijkheden uitgaan.
Het kan een zielsmaatje zijn. Zoiets als liefde op het eerste gezicht. Dan niet verliefd.

Of die persoon zit zodanig lekker in zijn vel dat hij veel energie om zich heeft waar jij extra door gevoedt wordt. Die persoon 'straalt' als het ware zijn liefde overal naar toe.
Net zoals iemand die heel zwaarmoedig is je helemaal omlaag kan trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je nou net mijn gedachten gelezen en het snel getypt?! :p
Plus !
Kristal
12 jaar geleden
jaja Tosjo, dat kan GD heus wel,
jullie gaven een heel zinvol antwoord maar GD krijgt het plusje... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, die heeft gd ook verdiend!
Ik had het wel gedacht, maar had het nooit zo mooi kunnen verwoorden;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De avatarman.
Er zijn er steeds meer die hun eigen foto er bij zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ed, de zelf-liefde is aan de beurt! Vers van de pers, gisteravond gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gdan: heel veel ++++++++++++++ voor je durf!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie volgt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Geen spinnenkoppie van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, maak je nu van mij een voorbeeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, was ik zelf al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHAHAHA!!!!!
ogen zijn de spiegel van de ziel zegt men, dus als je een klik kan 'voelen', iets kan 'herkennen' dan zijn de ogen juist de meest het meest voor de hand liggend.

zo vreemd is het misschien niet eens als je je bedenkt dat het andersom ook kan. als iemand maar oogcontact blijft maken dan kan je je bijzonder ongemakkelijk voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankbare BLIK van hier :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dat ik mezelf steeds in jou kan terugvinden, Eucje! Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eucalypje, van mij
een ogen-blikje
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha!!! :) dank je wel Ed en Anne, mijn ogen stralen helemaal nu!!
Kristal
12 jaar geleden
zijn het je ogen...
is het je stehem... ;-)) ...of toch je woorden doen het hem.... +1 voor AL je mooie reacties op deze vraag!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(((hahaha))) heyyy.... ik hoor een X(talletje) factor zingen!! :) blosjes op mijn wangen nu, en de ogen blijven stralen!
dank je Kristal! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn Kristal, je wordt bedankt..... ik zit nu al zeker 10 minuten met dit vreeeeeeselijke lied in het hoofd!!! ;-)))))
Kristal
12 jaar geleden
Kristal zegt sorry... maar schoot wel hardop in de lach toen ze het las Wendy
:-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)) Was de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha wat een dankbaarheid he kristal! schiet hier ook regelmatig zwaar in de lach. geweldig! :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, de eerste nu in de plus-balans, nah jaa. Goed dat je ook even de keerzijde belicht. Het oogcontact moet natuurlijk in respect gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+.... wazzikfurgete...... je staat weer in de PLUS!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
tuurlijk staat Eucje weer in de plus,
daar hoort ze ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, :)) dank je wel allemaal!!!
(behalve de minnaars dan, die vind ik allen op valentijnsdag aardig) :OP
hoe dit komt ..
ik denk om dat u/jijzelf ervoor openstaat of er fijn gevoelig voorbent .
Herken hetzelf heel goed je eigen uitstraling heeft effect op de andere maak niet uit met wieof waar zomaar een willekeurige vreemde een blik, glimlach of groet in de trein bijvb .
Ben ik gesloten of inmezelf gekeerd met allerlei gedachten bezig heb ik nope contact .

Het intense en heftiger beleven is niet te verklaren laat staan te delen met iemand die dat niet heeft .
Geniet van je/u eigen gevoel en wees er blij mee ))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan zomaar gebeuren, dat is heel intens en slaat in als een bom inderdaad :-)
Dat gaat verder dan op het eerste gezicht verliefd worden. Als je zo'n ervaring hebt is het mogelijk dat je dan iemand ontmoet die in diepste wezen een deel van jezelf is.

In sommige channelings die ik hoorde werd verteld dat wij, voor wij ons avontuur als mens op aarde begonnen, androgyn waren, geen vrouw, geen man, maar onzijdig.
En voor we op de aarde aankwamen werd onze ziel in tweeen opgesplitst, een mannelijk en vrouwelijk deel, zodat wij de afgescheidenheid konden ervaren van elkaar (en de Bron).
Dan heb je dus een andere helft.
Andere channelings geven zelfs aan dat je ziel opgesplitst kon worden in 2 tot 9 delen (dat was persoonsgebonden), met daarbij één Hoger Zelf, dus hetzelfde Hogere Zelf voor alle 2 tot 9 delen.
Dan heb je dus zielenbroeders en -zusters.

Hoe dan ook, het kan dus heel goed zijn dat je onbewust met je andere helft samen levens hebt geleefd op aarde, niet wetende dat het je andere helft was,
of
dat je ene helft aan de andere kant van de sluier was en jij op aarde je leven leefde, bewaakt, geinspireerd, door je andere helft
(of andersom).
Dat geldt ook in het geval van je zielenbroeders en -zusters.

Nu hoor je uit verschillende hoeken dat we in een eindtijd leven, 2012, wat volgens mij niet betekent dat de wereld vergaat maar dat we naar een andere tijdperk overgaan en een groter bewustzijn (zullen) hebben.
Velen van ons hebben inmiddels door vele levens heen geleerd wat ze konden leren als mens zijnde.
Dat wil ook zeggen dat veel mensen in deze tijd de mogelijkheid hebben hun andere helft op een nu bewust niveau weer te ontmoeten. Om weer compleet te worden.
Dat is geen wet van Meden en Perzen maar de mogelijkheid in deze tijd is groter dan ooit.

Dus ja, als dat gebeurt en je ontmoet je andere helft, dan is dat een onmiddellijke herkenning, als een bliksemstraal uit de heldere hemel wordt je ziel getroffen, zonder woorden. En dat is wederzijds. Het kan heel goed zijn dat één van de twee zich niet bewust is wat er gebeurt, waarom zijn/haar wereld ineens op de kop staat door deze ontmoeting maar de ander zal het zich bewust zijn.
Het kan ook zijn dat je op dat moment beide weet wat er gaande is.
Maar hoe dan ook, in beide gevallen is het intens en raakt je tot diep, diep in je ziel.
En volgens mij heb jij het over die intentie Ed.

En toch wil het niet zeggen dat je dit leven dan verder bij elkaar zal blijven.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moeten dergelijke gebeurtenissen nu weer in het (exclusieve ) spirituele getrokken worden?
Daarbij, bij zo'n ontmoeting waar Ed op doelt en waarbij je als door de bliksem getroffen wordt, komt het( in mijn geval tenminste) ook wel voor dat ik dat met een andere man heb. Het hoeft niet per se iemand van het andere geslacht te zijn.
Voor mij hoeft er geen verklaring bijgeleverd te worden, b.v. spiritualiteit of reïncarnatie. Het is sowieso al wondermooi, dat het gebeurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ben ik met je eens Moolkeesje dat het wondermooi is. misschien zitten andere wel te wachten op een verklaring juist omdat er geacht wordt een toelichting te geven bij antwoorden. en waarom het spirituele? elk persoon beantwoord naar eigen idee en inzicht bij dit soort vragen (hoop niet dat je je hier nog steeds over verwonderd?) :) de vraag was immers.... Wat #kan# dit zijn?
en zie hier..... de reactie van Kristal. hierbij ook je eerste plusje Kristal :)
Kristal
12 jaar geleden
Ach Moolkeesje, dat hóeft ook niet, ik geef slechts één mogelijkheid van de vele en misschien is er zelfs helemaal geen antwoord op te geven. Ik benoem een bepaalde mogelijkheid waar ik kennis van nam, iemand anders geeft een ander, even waardevol antwoord. Ik zie hier zulke práchtige antwoorden die helemaal niet specifiek met spiritueel etc te maken maar die mij enorm ontroeren en raken. Soms in een paar zinnen. Ook in mijn antwoord kan het om een ontmoeting tussen hetzelfde geslacht gaan wanneer bijvoorbeeld een van de broederzielen een andere broederziel ontmoet (of een zusterziel een zusterziel). En ik ken de ervaring zelf ook dat ik compleet met iemand verbonden ben van het eerste moment, het doet er dan inderdaad niet toe hoe of wat want de ervaring is een buitengewoon mooie ervaring en intensief.. Maar Ed vraagt: hoe komt dat?
En ik geef een aanvullende mogelijkheid als antwoord op zijn vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@kristal Iedereen is in diepste wezen een deel van onszelf... het hele Universum is een deel vanonszelf en tegelijk zichelf. En dit zonder aan eigenheid in te boeten. De huidige ogenschijnlijke afgescheidenheid is een Illusie. @Moolkeesje Ed vroeg dus wel naar een verklaring en die tracht iedereen hier op Eigen-Wijze te brengen. Mooi, toch?
En inderdaad de ervaring waarover Ed spreekt kan je zelfs met een boterpot of een inlegkruisje beleven. Het hoeft dus inderdaad niemand van het eigen geslacht te zijn noch iemand van je eigen 'soort'
Je kan dit gevoel ook ervaren wanneer je helemaal wég bent van de schoonheid van een voorwerp of een landschap. @eucalypje
mooi verwoord, jij bent een geboren moderator ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Dank jullie wel Eucje en Gerda :-) @Gerda,
wat je in je eerste zin zegt kan ik persoonlijk alleen met mijn verstand opnemen, ik weet dat het waar is "ergens" maar kan dat niet compleet maken door het bewust in dit leven ervaren te hebben. Het is voor mij een theorie waarvan ik weet het ooit (weer) te kunnen ervaren.
Tijdens mijn meditaties heb ik eraan geroken :-) Wat ik in mijn antwoorden aangeef kan ik bevatten en ervaren, en heb ik (meestal) ervaren. @Eucje, dank voor je woorden,
het blijft voor mij belangrijk dat iedereen zijn/haar eigen waarheid kan verwoorden. @Moolkeesje,
jou woord exclusief blijft bij me hangen. Komt het op jou over dat ik mijn antwoord aan een selecte groep geef? alsof er een soort uitverkorenen zijn? Of bedoel je het anders?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ben je toch een wijs mens, meer kan ik er niet over zeggen. Dikke + en dikke Kus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan allen Mijn vraag is natuurlijk een verkapte spirituele vraag, waarom?
Om ook eens een mening van een ander te krijgen zonder dat de vraag spiritueel beladen is.
En tot mijn stomme verbazing, hebben ook niet spirituele mensen geantwoord, die wel eens meegemaakt te hebben!!
En zelfs zoals Moolkeesje terecht zegt, ook naar mensen van het zelfde geslacht!!
Dit geeft al aan, met een heel bijzonder fenomeen te maken hebben, het heeft niets te maken met normale menselijke gevoelens, niets met sexuele aantrekkelijkheid, niets met verliefdheid of wat dan ook.
En de impact hiervan is soms uitermate vervelend en geweldig mooi tegelijk!!
Ja het kan inslaan als een bom!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, ik lees in je antwoord.......Maar hoe dan ook, in beide gevallen is het intens en raakt je tot diep, diep in je ziel.
En volgens mij heb jij het over die intentie Ed Ja kristal dat bedoel ik!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GerdaMaria
dank je wel voor je compliment, maar zie het zelf anders wat ik hou niet van beoordelen. schep liever op mijn euca maniertje de ruimte zodat ieder zijn/haar idee kwijt kan en hang hier geen oordeel aan. @kristal
mooie reactie naar Moolkeesje, zonder oordeel. ik ben benieuwd naar zijn antwoord :) @Ed
tactisch van je! :) had je het nu in een andere categorie gedaan hadden we idd meteen een zeer duidelijke verdeling gezien.
aan de vraag zelf ligt het dus niet, het idee van een bepaald standpunt (paranormaalgelovers zoals ze het hier noemen) over anderen maakt het verschil. de mensen schieten nu niet in de 'NEE-dat-kan-niet-dat-bestaat-niet' stand, maar denken mee want ze staan er voor open. :)) maar goed, zou het een bijzonder 'fenomeen' (wat je kan observeren) zijn? of is het iets wat bijna iedereen kent maar wat wel degelijk bijzonder is? persoonlijk denk ik dat het alles te maken heeft met normale menselijke gevoelens, maar niet met 1 bepaald /specifiek gevoel, omdat een normaal gevoel wel dégelijk erg hevig kan zijn en impact kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja euca,toch vind ik het een fenomeen, waarom?
Omdat het zo maar uit het niets kan ontstaan en je weken, nee maanden er 'last' van kan hebben.
Ergens lijkt het heel veel op verliefd worden, maar dit gaat veel verder, vreemd genoeg zijn er hier best veel mensen die dit wel eens meegemaakt hebben.
Het heeft niets met een uiterlijk te maken, ook niet met de andere sexe, of leeftijd, of wat dan ook.
Mogelijk vangen we een bepaalde energie op van de ander, zo voelt het wel, maar is dat geen antwoord wat we graag willen horen, maar wat dan?
Ook niet spirituele mensen ervaren dit.
heeft het dan niets met spirituele zaken te maken?
Of juist wel en zijn we allemaal spiritueel.
En waarom kan de impact hiervan zo hevig zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel voor je reactie Ed. een bijzonder fenomeen komt op mijn persoonlijk over als iets wat zeldzaam is, maar dat is het dus niet zoals we hebben gelezen (lekker veel reacties!) :) misschien dat ik het daarom anders omschrijf/opvat maar dat we hetzelfde bedoelen? iedereen #kan# dit ervaren dus ook de mensen waarvan de opvattingen anders nu en dan lijnrecht tegenover elkaar staan.
ik denk dat ieder een antwoord pas kan waarderen waar iemand zich in kan vinden.
mogelijk vang je energie op, mogelijk vang je een uitstraling op, maar mogelijk bedoel je hetzelfde maar verwoord je het anders. ik denk dat het pas spiritueel gezien kan worden als het gaat over 2lingzielen, ziel of iets ander, dus eigenlijk als je het nader gaat verklaren in de meeste gevallen. marrrr....dan heb je weer de vraag, wat is spiritueel. het is in ieder geval duidelijk dat niet iedereen (even) spiritueel is ingesteld. de impact is zo heftig omdat het je snoeihard kan raken.... ik wordt ook weleens door een liedje 'lamgeslagen', of een mooie ervaring hier op GV, door een PB kan ik van de kaart zijn, en heb zelfs weleens alles uit mijn handen laten vallen door een simpele sms en kon gewoon even niets mee omdat ik moest bijkomen.
iets raakt me omdat het wat met me doet. het doet wat met me omdat ik emotie voel, het past bij mijn emotie van dat moment, emotie bij me los kan maken omdat het aansluit.
maar wat is emotie.... een innerlijke beleving van een bepaald gevoel wat me prikkelt tot een bepaalde stemming. en hiermee zijn we weer op je vraag!!! als ik het weet Ed, ben je de eerste die het hoort, dat beloof ik je :))
Kristal
12 jaar geleden
Eucalypje, je raakt me keer op keer.
Kristal
12 jaar geleden
Lieve Annepanne, dank je wel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Euc: het is niet alleen met mensen.
Die mokerslag op je knarretje kan je ook hebben met andere dingen.
Het is misschien wel gewoon buitengewoon gewoon ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal
er is geen opzet in het spel hoor, echt niet!!
;-))
Kristal
12 jaar geleden
neenee... dat zal niet... 'k heb je wel door...hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(((sh#tttttt!!!! val gewoon door de mand hier zeg...)))
((ik doe net of ze er niet is en praat gewoon tegen Wendy)) @wendy
buitengewoon gewoon... hmmmm #krabbel aan hoofd in de hoop beter na te kunnen denken maar t hélpt niehhh#
tja....., dat is opmerkelijke opmerking! zelf vind ik het meer abnormaal normaal, maar ja wie is euca-ikje? sta er zelf ook van te kijken dat het zo heftig kan zijn (das gek voor een HSP he? of juist niet?)
voel me dan soms net een emotionele stuiterbal dat totaal zonder waarschuwing in een kleine ruimte wordt afgeschoten. echt totaal geen grip erop, heel maf en indrukwekkend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een ongeleid projectiel???? ;-)))))))))))) @Ed: hoe omschrijf jij spiritueel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zoiets maar niet helemaal.
# kom dichter bij het scherm ik wil wat in je oor fluisteren wat anderen niets aan gaat.# sstttt.....!!! ((ik word dan zwáááár ontoerekeningsvatbaar! maar alleen voor mezelf hoor, en helemaal zonder geestelijke ziekte!!! emotioneel gezien ontoerekeningsvatbaarheid, anderen hebben er geen last van, ze zien het niet)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee: mijn oor (netjes schoongemaakt) hangt aan je lippen..... Ietsje harder graag..... ah, okee! ;-))
Dat is, ook voor mij, gewoon buiten-gewoon gewoon meis!
Dat heeft alles te maken met MENS zijn, met emotie, met genieten van de mooie dingen van het leven, met intens (in)voelen, met diep (be)leven.
Naar mijn idee hoeven we daar geen labeltje aan te hangen, toch???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe IK ook niet, maar anderen. vind mezelf nog steeds heel logisch en normaal :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind IK ook van jou.... twijfel alleen nog effe over dat "normaal".... da's zo "gewoon".... en wat DAT is, is dan misschien wel weer een nieuwe vraag voor GV!!!
Ik vind je trouwens ook heel bijzonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha! en IK vind jou typisch :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verklaar "typisch" please?
Kristal
12 jaar geleden
het is zo prettig als het je eindelijk niet meer uitmaakt of een ander je raar vindt, dat je dat in alle rust gewoon zo kan laten, het bij die ander kan laten. Af en toe heb je even een terugvalletje. Maar ach, dat is zo weer over. Maar ja, als Eucje ff net doet of ik er niet ben... snik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey daar is kristal!!! hoiiiiiiiiii!!!!! :))
ik miste je al! tja, wendy.....typisch. men een algemene definitie kom ik niet weg zeker... :OP IK vindt jou typisch omdat je soms zit te klungelen met woorden, me soms mega raak omdat je iets zegt op een eenvoudige manier, ik nog nooit van je heb gezien hier op GV dat je iemand aanvalt op zijn/haar mening/standpunt/ervaring, je lieve en leuke PB'tjes stuurt, je echt bij mensen betrokken bent, ik echt (bijijijijna) in mijn broek kan pissen van het lachen om je, je me op kan beuren als ik ff gefrustreerd ben over de kids en hetgeen waar ik (ook jij) tegenaan lopen. dus gewoon omdat je Wendy bent met deze typische dingetjes. en daar wil ik je dan ook even voor bedanken omdat ik dit heeeel erg waardeer!
-knuf- thank you!!!! :))))))))) en zo heb ik dat met alle mensen van 'ons' GV kluppie dat elkaar toch weer opzoekt hier :)
dus voor hun (ja Kristal, JIJ ook! :) ook een dankjewel en een dikke --knuff-- omdat jullie 'gewoon' zijn wie jullie zijn (met de persoonlijke typische dingen) :OP
Kristal
12 jaar geleden
he, gelukkig maar!!!, Eucje praat weer met me, yeeeh!!

Wendy, Eucje heeft gelijk, je bent heeeel typisch ;-))) Jij ook een lieve knuffel van mij Eucje :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KLUNGELEN MET WOORDEN???????????????????????????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..... zo, dat moest eeeeeeeeeeeven bezinken hoor :-)))))
En dat voor iemand (deze hiero dus) met hele èchte schrijvers-genen....poeh heej.... komt diep naar binnen!!! :-) Maar ik ben echt wel eens goed uitgevaren naar mensen op GV hoor!!! Recentelijk nog zelfs :-))
Dank je wel meis, hartverwarmend!!!!!!!
Doet me goed!
Ben het helemaal met je eens over "ons" GV-kluppie hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal
dank je wel :))))) let's keep talking :) @wendy
geen dank, wat je zaait zal je oogsten zegt men toch? :)
HAHA, zie de verbazing bijna voor me (klungelen met woorden :)) soms moet je ff uitvaren tegen mensen zodat anderen kunnen aanmeren in alle rust. als eerdere (steeds minder voorzichtige) hintjes aan iemand voorbij gaan is een flinke portie duidelijkheid soms de enige optie helaas.
maar niets mis m.i. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Wendy, was druk vandaag, lees nu pas jullie teksten.
je vroeg:... @Ed: hoe omschrijf jij spiritueel?................. da's een moeilijke!
Spirit= geest dus met geesten bezig zijn?
gelovigen zijn ook spiritueel, ze geloven in een god en geesten ( heiligen)
is spiritueel zijn dan ....geloof in geesten...?
Maar sommige hier zijn wel spiritueel, maar geloven niet in geesten, dus de naam ' spiritueel' dekt niet de lading.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht:
Spiritueel:
1) Geestelijk 2) Niet stoffelijk 3) Onlichamelijk 4) Onstoffelijk 5) Snedig 6) Spiristisch 7) Ziel betreffende 8)tot de ziel behorende
http://www.encyclo.nl/begrip/spiritueel Als je uitgaat van OOK de eerste betekenis:
Geestelijk:
mentaal, psychisch, spiritueel, intellectueel, verstandelijk bovenzinnelijk, immaterieel, onzienlijk, onstoffelijk geheiligd, klerikaal, godsdienstig, kerkelijk
http://www.woorden-boek.nl/woord/geestelijk dan is iedereen spiritueel en dekt het woord geheel de lading, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wendy
daar dacht ik ook al aan!! de lading dekt m.i. aspecten van een #bepaald geheel# @ed
wat is #de# lading, of is deze voor elk persoon anders? net als bij deze vraag. veel mensen herkennen het, maar hebben ieder hun eigen opvatting. jij vind plaatst het in het spirituele vlak, en ik in het emotionele vlak. zou dit zeggen dat ik wel/niet spiritueel ben/kan zijn? of de andere kant...ben ik een 'wetenschapper'? Als je het een andere naam zou geven, kan dit zeggen dat ik niet snap wat je bedoeld? of andersom, kan jij zeggen dat ik niet snap wat jij bedoeld? als iedereen alle ervaringen onder dezelfde noemer gooit, en hierbij hetzelfde denkt én ervaart, dán kan je zeggen of het de lading wel of niet dekt naar mijn idee. ik denk dat de vraag zou moeten zijn "vind ik mezelf #spiritueel#, in welke mate, en waarom wel/niet'' voor mij is spiritueel gewoon openstaan voor opvattingen van mensen die je niet onder de wetenschap weg kan schuiven. openstaan is interesse tonen, zonder dat ik alles klakkeloos over neem van anderen, blijf zoeken naar een optie die waarschijnlijk in het plaatje past (het plaatje moet in de optie passen) dus eigenlijk kan ik zeggen dat #voor mezelf# spiritueel ook kan staan voor een emotionele en psychologische benadering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..... maar ook de wetenschappelijke benadering in de betekenis van "mentaal, psychisch, intellectueel, verstandelijk".
Naar mijn idee dekt het woord "spiritueel" dan dus alles.
Ik realiseer me, dat dit gaat over woordjes en gezien kan worden als "neuzelen", maar achter woorden zitten betekenissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De naam spiritueel zou een bepaalde groep van de bevolking moeten aan duiden, een etiketje'' , zeg maar, maar gezien al de betekenissen die er zijn, kan je eigenlijk met deze naam niets.
Mensen die paranormale waarnemingen kunnen hebben, zijn spiritueel, maar anderen die hier niets van geloven, kunnen ook spiritueel zijn.
Het woord dekt niet de lading en geldt dit woord voor iedereen, dan heeft het woord geen enkele betekenis meer, het geeft dan geen bepaalde groep van de bevolking meer aan.
Zo blijft het woord spiritueel een lastig woord.
Sensitieve mensen, zou beter in de richting komen, echter als je sensitief bent, hoef je nog niet spiritueel te zijn.
Emotionele , psychologische benadering, hoeft niet in te houden dat je ook in' spirits' geloofd.
Een geestelijk uit een kerk, houdt zich o.a. met geesten bezig, maar moet meestal van paranormale zaken niets hebben.
Zelf vind ik dat het gebruik van het woord 'spirituele mensen' door een bepaalde groep van de bevolking ten onrechte wordt gebruikt.
Het woordt'spiritueel' zegt eigenlijk al genoeg en een ieder die niet in geesten gelooft, is niet spiritueel, die zijn gevoelig of sensitief, maar niet spiritueel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit schreef je eerder hierover:
"Mogelijk vangen we een bepaalde energie op van de ander, zo voelt het wel, maar is dat geen antwoord wat we graag willen horen, maar wat dan?
Ook niet spirituele mensen ervaren dit.
heeft het dan niets met spirituele zaken te maken?
Of juist wel en zijn we allemaal spiritueel." Ik haal dat er even bij, omdat vooral de laatste zin mij aan het denken zette over WAT dat woord dan betekent, los van de gevoelswaarde, die voor iedereen verschillend is. Dus puur de betekenis volgens het woordenboek zeg maar.
En volgens DIE betekenis zou ik inderdaad zeggen, dat iedereen spiritueel is en geen indicatie is voor een groep mensen. Dat zou dan een verklaring kunnen zijn, waarom zoveel mensen uit alle geloofs- dan wel niet-geloofsrichetingen (met geloof bedoel ik dan kerkgeloof, paranormaalgeloof, niet-geloof en alle geloof wat er tussenin zit) geantwoord hebben. En een verklaring voor je vraag "heeft het dan niets met spirituele zaken te maken? Of juist wel en zijn we allemaal spiritueel?" "Het woord ’spiritueel’ zegt eigenlijk al genoeg en een ieder die niet in geesten gelooft, is niet spiritueel, die zijn gevoelig of sensitief, maar niet spiritueel." schrijf je.
Dan zou het woord dus een andere definitie moeten krijgen, of moet er een ander woord gebruikt gaan worden.
Dan krijg je hetzelfde als een poosje geleden met het woord "zwevers", dat is omgedoopt in het woord "paranormaalgelovers".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd Ed, en daarom is taal lastig (wendy heeft hier nooooit last van he Wendy?) :) generaliseren van woorden, heet dit. dit icm met personaliseren leidt tot soms tot..... nou, we kennen allemaal de reacties op GV hier :) onbegrip door labeltjes.
mijn idee is....waar er 2 kibbelen, hebben er 2 'schuld' aangezien ze hier beiden aan meewerken. (generalisatie en personalisatie dus) zo zijn er hier ook ogenschijnlijke #wetenschappers# die hun eigen #sprituele# ervaringen hebben. (misschien ga ik wel onder die club geschaard worden hierdoor, wie zal het zeggen) :) maar er zijn ook ogenschijnlijke #paranormaalgelovers# zie door hun (eigen) manier van generaliseren toch kritisch kijken naar bepaalde dingen (maar op welke manier? en naar welke dingen?) met personaliseren bedoel ik bijvoorbeeld ook je uitspraak
"Het wordt’spiritueel’ zegt eigenlijk al genoeg en een ieder die niet in geesten gelooft, is niet spiritueel, die zijn gevoelig of sensitief. voor mij is het helemaal verwarrend als ik teruglees in je tekst ...... Mensen die paranormale waarnemingen kunnen hebben, zijn spiritueel, maar anderen die hier niets van geloven, kunnen ook spiritueel zijn.
Het woord dekt niet de lading en geldt dit woord voor iedereen, dan heeft het woord geen enkele betekenis meer, het geeft dan geen bepaalde groep van de bevolking meer aan. ik denk persoonlijk:spiritueel kan genoeg zeggen. iemand die niet in geesten gelooft, kan wel degelijk spiritueel zijn. iemand die in geesten geloofd is wel degelijk spiritueel.
iemand die vind/denkt/aanneemt dat ie spiritueel is, die IS ook spiritueel. ik denk....het woord heeft in #alle# gevallen een betekenis aangezien ieder dit op zijn eigen manier in kan vullen (#de# waarheid, een bepaalde #waarheid#, een mogelijke #verklaring# of complete #onzin#)
het geeft dus wel gelijke een bepaalde groep weer, maar niet een groep die over alles hetzelfde denkt en voelt. (mijn eerdere reactie dus) als het maar 1 groep zou weergeven denk ik dat het dit voor HEEL deze groep 100% waarheid moet zijn, die ieders op dezelfde manier zou verklaren en ervaren.
en ik denk...ieder van deze groep zou dan achter een bepaalde theorie moeten staan, en hierin een overkoepelende waarheid moeten hebben.
en ik vraag me dan af....waar blijft dan elke persoonlijke waarheid/invulling??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eucje: Ik probeer om met zo weinig mogelijk woorden zo precies mogelijk uit te drukken wat ik bedoel. Soms kost dat moeite, omdat ik geen enorme lappen tekst neer wil zetten.
Taal op zich vind ik niet lastig, ik werk er dagelijks mee.
Ik heb meermalen op GV aangegeven, dat ik iets niet bedoelde zoals het werd gelezen. Dat is iets anders, dan moeite hebben met taal. Ik heb dan kennelijk toch niet de juiste woorden gebruikt, of het ligt aan de lezer en zijn/haar referentiekader of hij/zij is het niet met me eens.
Wat ik doe en gedaan heb is ook eerlijk zeggen als ik iets niet begrijp, ook dat is kennelijk opvallend ;-)
Dit even als uitleg bedoeld. Ik weet niet, of je met "kibbelen" ook mijn tekst bedoelt: ik wilde een verklaring zoeken voor de vragen van Ed en dan specifiek betreffende het woord spiritualiteit, JUIST totaal los van generaliseren en personificeren: dus sec de betekenis bekijken. Met je tekst ben ik het eens.....ALWEEEEEEEEER..... ;-)))
Kristal
12 jaar geleden
@Wendy, volgens mij heb je waardevolle reacties geplaatst over het spirituele.
Eucje "kennende" ;-)) bedoelt zij jou daar niet mee. En ik heb respect voor je wanneer je zo door vraagt, en je weer op het antwoord doorgaat omdat ik vaak je vragen en ideeen echt heel verrassend en intelligent vind. Ga vooral zo door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het ook niet, maar het zou kunnen, vandaar mijn uitleg. Het zijn allemaal "maar" woorden ;-)
Thanx ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt mijn tekst anders opgepakt dan ie bedoeld was.... =slik= ik had het idd niet over jou tekst wendy. met de reactie naar Ed bedoelde ik je Babylonische babbeltoestand (een van je typische kenmerken dus. ik vind dat je altijd duidelijk je ding over kan brengen. (heel helder zelfs!)
miss kwam het cynisch over, maar heb er zeker geen neg of andere rare bedoelingen mee in ieder geval. met kibbelen bedoel ik overigens de reacties tussen de 'wetenschappers' en 'paranormaalgelovers' (duik nu weer de schuur in. pffff..... na een paar uur opruimen en zweten begin het bijna een riante ruimte te worden.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aaah jaaaaaa de Babbelverwarring, sweet memories ;-))
Okee, die dus (voor zover aanwezig) ook weer getackeld!!!
Ben benieuwd wat Ed ervan vindt.
Ojee Euc.... was het zo'n bende bij je? Kan je hier ook effe komen???? Kan me er niet toe zetten namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, wat woorden zeggen, zeggen ze soms niet.
Wat je wilt zeggen, zeg je vaak niet
Wat je niet wilt zeggen, is toch gebeurd.
Dus wat zijn woorden?
Niet meer dan een poging tot communicatie.
Het afstemmen op de zender van de ander.
Het ontwijken van de waarheid.
Het willen vertellen aan de ander wat je zelf niet kan begrijpen.
Je eigen onmacht verlochenen.
De waarheid verstoppen.
Woorden, woorden, wat zijn woorden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
.....????????????????????????????????????????
Waar doel je op????????
Kristal
12 jaar geleden
Woorden zijn energie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed: ik ben benieuwd naar je reactie op mijn antwoord van 10 uur geleden. Hoe wil jij op GV anders communiceren dan met worden?
Je wilt me toch niet serieus vertellen met je laatste reactie, dat jij zo omgaat met woorden???????? Dat is namelijk niet mijn idee over jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...even in breken...;-) ik ben het wel een beetje met Kristal eens...woorden zijn ook energie...kijk maar wat voor effect ze kunnen hebben op je.
Woorden kunnen je laten stralen, maar dezelfde stralen net zo snel weer laten doven....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...even lijmen :O) sommigen woorden kunnen emotie veroorzaken naar mijn idee. woorden zelf zijn een opeenvolging van letters. maar dat ze wat los kunnen maken is 1 ding wat zeker is. soms geven mensen zonde ze het weten een peptalk, daar kan meneer ratelband niet tegenop :) @wendy
ja dieieieieh babbelverwarring bedoel ik ! :)
de schuur is nog niet klaar. heb wel de kringloop blij gemaakt met flink wat spullen. wat zo grappig was...
had even een houten slee naar kennis gebracht. woont dichtbij dus ging lopend met de slee onder mijn arm. de mensen keken me zo raar aan!!! dat snap je toch niet? :))) (gniffel) ik heb er over gedacht om ook nog een unox muts op te zetten voor ik op pad ging, maar t effect zonder muts was ook hilarisch @ed
het zijn idd dingen die je met woorden kan doen.
maarehmm...we wachten geloof ik op de woorden die in een antwoord geven op de vragen die we hier stelden aan je. zoals inhoudelijk zeg maar.... :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeej Katrin, leuk!
Ik ben het ook eens dat woorden niet zomaar niksjes zijn hoor. Tuurlijk hebben die invloed en veel zelfs.
Maar het ging erom, dat Ed een vraag had gesteld, en daar gaat hij, naar mijn idee dan, in zijn laatste reactie niet op in. Of wel? Lachen Eucje, die slee. Zie dat natuurlijk weer geheel beeldend voor mijn geestesoog hahahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k heb wat minder tijd dan jullie, ga zo op vakantie, hoop op een internetverbinding daar, zoniet, zullen jullie me even moeten missen, zo ja, dan kom ik hier nog op terug, Doei!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijne vakantie!
Kristal
12 jaar geleden
@Ed, hele fijne vakantie!! ... even het zijpaadje in:
kennen we waarschijnlijk wel:
als je een besluit neemt kan je daar over broeden, denken etc. allemaal binnen in je. Maar pa als je het besluit uitspreekt tegen iemand (kan ook jezelf zijn) ja... dán is het ineens echt... Ook een vorm van energie, woorden maken het ineens krachtiger, echter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeeeeeeelemaal met je eens!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, ik wens je een heel prettige vakantie toe en misschien is het ook wel een idee, om voor die dagen maar af te zien van internet. Kun je echt opladen!
En bedankt voor je inspanning!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijne vakantie Ed! hoop dat je wel internet hebt om ons nu en dan tot bedaren te brengen haha.
dan is de chaos die we hebben veroorzaakt hier niet zo groot als je terugkomt :) geniet van je vakantie!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, een paar reacties terug zei ik:.......ha, ha, wat woorden zeggen, zeggen ze soms niet.
Wat je wilt zeggen, zeg je vaak niet
Wat je niet wilt zeggen, is toch gebeurd.
Dus wat zijn woorden?.................... Maar dat was niet persoonlijk hoor, maar algemeen. Bedankt voor alle vakantie wensen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee. Dan snap ik eerlijk gezegd nog steeds niet wat je ermee bedoelde. Wil je dat uitleggen?
Je gaat niet in op mijn reactie over de betekenis van "spiritueel"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik loop wat achter door mijn vakantie en nu met een zeer zwakke verbinding met internet, lig er steeds uit.
Ga het morgen proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okidoki :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, ga het weer proberen met internet, betekenis van het woord spiritueel?
Het blijkt in de discussie hier op G.V. dat het woord spiritueel, door sommige mensen anders wordt uitgelegd, terwijl ik zelf dacht, dat spiritueel betekend dat je in geesten gelooft, of eigenlijk beter de geestenwereld.
Echter daar denken anderen verschillend over.
Zelfs in andere discussie's in een andere context, gebruik ik zelf het woord op een andere manier, maar ja met het woord zwevers of paranormaalgelovers, komen we ook niet erg ver.
Het schijnt bewezen te zijn dat wanneer iemand die veel glimlacht naar zijn omgeving zelf ook gelukkiger is. Waarom men dat niet doet is een grote vraag. Probeer het eens zou ik zeggen, het werkt echt! Omdat iedereen in deze wereld tegenwoordig volledig in zijn eigen wereld is en chagrijnig kijkt en muziek luistert is het al heel bijzonder als iemand (een onbekende) je aankijkt. Daardoor denk ik dat je, zeker als diegene ook nog eens lacht, meteen het gevoel hebt van: "hee wat leuk!". Ik geloof niet in iets bovennatuurlijks als soulmates en reïncarnatie of deja vu's dus de individualistische samenleving lijkt mij de beste verklaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dat gevoel, hoewel ik het niet vaak mee maak en ik voel het als een soort herkenning. Er is een soort energie die uitgestraald wordt die prettig, herkenbaar aanvoelt.
Alsof je in hetzelfde stralingsveld zit met die ander.
Het gekke is dat je als je elkaar beter leert kennen al weet wat die ander zeggen wilt. Je voelt al aan hoe die persoon denkt en dat ligt vaak dicht bij jouw denkwijze.
Zelf sta ik niet al te snel open voor anderen, ik kijk altijd eerst de kat uit de boom, maar soms is er iets in de ogen van iemand dat vertrouwd aanvoelt. Het gekke is dat dat vaak wederkerig is. Ik heb heel vaak dat onbekenden me hun levensverhaal vertellen, misschien omdat ik goed kan luisteren en andere mensen me interesseren, maar ik zal dan meestal alleen maar meevoelend of troostend reageren.Toch raak ik soms met zomaar iemand in gesprek doordat diegene iets in zijn/haar ogen heeft dat mij opmerkzaam maakt. Er is dan een soort wederkerige klik en bij zo iemand vertel ik vaak moeiteloos meer dan ik normaal zou doen. Ik weet niet wat het is, maar ik denk dat het een soort stralingsveld is, een bepaald aura misschien waar de energiestralen van sommige personen moeiteloos inpassen en vandaar die vertrouwdheid en die aantrekking tussen mensen die er gevoelig voor zijn.
amc
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi en open antwoord Amc, dank je.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amc op deze vraag hoef ik geen antwoord meer te geven, mijn gevoel, ervaringen en belevingen op dit gebied zijn 100% door je beschreven! Dank je wel en plus van de Panserbjorn dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi verwoord en dus graag gelzen ;-)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
......het is een soort herkenning................
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaaaaaaaaaa, heel mooi Amc!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1!
Als zij/hij jou aankijken is het een vorm aandacht. 2 zaken spelen hier. Hoe jij dit soort zaken ervaart en de in tensie van die andere persoon.

Ik heb ook wel vaker dat ik ergens op een bedrijventerrein loop en denk mensen te kennen. Ik kom en ben dan ook bijna wel overal geweest in Nederland dusja wat zou de kans zijn dat ik iemand tegen kam die ik ken. Daarbij heb ik rood haar dus meeste kennen mij beter dus als ik in hun zicht kom wacht ik hun reactie af.
Ik ben niet de beste in namen en gezichten te onthouden.

Ik weet ed dat jij graag spirituele ziet. Reïncarnatie is mij ook bekent. Maar zolang er geen bewijs/tegenbewijs gevonden is houd ik het als onbewezen. Daarmee denk ik dat als wij dezelfde situatie zouden hebben we het alle 2 anders zullen bekijken. Ik zie het als toeval. Me ervaren leiden me naar het gevoel dat ik bij een persoon heb. Kan dus zijn in mijn ogen dat hij ooit iets gedaan heeft wat ik niet wilde vergeten of dat hij gewoon op iemand lijkt. Je moet ook niet vergeten dat je gevoelsmatig meer mensen kan herinneren dan daadwerkelijk met gezichten erbij.
Het verschil tussen je emotionele geheugen en je geheugen waarmee je personen kan visualiseren.

Laat het onverklaarbare, onverklaarbare. Juist door het onverklaarbare te benamen begrens men zich om verder te zoeken naar een verklaring. Wetenschappelijke is alles te verklaren. Het is gewoon een kwestie van tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. jtbhunter, laat het onverklaarbare onverklaarbaar.
dank voor je antwoord+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel we vaak anders denken, snappen en respecteren toch elkaars denkwijze. Dat vind ik het mooie van jou eddijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je oogst wat je zelf zaait!
Jij zaait respect en zal dan ook respect oogsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nah wat ik zaai oogst ik niet snel. Ik heb niet zo'n groene vingers als jou ed. Bij mij mag ik altijd blij zijn als er überhaupt wat uit komt hehehe
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu geen weer om te zaaien, veel te droog ;-)
Schatrijk. Een uiterst kostbare vraag
zonder vorm \o/

U kunt het zien als een 'offerplaats'. Een altaar van lang geleden. Een vergeten nuance wat wij zijn geworden als mensheid, door te voelen.

Ik begon, zoals altijd, bij een interessante vraag te schrijven met als doel een kort helder antwoord, evt een kort verhaaltje. Had het kunnen verwachten. Ik ben er kapot van.

Het samensmelten van 2 mensen, tot 1 hartslag.

de 1 geest van zijn, u in de ander zien, jezelf, entoch een onbekende, tegenkomen in waardering, een herkenning van jezelf, het delen van geest als water, zonder te zien. Het delen van onze vorming in unieke voertuigen.

In persoonlijke zelfhaat, waar de liefde in de samenkomst vooruitgang reikt. Alles in deze abstractie, door uzelf is/kan (worden) bereikt, met uw levenskracht, met verdriet dat u overwonnen heeft. Het zijn onze, door onszelf, gemartelde karakters die diep vanbinnen verlangen naar dit wonder, dat als antwoord is .....

(ik baal dat ik het niemand kan/wil, of meer ga vertellen - of beter gezegd, hoe ik het beleef - over kan brengen aan (n)iemand of jullie, eventueel.. Het wordt gelezen of gehoord, met schaamrood op de wangen, over de schouderkijkeend of er niet iemand u ziet, of stiekem meeleest, omdat de ogen de spiegel naar de ziel verrijkt. Daar waarbij de luiken door de bredere kaders langs de vensters, de maskers laten verpulveren, in de eeuwigheid.
Barrières die eventueel worden doorbroken.

Alles is te bereiken. Ook de waarheid is er dat bestaat. Weet u? Juist, U. U bent waarheid. Maar is het dan werkelijk zo gemakkelijk? Vraag uzelf eens af wat U is, of U bent.. (te beantwoorden door zelf te redeneren, of heeft u er iets anders voor nodig?...*)

Ying yang, +/-, de samenkomst.
Sensitief als eenheid uit uw kern. Het helderste, diepste en luidste geluid in de kosmos, is een fluitende harttoon. (buikvlinders, of ook een prachtig voorbeeld 'waar de lach zich inslikt'.., een ademvernauwing waar de geest overneemt, het lichaam verlaat door een gevoel van gelukzaligheid.

De hartkleppen vallen tegen elkaar en sluiten de opening naar de hartkamers, waarna het bloed in de slagader terugstroomt naar het hart, naar de plaats met de laagste druk. Tijdstip, rustpunt van nul 0.0. Het lichaam waar ons hart als centrum, nulpunt (energie) bereikt. De kernfrequentie, het centrum bereikt van de universele stroom, een kosmische dans, een universele Kwintessens,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een unificatietheorie zonder vorm waar ons leven in vrede begint, na ons persoonlijk leven als proef. De levenszin om materiële waarde los te laten. De toon die zich als vonk van de ziel naar het brandpunt begeeft, dit op aarde in vorm uit uw kern zal 'kunnen' bereiken. Het is door vele al zo onvoorstelbaar vaak bereikt, enkel nooit te hebben gevoeld, ingezien of er bij stil hebben gestaan.

Uit uw kruin, met een rechtsdraaiende fusie. Een warming die uitstraalt en laat uitstralen. Uw interne zon, het rechtsdraaiend brein. Daar waar de godsvonk ons tezamen laat worden naar de plek met de laagste vredesdruk. Hier de tergvoering vanuit uw hart, tot de basis van de vader, de zoon, en de heilige geest, na het lijden zal rusten, te hebben bereikt. Het zijn de 4 elementen lieve mensen: omarm de aarde, de zon, de zee, de wind en de regenboog die ons alles verbindt. Het hebben overwonnen van dualiteit uit de ego der lage illusies, bij de schim van onze demonen in de onderwereld van macht en hebzucht. Waar wij voor 98% hebben geleden voor een nog steeds ongeziene wondering van ons bestaan, zoals wij die hier kennen. ---------------- Om nog eens even terug te komen op de vraag.. Mwa, lijkt me wel een leuk en interessant voornemen om ieder deze kwestie voor zichzelf probeert uit te zoeken.

Ik weet immers alleen mijn eigen waarheid. Een weerspiegeling in/en de reflectie, daaruit/daarvan/daarin/daardoor, waardoor: ik niet zal durven de waarheid in pacht te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@steenvolkeren Iedereen heeft een evenredig deel van de waarheid in pacht, of je dat nu leuk vindt of niet... dat is nu eenmaal zo, geniet ervan en wees blij dat jij met jouw deel van de waarheid naar eigen believen mag goochelen, toveren, knoeien of stoeien ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Steenvolkeren, ik heb je antwoord een aantal keren moeten lezen en nog heb ik er moeite mee.
Een ding is erg duidelijk in je antwoord, de vraag heeft je emotioneel erg geraakt, enig idee waarom?
Wel een plus hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Heeft het iets te maken met het overlijden van Wim?" sprak stippel in een overwegend HelderBlind moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niets meer hiermee bedoelt, dan ieder gelijk te geven. Ik weet namelijk niet wat jullie voelen. Vice versa?
De rest van mijn text is bijzaak, een bijsluiter, enkel een spiegel voor wie er evt aanstoot aan heeft genomen of zich in welke vorm dan ook beoordeeld voelt. Ed Lelijk en mooi ligt nauw verbonden aan hierin (vind ik zelf) Wat mij heeft geraakt? Dat ik ipv mezelf die ik in een ander zie, het eens een keer andersom aangereikt krijgt, van u in dit geval, bedankt.. Het houdt me op de been. Altruistisch en onverschilligheid in deze tijd van ons bestaan, ligt me loodzwaar. Stippel Wat is hier de bedoeling van? Wim is mijn vader, hij leeft nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel
vroeg me ook al af wat Wim ineens in het verhaal doet. Heb je je misschien eens verdiept in cold-reading (toevallig op GV nu) en heeft het antwoord van Steenvolkeren je misschien getriggert in je reactie? ben rete nieuwsgierig naar die Wim die jij bedoeld stippel
(en niet verderbreien op de vader van SV hé)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
steenvolkeren, dank voor je reactie, het is mooi waar te nemen hoe we elkaar emotioneel kunnen raken, zonder elkaar te kennen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stippel???? waar zijt gij? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een reactie gezet bij Stippel's antwoord.
Wie weet lukt het zo ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, we moeten haar (op)roepen. strakke aksiehhhhhhh van je :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ommm mani...
Nee, Wim was iemand die ik associeer met de naam Steenvolkeren die pasgeleden is overleden. Hij was ook heel diepzinnig (een tikje TE voor mijn doen, maar dat is het voor mij al snel), dus toen ik dit verhaal las moest ik ineens enorm aan Wim denken. Ik had het dus absoluut niet over de vader van Steenvolkeren, maar gewoon over Wim. Die boeken schreef. Die diepzinnig waren. Die een lastige, maar geliefde persoon was en die bij veel mensen recht in hun ziel keek. En die zomaar opeens dood was. En het heeft er dus niks mee te maken. Want ik ben ECHT helder blind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Insgelijks, ed Mijn dank, stippel Het beste, iedereen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
áh, okay..associatie,
vandaar
volgens mij is het dat je even werkelijk contact met die persoon maakt, op gevoelsniveau, en als mensen zulk direct (en diep) connecten word je daar heel blij van.
hoeft maar een seconde te duren :)

n.b. en het werkelijke ik van mensen is altijd positief denk ik

geniet ervan! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kort maar krachtig! +1
Misschien moet een mens niet alles willen verklaren.
Misschien zijn ervaringen er om ervaren te worden, niet meer en niet minder.
Verklaren, beredeneren, willen begrijpen, relativeren: allemaal nodig op z'n tijd.
Gracieus ervaringen aanvaarden zoals ze zijn en ervan genieten ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvaarden en Genieten zonder te willen verklaren is volgens mijn zowat DE grootste uitdaging voor de mens. Wellicht is het zo bedoeld, anders zouden we er niet telkens weer in hervallen.
Zo Denk ik maar terwijl ik mezelf alweer voorneem om gewoon te Genieten van "Alles wat is zoals het is" + en ik heb jouw reactie graag gelezen ;-) Fijne zondag nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie.
Het zie het ook als een grote uitdaging ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Ja Wendy, misschien moet een mens dat niet willen.
En daarbij, soms gaat het gewoon om ervaringen die ook niet goed te verwoorden zijn .
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Kristal: vaak zelfs wat mij betreft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zegt... verwonderen is vast iets wat niet voor niets is uitgevonden. Sommige dingen kunnen maar beter onbeantwoord blijven, al is het maar omdat men dan meer schoonheid aan de ervaring hecht. Dikke plus en kus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Lief!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, ooit zelf eens ervaren?
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yeps, mede vandaar mijn antwoord ;-)
Bedankt Ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is eenvoudiger je eigen omgang met de omstandigheden te veranderen, dan de loop der dingen. +1, ga het walgelijk met je eens zitten zijn (bah, bah BAHH!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi, ik moet ineens denken aan een uitspraak van mijn moeder.
'vraag hoe het kan, maar geniet ervan' heel nu en dan (huhum) als ik nadenk komen er alleen maar meer vragen. men zegt waarschijnlijk niet voor niets 'hoe meer je weet, hoe minder je weet' het is wel goed om stil te staan bij dingen, maar soms zijn ze gewoon zo .....omdat het zo is. :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zijn we (ik generaliseer) zo bezig met verklaren, nadenken en begrijpen, dat we vergeten om te voelen. Om dat voelen toe te laten en te beleven zoals het is.
Puur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yeps, en wéér ben ik het met je eens! :)
Soms heb je mensen, en die glimlachen naar je, bijv. een snel glimlachje, of een beetje druk, of juist weer een beetje uitlacherig, of, zoals sommige mensen, een beetje een ''Moet-dat-nou''glimlach. Maar als je dan zo iemand tegenkomt, die gewoon vriendelijk en liefdevol glimlacht, dan krijg ik dat gevoel.Mischien is dat ook bij u?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens, maar er zijn ook gewoon mensen met een vriendelijk of grappig gezicht;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk om zo'n ontmoeting te hebben. Ik vind dat altijd een soort cadeautje en maakt mijn dag inderdaad heel happy.
Het is wat mij betreft een soort openheid in het gezicht in de blik, een direct contact zonder woorden...
..een soort herkenning en een erkenning van je bestaan in dit leven in het hier en nu, met ook hele mooie dingen om je heen, zoals mooie mensen waar je blij van kan worden.

Positieve vibes die de ziel kussen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi en poëtisch! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx!
Kristal
12 jaar geleden
Muah!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
............positieve vibes die de ziel kussen.........................
....................................... wauw!.........................................
+1.
Herkenning, een blik die uitspreekt-uitstraalt-uitroept dat je samen een geheim of een ervaring deelt. Sommige mensen hebben van nature zo'n uitdrukking op hun gezicht en toveren zo'n uitdrukking op mijn gezicht, omdat ik hem herken. Een soort mini-flirt die doet vermoeden dat er veel meer is, dat er diepe betekenis kan zijn in een enkele blik.

Het zou best wel eens kunnen dat voor ieder van ons die blik een klein beetje anders is, en dat ik dat gevoel bij bepaalde personen krijg, waar een ander het nooit bij zou vermoeden.

Leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja stippel, maar het lijkt niets met uiterlijk te maken hebben, ook niet met leeftijd, ook niet met een mini flirt.
je ontmoet deze persoon, kijkt hem/ haar aan en er gaat een schok van herkenning door je heen, gepaard met een enorm sterk emotioneel gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft ook niks te maken met hoe iemand er uit ziet, of hij/zij knap of lelijk is, jong of oud, maar het is bij mij altijd wel een bepaalde blik in de ogen die gemeenschappelijkheid uitdrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel: bij je reactie op het antwoord van Steenvolkeren staat een vraag voor je, misschien heb je die niet gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(of juist wel) :O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar "misschien" ;-))
Soms heb ik het ook , dat ik mensen zie , die me laten denken aan iemand die me nauw aan het hart ligt en bijvoorbeeld overleden is (zus, papa) dezelfde tred, dezelfde uitstraling en houding hebben. Daar word ik erg blij van en betrap ik mezelf erop dat ik al een volledige schets van karakter maak terwijl ik dat helemaal niet kan weten.
Het is ook wel een gevoel dat men krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste, Eddijst ... wellicht heb je wat aan de bijgevoegde link... Ik zelf heb dat als ik (ben zelf nogal opgewekt te typeren als "spuit 11" en internationale ervaring als gedetacheerde ICT-er met ADHD) boodschappen doe, je zelfverzekerdheid of misschien juist je onzekerheid je de nodige houding meegeeft waardoor je juist ineens dat gevoel krijgt wat je ervaart. Herkenning, chemische processen die je niet kan ruiken, (bewijsmateriaal is genoeg te vinden op internet, dat bijvoorbeeld Fermenonen al grote parten spelen in het belevingsgevoel naar de andere partij) Uitspraken: "Als blikken konden doden" of "Ik kan verdrinken in je ogen" zijn geen uitvinding van internet, maar bestaan al eeuwenlang. Ik als snotjong van 32, heb daar (met 4 oudere zussen) zeker wel ervaring mee. Leuke vraag, normaal antwoord ik niet op forums maar vond je vraag zo leuk gesteld. Mijn conclusie: Uitstraling! van 2 kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je link gelezen, maar dat is niet waar het hier om gaat, heb je zelf dit nooit zelf ervaren, is het ook moeilijk het te begrijpen.
Wat ik bedoel gaat buiten de gangbare bekende processen om.
Maar dank voor je antwoord, daar wel een plusje voor.
Je hebt mensen die hier op aarde, in hun lichaam aanwezig zijn en elke dag hun leven maar gewoon leven. Dan heb je nog de mensen die op een heel ander niveau aan het werk zijn, raar genoeg zijn dit vaak mensen die hier in het 'echte leven' juist niet als meerderwaardig worden gezien.

Dat ter informatie (van mijn mening).
Ik heb het idee, dat als je zo iemand tegenkomt waar jij het over hebt, het iets betreft van of een eerdere ontmoeting (in je slaap, een andere sfeer, een ander leven) of herkenning (van een pure emotie).
Omdat je onbewustzijn hier vaak veel beter op af is gesteld dan dat beetje 'bewust-zijn', weet je vaak niet wat je overkomt en kun je er o ver na denken wat je wilt maar je lijkt het niet te kunnen begrijpen.
Terwijl je onbewust weet dat het wel goed zit.

Mijn vriend en ik, waren in eerste instantie wel verliefd. maar er was iets raars, het leek alsof we elkaar al lang kende, al jaren, toch kende we elkaar net weken.
Het was zo vertrouwd, alsof we alle jaren daarvoor al bij elkaar waren, al zouden we elkaar al zeker 19 jaar niet hebben kunnen zien. Het was heel erg overduidelijk, dat de lichamen niet overheen kwamen, met wat we gewend waren. maar de rest, leek op zen plek te vallen...
Het was, alsof we eindelijk weer samen waren, na een afspraak lang geleden gemaakt, voordat ik aan de andere kant van nederland geboren werd. om 'toevallig' door omstandigheden hier verzeilt te raken en hem tegen te komen wanneer ik het niet had verwacht.....
Ze zeggen wel eens dat ogen je naar de ziel kunnen brengen.
Ik ben zeker van mening, dat de ogen, en de uitstraling ervoor zorgen dat e kijkt of in ieder geval met je blik blijft hangen! En de rest, het overneemt. Ik denk dat het diepe intense gevoel komt van een connectie in een hogere sfeer, me tje gevoelslichaam.
Ik weet neit of je die persoon dan echt al kent hoor, ik geloof dat e om tig andere redenen contact kunt krijgen met andere mensen.
1 daarvan is dan toch wel dat meer contact om welke reden dan ook gewenst is.
(zelfs als dat achteraf een nare maar waardevolle les blijkt te zijn)

Toegevoegd na 2 minuten:
ooh even toevoeging.
Ik merk dat het vooral met mensen is die zichzelf zijn. De sluiers van wat lijkt te zijn of wat ze zouden moeten zijn is dan verdwenen en je komt tot de kern, die vaak veel intenser ervaren word.
Ik hoor vaak van anderen dat ik 'die' uitstraling heb.
Nu zo ter plekke valt mij een ander antwoord binnen: mensen op jezelfde niveau van zielenontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi hoor, dat je dat zo ervaart met je vriend.
Heeft hij dat ook? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nothing, ben diep onder de indruk van je antwoord, ik begrijp helemaal wat je bedoelt!
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gelukkig voelt me vriend het ook van begin af aan al! Het is voor ons beide nieuw en voor ons doen zijn we al een flinke tijd samen. Nog nooit een relatie meegemaakt die zo vreemd verliep! Dankje Ed :D
Kristal
12 jaar geleden
heerlijk :-) geniet ervan.
Veel mensen leven helaas als individuen, in zichzelf gekeerd, ontoegankelijk. Als ze zich uiten naar vreemden staan ze op zenden, daarna komt er weer een periode van inkeer en strenge filtering op de eventuele oogcontacten. Eigenlijk is dat in en in triest, want het is zo mooi om de essentie van een ander wezen te zien, ook al heb je dat wezen nog nooit eerder gezien.

Het is zo heerlijk en verwarmend om een mens tegenkomen (dieren zijn meestal altijd open, een enkele die getraumatiseerd is daargelaten) waarmee door direct oogcontact een diepe verbinding wordt gelegd tussen de wezens. En het is echt zó simpel en voor de hand liggend.

Probeer het maar eens met iemand uit, om een paar minuten en als het lukt nog veel langer diep in elkaars ogen te kijken, zonder (!!!) iets te zeggen of te doen. Alleen zitten er zonder gedachten wat je van iemand vind er puur 'zijn' en naar elkaar kijken.

Ik denk dat het niet is omdat je af en toe een 'zielsverwant' tegenkomt, maar omdat de spoeling zo dun is met mensen die zich écht durven open te stellen, om in elkaars essentie te kijken, onbevangen, onbevooroordeeld, pril en kinds.
En dat het juist de herkenning gaat van dezelfde essentie die ieder mens met zich meedraagt. Dat kun je bijna niet anders als blij van worden.

Over zielsverwanten dat kan natuurlijk wel dat je die tegenkomt, ik vind dat ook aannemelijk dat die kans er in zit. Maar dat is wel een uitstapje op het verhaal waar het om gaat hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
mooi antwoord Bas!! alleen het paar minuten uitproberen ga ik niet proberen want weet dat ik daar rete onzeker wordt (en weet niet waarom) ik denk ook dat het gaat om het openstellen en je op dezelfde 'frequentie' zit, en dat dit juist die die herkenning is. maar wat versta jij onder een zielsverwant? (kan het dus niet uit je tekst opmaken)
Kristal
12 jaar geleden
Je bent toch echt een bijzonder mens hoor Bas...
+1 Eucje, geef die man je plusje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA, ik had het gedáááán maar klap af en toe van het net :O/ ik hoop dat jullie me kunnen vergeven
Kristal
12 jaar geleden
altijd en nog voor je het vraagt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Probeer het maar eens met iemand uit, om een paar minuten en als het lukt nog veel langer diep in elkaars ogen te kijken, zonder (!!!) iets te zeggen of te doen. Alleen zitten er zonder gedachten wat je van iemand vind er puur ‘zijn’ en naar elkaar kijken." Mooi!!! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Bas, juist!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1! ..Heel mooi... Er zijn maar weinig mensen met wie je zooo veel kan zeggen zonder woorden.....en dan is alleen kijken een levensenergie douche...die je van top tot teen verwarmd. Momenten om te koesteren ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca,
Ik denk dat de onzekerheid komt, omdat door het diep aandachtig in elkaars ogen kijkende, je ook naar jezelf kijkt, via de ogen van de ander.
En je naar je vermeende (!) onvolmaaktheden kijkt...
Kom die maar eens goed onder ogen, en zie dat dit slechts een illusie is, en dat ieder mens in zijn hoedanigheid volmaakt is. En nodig dan het geluk uit, dat je toe mag stromen. Over zielsverwanten, ik denk dat dit ontmoetingen zijn met mensen waarmee je zo'n hechte band hebt, dat je die hoogstwaarschijnlijk al uit andere levens kent. En dat bedoelde ik met het 'uitstapje', dan betrekken we er ook reïncarnatie in.
Met een vroegere levenspartner en enkele vrienden heb ik er het sterke vermoeden bij dat we elkaar al in andere leven(s) hebben ontmoet. Bij sommige gaat dat heel ver terug in de tijd, en zijn er bijzondere overeenkomsten in interesses.. Maar we worden steeds persoonlijker, laat ik maar ophouden, het zweefstempel wordt alweer bijna ter hand genomen (maling aan hoor!) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja he, Katrin,
Het kan sensationeel zijn. Die woorden zijn dan volkomen overbodig, of schieten hopeloos te kort in wat er gaande is. Ik heb het ook wel eens met gewoon een ontmoeting als met een baby in de kinderwagen in een supermarkt. Fantastisch als dat gezichtje meteen begint te glimlachen bij het kijken na mekaar. (nee, ik draag niet elke dag mijn feestneus...) :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over die onzekerheden als je iemand in de ogen kijkt hè: niet alleen zie je je eigen vermeende onvolmaaktheden, maar die ander ziet die van jou misschien ook wel.... ik denk, dat DAT ook een punt is.
Maar heeeeeeeel soms is dat er helemaal niet, en dat is het wonderbaarlijke denk ik.
Als je daar allemaal overheen kunt stappen, dan is er dat overweldigende gevoel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het oordeel mag dan overboord, de essentie overblijvende.
We zijn zo gevoelig voor oordeel, voor goed gevonden worden, voor vol worden aangezien. Dat zijn allemaal door ons zelf bedachte schijnillusies. Zelfs al is de andere persoon nog zo integer, open en liefdevol, lopen we het risico door die tegen te komen. En het is niet erg, eerder goed zelfs. Als extraatje op de kijk-naar-mekaar's-ziel sessie kun je mekaar ook af en toe complimenteren wat je mooi aan de ander vindt.
Kristal
12 jaar geleden
Mooi...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een compliment geven okay, maar krijgen?? kan het nog erger Bas? mijn onzekerheden zijn bespreekbaar als ik het al niet zelf aangeef op het moment dat ze 'aangesproken' worden. ook mijn mindere kanten, vind het ook prettig als mensen iets opvalt en dit zeggen.
miss is het wel het zelfbeeld, want vind neg dingen makkelijker te plaatsen dan pos dingen.
maar ook dit word natuurlijk te persoonlijk :O)
(skip op ander onderwerp over, niet omdat ik het niet wil vertellen maar het is niet relevant) ik ken ook die vorm van herkenning wel, maar zie het als een klik. aan een half woord genoeg hebben, andere gekke toevalligheden. maar zie het zelf niet als iets uit een vorige leven. stel dat je moet leren van een vorig leven, wat kan je dan van elkaar leren? bij je vroegere levenspartner (sorry als ik te persoonlijk wordt) bv. het is niet voor niets een 'vroegere' partner. wat zou het nut er dan van zijn als je elkaar herkent.
en als er zoveel mensen zijn waarbij die klik er niet is, is het dan misschien logica dat die klik er soms ook wel is. hoe leer je deze mensen kennen? door interesse die je deelt en die je (graag) mag. iemand van een sportschool bv, interesse voor de sport is gelijk, de persoon mag je omdat je op veel punten aansluit bij elkaar. ben je zelf hierin selectief, of is het omdat je alleen de overeenkomsten ziet? zucht, ik zet de altijd draaiende denkmoter van mijn ADD even uit, en ga verder met mijn stoel bekleden. (takkewerk, heb alweer spijt van die spontane actie) :O)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit zeker in de lucht, om stoelen opnieuw te bekleden. ;) Ik heb vandaag ook al het nietapparaat in mijn handen gehad, krukkie wat vergaan is door de tand der tijd opkalefateren. Ik ben van bescheiden (!) mening dat het misschien vaker voorkomt dan we denken dat we zielsverwanten in onze huidige vriendenkring en familie hebben, en dat we dit ook nog eens zelf uitgekozen hebben. Omdat we in een zeer roerige tijd leven, met veel 'gebeurtenisdichtheid' misschien. Oei, wat dwalen we af... (bukken, daar komt het GV zweefstempel........ kadoink!!!!)
Kristal
12 jaar geleden
goh Bas, het zal je verbazen maar ik ben het toch zó met je eens :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA
spreek niet voor anderen maar wat mij mag je gewoon (blijven) gaan staan hoor (op je krukje?) zal geen stempel geven :) omdat ik het anders zie dan jou, en jij het anders ziet dan mij. herken de 'gebeurtenisdichtheid' met mijn eigen invulling er bij. roerig idd :)
Ik heb niet alle antwoorden hierboven gelezen, wel een aantal, maar het kan zijn dat dit dubbel is.
Ik denk dat het voor een heel groot deel te maken heeft met aandacht, en dan echte aandacht.
Zo ken ik iemand, die als ze praat, met mij, maar ook met anderen, echt alleen aandacht heeft voor diegene. Ze is niet superknap, heeft geen ongelooflijk sprankelende ogen, maar de diepe aandacht die je in haar ogen ziet is zo echt en puur, dat het me ontroert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi... :-)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik sluit me aan bij het steentje boven me :) +1 mooie voorbeeld, en mooie uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, de aandacht was nog niet expliciet genoemd.
En zo essentieel voor écht (oog)contact.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord Haivon, op een mooie vraag, een + ook van mij, en groetjes
mischien door hun lach of mischien zijn ze schattig
het persoon zelf kan je vanbinnen ook een vrolijk gevoel geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat bij deze mensen de ziel meer zichtbaar is in het fysieke dan bij anderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Die mensen houden van zichzelf en zijn in staat anderen lief te hebben en dus zeer aantrekkelijk voor velen.

*Die mensen hebben je wat te vertellen wat voor jou belangrijk is, en jij hen wellicht.

*Het IS wellicht iemand die je al levens lang kent, en dus inderdaad onbewust herkent.

*Sommige mensen hebben alleen qua uitstraling al een genezende uitwerking, omdat je het aan hen af ziet dat zij boordevol liefde zitten, en dat aanstekelijk werkt...

En zo zijn er ook mensen die iedereen ver uit de weg gaat, omdat hun uitstraling bij voorbaat al een heel fout gevoel bij je geeft... Die eerste indruk is heel belangrijk... Dat wou ik nog even kwijt...

mooie vraag Ed, dikke plus van mij

Toegevoegd na 42 minuten:
de uitstraling vertelt veel... heel veel..

Toegevoegd na 49 minuten:
deze vraag intrigeert me, maar schaam me haast te zeggen dat ik zelf eigenlijk altijd veel mensen op me af heb komen die uit zichzelf tegen me praten en beginnen over dat ik hen aantrek en ze mij wel an moesten spreken. Ik kan nog altijd niet echt duidelijk plaatsen wat dat dan precies is, maar we hebben elkaar wel altijd wat te vertellen. Vaak moet ik me ook trug trekken om aan de hoeveelheid aandacht te ontkomen, omdat die dingen me overweldigen en energie kosten, dus ben ik in steden e.d. niet veel te vinden, liever in de natuur :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Forall: ben jij het zelf op je avatar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben niet iemand die zomaar op een ander afstapt, maar ik kan het me voorstellen, dat je dit overkomt. Je hebt hele "sprekende" ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan doen we voor elk oog een plusje.
ik doe rechts, okay? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar...maar...maar dan zie ik niks meer :S
Was één zonnebril niet genoeg? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus, ....uh....ergens ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh damn waar dat dan zal zijn.. ik heb wel al ergens een kruis dus daar kan het nie meer, of het wordt een sterretje XD soms wordt het ook een spinneweb maar das doorgaans bij vrouwen die aan geheelonthouding doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Proest.... heb je een medaillekast? Of ergens in een hoekje met stofnesten en spinnewebjes? ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou seggg!!! haha!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voel je je aangesproken? XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, volg een gesprek zonder het gelijk op mezelf te betrekken. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
forall. bedankt voor je mooie antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van die ideeenpikker? :P ben je nu pas bij mijn antwoord aangekomen ;-) luie vakantieganger :P
Thnx :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja lui wel en mijn internet verbinding valt steeds weg ;-(
Heel kort antwoord, de ogen zijn de ziel van de mens.
Het is ook wat ik al eerste bekijk, de ogen van een mens, daar lees je heel veel in.
groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk draagt ook jouw antwoord bij aan deze vraag, Yulia
Vandaar dat je ik je een +je ten compensatie van deze irritante minuitdeler geef (die zou ik graag eens in de ogen willen kijken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een plus van mij!
@Bas: iedereen mag een min uitdelen, daarvoor is die functie in het leven geroepen op GV.
Maar wat zo jammer is, dat is het niet motiveren in de reactie waaróm. Dat is een gemiste kans. Wie weet heeft de minner wel een enorm goeie reden waar we wat van kunnen leren, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals jullie kunnen zien ben ik een noobz op deze site, dus ik weet niet zo goed wat een min en plusgever is.
Maar bedankt voor jullie support, het is gewoon zoals ik het zie. Ogen zijn voor mij héél erg bepalend. Voor jullie zo te lezen ook, fijn om te lezen, groetjes yulia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welkom Yulia!
Bij een bepaald aantal punten kan je "een duim op" of "een duim naar beneden" (plus of min) geven als je een antwoord waardevol vindt of niet.
Bij de reacties onder een antwoord kan je, als je dat wilt, je waardering motiveren.
Heeeeeeeel vaak worden de "minnen" niet gemotiveerd.
Veel plezier op GV!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Wendy, leuk dat je me zo welkom heet, en bedankt voor de uitleg.Leuke site trouwens, leerzaam ook. Fijn weekend verder, groetjes Yulia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, jij ook een fijn en zonnig!! weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van hier ook een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo eucalypje, dank je wel voor het plusje, het wordt steeds leuker zo, groetjes Yulia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je ED, ik hoop dat je er wat aan hebt, herkenning?
Groetjes Yulia
Ik denk iets heel anders, je maakt contact met een persoon en die persoon denkt 'als je lacht word je blij, dat kan ik dus ook doen.'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt bij voorbaat een voorwaarde, en dat is nou juist wat dan tegenwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en blik in vullen voor een ander? dat kan alleen bij conserven hoor, al het andere gaat niet op. wéééég effect!!!
je geef je zelf al eigelijk antwoordt,op de vraag die je stelt.
we verlaten dit lichaam en komen weer terug, de verbinding wat jij voelt kan van het vorige leven zijn.
je kent die persoon ergens van maar je weet niet van waar. het kan goed voelen maar ook niet goed. als het goed voelt is het net een magneet en wil je meer weten,maar toch voor zichtig zijn, want je weet niet wat de reactie is van de andere kant, voelt het niet goed dan neem je afstand en hou je het in de gaten. het kunnen ook gidsen zijn of engelen,in een menselijke lichaam.

de ervaring wat jij beschrijft heb ik in mijn slaap gehad,het intense gevoel zoveel liefde dat kun je niet vergelijken met liefde voor je partner of voor je kind,dit is veel en veel dieper, en het is niet uit te leggen omdat er weinige zijn die deze ervaring hebben ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al twee keer zag ik mijn antwoord verdwijnen, heb op mijn vakantieadres een slechte verbinding, maar wil je zeggen dat ik je antwoord heel goed begrijp en zeer waardeer. mijn plusje had je al gehad voordat de verbinding weg viel