Hoe heet de techniek of therapie waarbij je met lichte kleuren waterverf grote vlakken papier beschildert in allerlei vormen en kleurcombinaties?

Het wordt onder meer gebruikt als psychotherapie

Verder kan ik hier eigenlijk niets aan toe voegen, want ik wil alleen maar de naam van diegene weten die het heeft ontwikkeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nat-in-nat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. Het heeft een naam van degene die het ontwikkeld heeft en het wordt onder meer gebruikt als psychotherapie middel.
Inktvlekken kijken en duiden heet de rorsach test.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat bedoel ik niet. De Rorschach test werkt met vlekken die al bestaan en waar jij over moet zeggen wat je er in ziet of wat het voor jou betekent. Wat ik bedoel is het zelf schilderen met dunne waterverf.
http://www.aura-soma.nl/aura-soma.html?gclid=CNO07IWEg68CFYhG3godJ3xi5A

Ik denk dat je de "aura-soma" bedoelt.
Het is een therapie ontwikkeld door Vicky Wall die de kracht van kleuren 'herontdekte'.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat in de goeie richting, maar dat is ook niet wat ik bedoel. Op die website staan wel een aantal zinnen en uitdrukkingen waarmee ik misschien het antwoord kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was trouwens een man die er mee begonnen is.
Misschien bedoel je dan mandala kleuren. Dat is psychotherapeutisch beschreven door Rüdiger Dahlke.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm dat zijn geen grote vlakken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is het ook niet. Ik loop hier al jaren ovwer na te denken, ik heb het jaaaaaaaaren geleden gedaan en het was heel rustgevend en ik kan niet uitstaan dat ik het me niet meer kan herinneren, Nou, nog een paar dagen wachten maar het ziet er niet naar uit dat ik hier het goeie antwoord op krijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het dat je eerst met een potlood ofzo in het rond ging over het hele papier en maar door en door zodat je allerlei vakken kreeg waarbij je een aangesloten vak niet in dezelfde kleur mag maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha Pelle, Nee, er kwam geen potlood of ander tekenmateriaal aan te pas. Je kreeg een groot vel papier en wat kleine heeele kleine kloddertjes aquarel verf en water. Dan moest je een hele dunne oplossing maken van een kleur en heel dun op het papier aanbrengen. Dan wachten tot het droog was, en dan hetzelfde doen met een andere kleur, of welke kleur je wilde. Het was heel rustgevend en ik was het aan iemand aan het vertellen een tijdje terug en ik kan niet meer op de naam van de 'ontdekker' (zal ik maar zeggen) komen. Ik denk dat ik de vraag maar ga sluiten, ik geloof niet dat ik er een antwoord waarmee ik het eens ben ga krijgen. Dag,
groetjes,
Milli.