Is er al eens een onderzoek gedaan naar de keuze van avatars in verband met het karakter?

De avatars kan je in veel groepen verdelen, bv persoonlijke foto's, huisdieren of geliefde dieren, grappige plaatjes, mooie landschappen enz. Zegt de keuze van het plaatje iets over het karakter van de eigenaar van de avatar? Het gaat mij dus om de psychologie achter de keuze van de avatars.

Toegevoegd na 5 dagen:
Gezien de steeds wisselende avatars van sommige vreemde vogels hier vind ik dat het onderzoek, zo dat er al is of ooit komt, moet worden uitgebreid naar het karakter van mensen die steeds hun avatar veranderen.

12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeele leuke en interessante vraag!
Ik ga volgen en natuurlijk een +!
Ritsuka
12 jaar geleden
Leuke vraag
Reddie
12 jaar geleden
Ik heb al 2690 avatars verzameld. Als jij me de bijbehorende profielen kunt leveren, wil ik er wel statistiek op loslaten. (Helaas staan er erg weinig gegevens in de profielen. Zelfs m/v en leeftijd ontbreken.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je een overdreven stoere foto van jezelf als avatar hebt, betekent dat dat je een onwijs vervelende arrogante kwal bent. Tegen jongetjes. En tegen meisjes zijn ze juist heel lief. En als je een model van een alcoholmolecuul als avatar hebt, wat zou dat dan zeggen ... ;)
zondag
12 jaar geleden
Ik geef je mijn profiel: ik ben een vrouw van 67 en dit is een kat van mij die eind 2010 is overleden aan een tumor. Het was beslist géén knuffel- speel- of schootkat, maar hij was een heel serieus en waardig dier waar ik ontzettend veel van hield (en hij ook van mij). Heb katten gehad, en nu weer, die liever en aanhaliger waren/zijn, maar deze was echt bijzonder voor mij omdat hij ondanks zijn (en mijn) liefde een gepaste afstand bewaarde en die gunde ik hem. (Ik mocht hem gewoon optillen en aaien, en kammen vond hij heerlijk, maar verder geen polonaise aan zijn lijf).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is toch niet jouw profiel? Dat is gewoon een omschrijving van je kat en je relatie ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar, zondag, dat zegt heel veel over je kat, maar zo goed als niets over jou.
De antwoorden die je geeft en de vragen die je stelt, zeggen vele malen meer dan zo'n plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerder zeggen dat hij een hekel heeft aan dokters. Aangezien de uitspraak is "an apple a day keeps the doctor away", en dat groen geklede mannetje lijkt mij dan de dokter. En uit jouw avatar leid ik af dat je heel bescheiden bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ikke ben een groen spinnenweb......????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou je zal toch niet voor niets die avatar gekozen hebben wendy?
Misschien ben je wel een zwarte weduwe. Eentje die mannen in haar web lokt en ze daarna gebruikt en verslindt! Maar misschien slaat mijn fantasie nu op hol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles kan, alles is mogelijk..... maar is het "de waarheid" of jouw op hol geslagen fantasie???
En ja, die avatar heb ik zeker bewust gekozen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet je niet aan mij vragen of het de waarheid is ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)))))))
zondag
12 jaar geleden
Mensen die denken dat mijn kiezen van juist deze avatar van juist deze kat waarvan ik een beschrijving gaf niets zegt over mijn karakter maar alles over die poes oordelen zeer oppervlakkig en vergissen zich schromelijk. Het kiezen van een avatar heeft een oorzaak en die oorzaak zegt iets (of veel) over het karakter van de betreffende persoon. Ik ben dus benieuwd of daar al eens onderzoek naar gedaan is. Kon er niks over vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook op zoek gegaan, maar helaas.... nog geen resultaten!
Reddie
12 jaar geleden
@j0ve, jij bent een mooie aantrekkelijke knul. Maar als ik die lelijke ouwe kop van mij als avatar neem, leest niemand mijn stukjes meer. Zodoende.
En dat alcohol;molecuul zegt niets over mij, maar over mijn relatie met ... (Oeps) ;-)
zondag
12 jaar geleden
Ik heb het even geprobeerd zo te zien als jij het zag maar het lukt me niet. Maar uhhh... ik wil niet rot doen hoor, maar had jij niet altijd een ezeltje in je avatar, welke je ook gebruikte? Misschien zegt dat wel boekdelen. ;))) (niet boos worden; dit is een grapje).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag hetzelfde als jij Khepput....verbijsterend dat het een kat is!!! Het kost me nog steeds moeite om de kat te zien nu ik het weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wendyh en khepput: ik zag ook een oosterse vrouw met een zonnebril in het plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie GV goed hadden gevolgd, had je kunnen weten,dat de afbeelding Zondags overleden kat is.
Ik heb haar daar ooit eens een vraag over gesteld en toen het antwoord over haar kat gekregen.
Toch moet je m.i. oppassen, dat je het verdriet over het verlies van zo'n dier niet gaat cultiveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje: Zondag schreef dat ergens hierboven en toen heb ik de foto van haar avatar vergroot. Toen pas zag ik inderdaad de kat. Maar ik heb daarvoor altijd gedacht (bij de "gewone" afmeting), dat het een schilderij van een vrouw was.
Je hebt ook een psychologische tekening met de vraag: "wat zie je hierin?" Dat is hetzelfde effect met de avatar van Zondag denk ik ;-)
http://www.gissenenmissen.nl/index.php?page=2&articleId=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt ik zag aan t begin ook heel lang niet dat het een kat was!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs nu ik wéét dat het een kat is, zie ik éérst die vrouw.... geinig is dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan mij verwijten dat mijn fantasie op hol slaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijten????? Helemaal niet jOh!
Dit is gewoon een kronkel in mijn denken kennelijk ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb net jullie discussie gelezen en verbaas me, dat ik altijd een rode kat gezien heb en met de grootste moeite helemaal niets ander kan zien, zou dit misschien komen dat ik ook een rode kat gehad heb?
Dat beeld zit natuurlijk opgeslagen in mijn brein.
zondag
12 jaar geleden
Ik kan met de beste wil van de wereld geen oosterse vrouw in die kat zien maar dat is natuurlijk omdat het mijn kat was. @ Moolkeesje (Keelmoosje) ik maak geen cultus van dat verdriet over die kat hoor. Heb inmiddels weer een nieuwe zeer ondeugende dondersteen. Maar die kat van de avatar heeft veel indruk op me gemaakt en die zal ik niet zo gauw vergeten. Heb al veel katten "versleten" in mijn leven en sommige herinner ik me amper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit iets anders dan de rode kat met witte neus gezien. En dat hij heel indringend naar me kijkt. Zegt dat ook iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wooooooooo Meike... vooral dat woord "indringend".... dat gaat wel heeeeel diep..... hahahahahaha ;-)
zondag
12 jaar geleden
@Meike2, hij keek inderdaad heel indringend. Hij was altijd heel ernstig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jOve, wat een prachtige foto op je avatar!
En je kan ook heel vriendelijk kijken!
Wat een schat van een dochtertje, lijkt me spiritueel ;-)
Hierdoor besef ik des te sterker dat een avatar,soms een grote invloed heeft op je gegeven antwoord, een soort van vooroordeel, zowel negatief, maar zeker ook positief.
Zal de vraag zelf dus maar plussen+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg niks ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Wendy, soms kunnen die katten zó gek naar je kijken, dat ik wel eens in de spiegel ga kijken wat er te zien is hahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, èn? Schrik je dan van wat je ziet???? LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik durf bijna niet te kijken. Niks meer aan te doen zegt de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei..... dus we hebben dezelfde diagnose??? LOL!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de avatar van Barts3cundo , zie ik altijd een soort olifantje, echt altijd, totdat ik hem een keer ging vergrootte, toen was het dus een parkiet, maar ook nu zie ik nog steeds een olifantje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verrek ja, het is een papegaai! Ik zag ook altijd een olifantje ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip veur den ontwikkelaers van dees website: een button maken om te stoppen updates te krijgen voor een bepaalde vraag/antwoord, a la facebook. Ik denk heel de tijd dat ik een PB heb van een leuk vrouwtjes-GVertje, is het weer een reactie op deze vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pfff....gelukkig zag ik een papegaai bij Barts3cundo.... begon al aan mijn hersen"spinsels" te twijfelen ;-)))
Leuk kindje jOve :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he, Hippo jij zag ook een olifantje, humorrrrrrrrrrrrrr
Wendy heeft de juiste leesbril op, blijkt nu
Blijft erg vreemd!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Varifocus Ed.... ben al een paar jaar voorbij enkel een leesbril ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb je een betere dan ik, ik blijf olifanten zien, niet in het park hoor.
ja we kunnen er wel om lachen, maar het is een vreemd verschijnsel, dacht dat alleen ik dat had. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij ook al!
Frimu2
12 jaar geleden
@zondag. Ook ik herken het zien van iets anders dan een kat. Echter is dit naar meer ik jou hier tegenkomt. Ook ik in een split second zie dat het een kat is....En ik met alle wil van de wereld geen oosterse vrouw of zo meer kan ontdekken. Grappig dat ik dus idd niet de enige was die er in het begin iets anders in jouw avatar zag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van de toevoeging, kan deze vreemde vogel je meedelen,dat hij zo juist op een Chinese website een aantal karakters heeft aangeschaft en toegevoegd aan zijn verzameling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus, ja, en wat staat er dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aargh. STOP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan nog even dit: ik heb altijd een kat gezien, maar dat olifantje, dat had ik eerst ook. The ways of the mind are mysterious!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet niet wat je denk dat je ziet .... ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem,ik denk dat je bedoelt;Je denkt niet, wat je ziet wat je denkt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poep
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je denkt dat je ziet wat je ziet maar ondertussen vertalen je hersenen het naar wat anders en zie je dus wat anders. dus je ziet niet wat je denkt dat je ziet. illusie heet dit, een hele menselijke eigenschap.
hersenen vullen dingen op hun eigen houtje in en ondertussen denkt men het te zien, en nog wel duidelijk ook om het vervolgens logisch en écht te vinden. (zo werkt het met andere zintuigen ook overigens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poep?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Euc: yeps!
@jOve: noops!
Poepeschetekakkedrolledrekkie...... toch?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk 'zien' we helemaal niet. We maken een mentaal beeld op basis van de signalen die het netvlies naar de hersenen verstuurd. Je kunt dit altijd mooi zelf testen door even afwisselend je ene en dan je andere oog dicht te knijpen. Je zult zien dat het beeld verspringt. Elke oog ontvangt zijn eigen iets verschillende beeld (dat gebruiken we ondermeer om diepte te zien) Toch denken we dat we één scherp beeld zien. Dat kan helemaal niet als we twee iets verschillende beelden binnenkrijgen! Ons mentale beeld is dus zowiezo een aangepast beeld van de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
blablabla
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderbouwing? Bron? ;-))))))))))))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@j0ve, het stikt ook van de zinvolle reacties jouwerzijds!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil geen notificaties meer ontvangen over deze vraaahaaaaaag!!! Grrrr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf dat dan in voor iedereen duidelijk Nederlands en gedraag je niet als het kindje op je avatar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey! Doe eens lief! Dat heb ik hierboven reeds gezegd in duidelijk Nederlands, en dit is gewoon mijn melig protest. Goed lezen voordat je sjacherijnig gaat doen he? Ga anders maar bier halen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow! 71 reacties op je vraag!? O wacht. Nu 72 :)
zondag
12 jaar geleden
Ja het gaat maar door en omdat ik dat zo leuk vind heb ik de vraag langer open gelaten. @jOve, leuk kindje heb je.

Het beste antwoord

In het kader van marketing is het volgende onderzoek uitgevoerd:

Wood, Natalie T, Michael R. Solomon and Basil G. Englis (2005) “Personalization of Online Avatars: Is the Messenger as Important as the Message?” International Journal of Internet Marketing and Advertising, 2 (1/2), 143-161.

Toegevoegd na 13 minuten:
Deze verkennende studie onderzoekt de mogelijke functies en uitingen van avatars en voorkeur van de consument voor avatars als een directe bron van communicatie.

Toegevoegd na 22 minuten:
Er is nog een onderzoek getiteld:
The Influence of the Avatar on Online Perceptions of Anthropomorphism, Androgyny, Credibility, Homophily, and Attraction.
Het hele artikel staat in de derde bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Denk niet, dat daar ooit onderzoek naar gedaan is.
Maar als ik mezelf na ga,vind ik mijn avatar na een paar dagen of in het uiterste geval een paar weken niet meer zo leuk, waarschijnlijk, omdat ik van verandering houd.
Het plaatje moet uiteraard wel aanspreken, het zal dus ook wel een kwestie van smaak zijn.
Ik realiseer me wel dat je met steeds een andere avatar niet zo herkenbaar bent, als b.v. Marleen of Wendy H.
Maar dat compenseer ik dan door mijn buitengewoon gevatte antwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was al bang voor een stortvloed van minnetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lig in een deuk hier (oeps, dat zegt vast ook wel weer wat.....) :-))))))))))))))))))))))))))))))))))
Alleen al voor het noemen van mijn naam krijg je een +
Voor je antwoord krijg je er 1.
Omdat je denkt, maar niet zeker weet gaat er 1 af.
Voor je onherkenbaarheid gaat er 1 af.
En ja, die laatste zin hè, die doetutum: een +.
Als ik er dan een wiskundige berekening op los laat, dan krijg je 1 hele dikke vette plus.
Helaas, meer mag niet ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo *dooie mus* ?
Moar, da ge bedaankt zijt, daa witte !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dooie mus???????????????????????????????????
Levend Moolkeesje èn Spinnenkoppie hoor ;-)))
zondag
12 jaar geleden
Ik schoot in de lach toen ik je laatste zin las Meelkoosje, dus ook een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK heb ergens de indruk dat minnetjes je anus kunnen oxideren. Niettemin geef ik je toch maar een plus voor je openhartigheid. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, je staat boven mijn antwoord zie ik nu, oh jee, ik heb je al ingedeeld vrees ik, ofschoon je past in twee vakjes.
Humor!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buitengewoon, ja +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw kat spreekt ook boekdelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer aan te tonen, dat het tonen van een avatar bitter weinig met je karakter te maken heeft, maar veel met je stemming op het moment van switchen.
Kristal
12 jaar geleden
Proest Moolkeesje :-)))
Kristal
12 jaar geleden
+1 natuurlijk... ;-) was ik ff vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwist, Kristal,dat die plus komen zou! Uiteindelijk zijn wij elkaars trouwste fan!
Kristal
12 jaar geleden
Ge weet het wel MeKeesje,
altijd al was ik graag uw fan
Uw woord is vaak zo'n feestje
waarop ik lachen kan...
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ga ier ewoon varder!
die duuf mo e bril eh
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krijgen we nu haantjes gedrag?
Voorjaar zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kraait he haan niet bij het morgenrood,
dan krijgen we regen, of de haan is dood!
Kristal
12 jaar geleden
of ie het een veer in't strot
dan wil da kraaien ook nie vlot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oproerkraaier!!!
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
As een haon uut Dreischor 's merregens vrog in Zutphen krejt, Dan hef ut 's naggus onmundig hard e'wejd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mánnn ik ken d'r gen touw anvast knupp'n heur. 't maar goe da zo'n plaatje katst niets zeg'n wil euver de persoon die d'r achter steakt. wat zal die gekleurde mus 'n vréselijke skietzofrene wee'n ai zo an't denken goat. ik doe maar rap een plusjen veur ie mie op de kop skijt tijdens de vlucht. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het maar net!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan toch zo'n best end met mekand'r kun'n wegkuieren
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze, met al die kleurtjes, ziet er in mijn optiek zeer spiritueel uit Moolkeesje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is de visualisering van de chaostheorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, chaos in de bovenkamer ;-)))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op, jij. Anders stuur ik een ragebol op je af! Of een zog stuiver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiiiiiiii, nou is ik bangngngng.....chaoschaos in mijn bovenkamertje....
Nee, geen ragebol: een beeldschoon kapsel op mijn spinnekoppie!!!
O, enneh: zog heb ik niet meer hoor, dus stuiver (5 eurocent???) maar een end in het wilde weg ;-)))
Het is ooit in een vraag bekeken in hoeverre het iets zegt van de persoon zelf.
Mogelijk is die vraag ( van mij) verwijderd.
Ook in andere vragen/ antwoorden is het wel eens te praten pas gekomen.
Het zegt zeker iets van de persoon achter de avatar, denk ik.

Opvallend veel katten vinden we er in terug, hoeft geen uitleg denk ik.

Persoonlijke foto's, waarvan je nooit zeker weet of het inderdaad een persoonlijke foto is, zegt iets over deze mensen, ze hebben niets te verbergen, zijn meestal vrij zeker van wat ze zeggen, maar schrijven duidelijk maar alleen wat ze hier kwijt willen, terwijl andere met een niet persoonlijke foto, vaak een stapje verder gaan.

Mooie landschappen, sterren, kristallen, veel licht enz. zijn vaak de spirituele mensen, gevoelsmensen, natuurliefhebbers, levensgenieters.

Grappige plaatjes, zijn een beetje de losbollen, de grappemakers, plaatsen vaak hele korte opmerkingen, gaan geen zware discussie aan, willen nogal eens kwetsend overkomen, vaak harde taal, kort maar krachtig.

Dan heb je de plaatjes waarvan je denkt, he, wat is dat nou!
Dit zijn vaak mensen die nog al eens een avatar wisselen, zodat je geen houvast krijgt op de avatar alleen, dus moet je eerst lezen en dan denk je ineens, oh ja, hij/zij is het.
Die trekken dus op hun eigen manier de aandacht, van lees het nu even, dit heb ik te zeggen.

laat niemand zich gekwetst voelen doordat ik misschien iemand in een hokje heb gestopt waar hij/ zij niet thuis hoort, of de tekst er bij nergens op slaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder dat mensen zich gaan afvragen wanneer die ezel een baal stro krijgt om te vreten .
En zo te zien krijgt hij wel water genoeg .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schipper mag ik over varen ja of nee....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal er vast stro in gooien, dan leg je lekker, maar niet te dicht bij de vortex komen hoor, dan wordt je misschien draaierig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vortex moet je, als ik Ed goed heb gepeild, niet zien, maar ervaren.
En die van die ezel die tussen 2 balen stro lag, ken je natuurlijk, neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo ezeltje jij wil ook eens in de vortex staan, want meer kan je eigenlijk niet, alleen maar staan.
je kunt hem niet zien alleen maar ervaren, dan zal je direct denken( willen vragen) wat ervaar ik dan?
De vortex is een draaiende energie die vanuit de grond komt, de mensen die er in staan, gaan meestal heen en weer, sommige beginnen te draaien, met hun bovenlichaam, sommige raken sterk afwezig en voelen intense rust, of heel veel warmte enz. enz.
Ivana
12 jaar geleden
Ed, heb je mij ook een etiket gegeven, of val ik overal buiten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de mijne dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
cestbiencovitz, in het begin van Goeie Vraag, was het zeer ongebruikelijk dat men zijn eigen foto als avatar paatste, ik was de enigste, dacht ik me te herinneren, inmiddels is dat vrij algemeen geworden, maar het hoort nog steeds bij een bepaald type mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meike jouw foto springt er een beetje uit.
Een kat hoort bij een kattenliefhebber, het zijn meestal mensen die een beetje rommelig leven hebben, bijna chaötisch, vinden in de tuin werken veel belangrijker dan ramen lappen, houden van gezelligheid, knus, niet te veel licht aan, wel een kaarsje of zo, kunnen enorm genieten van het eerste voorjaarsweer.
De leeuw op je avatar, of wat het dan ook is, geeft aan dat de kracht van de liefde, veel opstaaksel kan weg halen, je bent iemand die heel graag ruzie wil oplossen en het zeker niet wil maken, voor geen goud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana, bij jouw zie ik een lichtje dus....Mooie landschappen, sterren, kristallen, veel licht enz. zijn vaak de spirituele mensen, gevoelsmensen, natuurliefhebbers, levensgenieters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb jij helemaal gelijk.. .Ook de kwaliteit van de foto en Ik denk dat je aan een avatar vooral iemands smaak, interesse en dingen kunt opmaken.. evenals de gebruikersnaam.. Dat doet je denken aan... blablablabla en dan heb je een persoonsbeschrijving... Je kunt er n beetje het ego van iemand mee uitpluizen misschien...
Ivana
12 jaar geleden
Ed, ik had deze avatar gekozen omdat mijn kaarsje bijna op is. Toch klopt je beschrijving aardig. Daar ben ik blij mee. Ik zal wat zuiniger op mijn kaarsje zijn. ;))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
adrem5, ik zou je plaatsen onder......Mooie landschappen, sterren, kristallen, veel licht enz. zijn vaak de spirituele mensen, gevoelsmensen, natuurliefhebbers, levensgenieters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervolg, was even weg...
gevoelsmens hou ik er in, natuurliefhebber ook, levensgenieter, is een moeizaam onderwerp voor je, je wilt het wel, maar het lukt vaak niet.
Dan de avatar, een mooie dikke sterke boom in een open landschap.
Een uitzicht op een zonnig groen dal.
Maar ook een mooie dikke kaars die brandt.
Een prachtig glazen vaasje met een bloem er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Ed, vind je nu ook niet,dat je een beetje uit de achterkant van je hals aan het oreren bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt precies, hoewel er natuurlijk ook de andere dingen die jij bij adrem noemt op mij van toepassing zijn.
Maaare bij de eerste zonnestraal ben ik in mijn tuintje, beurt wat er beurt.
Nou ben ik toch wel getroffen door mijn leeuwin. Precies , daar waar ik mee bezig ben. Kracht van Liefde lost alles op. Echte Liefde dan hé, gewitt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meelkoosje, lijkt me wat moeilijk met typen. Of heb jij ook handjes naast je oren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meike, die andere 'dingen' waren me al bekend, dan zou ik aan cold reading doen, maar dat van je leeuw vond ik heel bijzonder.
Voel zelfs enige ontroering/ liefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi is dat toch hé. Dat zou ik toch voor geen goud meer willen missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, als je dit nog leest, hoe is nu je mening over mijn antwoorden.
Zit ik nog steeds uit mijn nek te luldingense.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw, een konijger!!
Kristal
12 jaar geleden
en Ed zit zo te zien met zijn hoofd in kosmische sferen ;-) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben apetrots op mijn zelfgemaakte avatar.
Heb met mijn webcam door een glas heen een foto van me zelf gemaakt, daarna met wat kleurtjes gestoeid en wat lichtjes verplaatst.
Hij geeft precies aan wie ik ben en hoe ik me voel.
Kristal
12 jaar geleden
Met je hoofd in de wolken en je voeten in de aarde :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel stevig op aarde, al zal niet iedereen het daar mee eens zijn;-)
Kristal
12 jaar geleden
daarom zei ik expres al IN de aarde, zeer stevig dus ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij blijft het een beetje vaag Ed,evenals je avatar, maar je weet ondanks mijn kritiek, kun je bij mij niet veel kwaad doen, voor mij blijf je een toffe peer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, ha, stoof of handpeer. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk had ik de Beurré Hardy in gedachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammie, jammie, die is lekker.
Maar we moeten bij het onderwerp van de vraag blijven, anders zijn straks alle peren weg ( verwijderd)
Weer een andere avatar bij jou, even kijken bij eddijst wat het mag beteken.
Ik lees bij hem.......
Dan heb je de plaatjes waarvan je denkt, he, wat is dat nou!
Dit zijn vaak mensen die nog al eens een avatar wisselen, zodat je geen houvast krijgt op de avatar alleen, dus moet je eerst lezen en dan denk je ineens, oh ja, hij/zij is het.
Die trekken dus op hun eigen manier de aandacht, van lees het nu even, dit heb ik te zeggen......... ga je avatar even vergroten, het lijkt nu op een duif die de bijbel leest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is een duif in je avatar en er staat in dat boekje.....
Schijten de vogels in je nek,
dan wordt het tijd voor snel vertrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed geeft weer een ' helderziende sessie'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zal je niets vragen over mijn avatar, je heb al zoveel gelezen over en van me dat invullen dat een beschrijving een eitje is. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juzerneem, ja goed he, dat het weer zo klopt. ;-)
Over jouw avatar heb ik het al een keer gehad, nooit gehoord van je wat er van klopte, of ben je daar nog boos over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euca apenheul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet gewoon weer wat alle 'helderzienden' doen, je zegt wat met een beetje mensenkennis allangl duidelijk is en wat mensen graag willen horen.
En iedereen roept: en ik? en nu ik!!
Jouw commentaar op mijn avatar kwam er volgens mij vooral op neer dat je weer geen argumenten had voor de discussie en daarom maar ging afgeven op m'n avatar. Waarvan ik overigens niet het idee had dat je m'n avatar snapte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste informatie staat in mijn antwoord voordat de vragen kwamen.
pak het er even bij........Grappige plaatjes, zijn een beetje de losbollen, de grappenmakers, plaatsen vaak hele korte opmerkingen, gaan geen zware discussie aan, willen nogal eens kwetsend overkomen, vaak harde taal, kort maar krachtig.................................
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil graag aandacht en (h)erkent worden, gebruikt dus zijn eigen foto. Maar wil ook mysterieus, wijs en diepzinnig overkomen dus bewerkt de foto een beetje maar zorgt ervoor herkenbaar te blijven. Is toch ook wat onzeker en verwisselt de afbeelding dus regelmatig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha, ha, een concurrent er bij!!
Ach weet je, het is vaak niet zo veel meer dan een spelletje, met een beetje cold reading, beetje lezen, beetje onthouden, beetje mensen kennis, net wat je al zei, maar net niet alles, dat van die leeuw was een schot in de roos.
Dat was geen gok.
Zo gebeuren er net te veel dingen die wel kloppen om toevallig te zijn en ik niet kon weten.
Maar daar denk jij anders over .
Toch heb je weer alles gelezen, trek ik ook weer een conclusie uit, onbewust, gaat van zelf. je beschrijving over mij, klopt aardig, maar deze dingen had je kunnen weten, je volgt me al lang genoeg.
Dat ik aandacht wil, geldt voor ons allemaal, daarom zitten we op G.V. liefst willen we het beter weten dan de ander, nog liever dan alle anderen, soort van ego oppoetsen en puntjes vergaren.
Het wordt door de beheerders van deze site beloond door de mogelijkheid een beste antwoord te krijgen ( Hoi weer een! )
Een medaille, wauw nog beter, goeroe van de maand, dat klinkt nog eens goed!
En zie je ergens een antwoord of een reactie waar je het niet mee eens bent, hoppa, ga er op af.
Bijna alle antwoorden op vragen hier op G.V. staan gewoon op google, wip. enz.
Dus waar doen we het dan voor?
Vertel? Mijn motivatie is vooral mijn eigen kennis delen op gebied van natuur en tuinen, waarvan veel kennis niet op internet te vinden is.
Ook heb ik vaak de neiging om op onrecht te reageren maar vooral om mensen te helpen die in een thuissituatie in de problemen zijn gekomen en die zijn er hier heel erg veel.
Helaas worden vaak van dat soort discussie, informatie, door de moderators er regelmatig uit gehaald, zijnde niet voor deze site geschikt, dan moet degene die om hulp vroeg het maar met een half antwoord doen of een P.B. tje sturen.
Heel veel mensen heb ik zo de afgelopen 3 jaar mogen helpen, daar doe ik het voor, daar leef ik nu voor, puur en eerlijk.
En precies dat deel heb je grote moeite mee, maar dat zij dan zo, die zijn er meer, als ik mijn nek voor iemand uitsteek, dat weet ik dat dit kan gebeuren.
Dat is mijn keus in het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik zie dat die leeuw wel een gok is, net als in een sessie gooi je van alles op tafel en soms gok je goed. Mensen vullen in en associëren erop los. Het moet wel heel raar gaan als je dan niet af en toe 'een schot in de roos' hebt. Als ik 20x een dartpijltje gooi en er is er één raak dan noem ik me geen goede darter, jij noemt jezelf wel helderziend als je een toevalstreffer hebt. Dat is niet logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt niet oordelen wat betreft een sessie, je ben t er nooit bij geweest en weet verders van niets, dat is het probleem met jouw soort mensen, ze roepen van alles, maar weten eigenlijk niet waar het om gaat.
Dus een echte discussie kan het zo nooit worden, dit is mijn laatste reactie over dit onderwerp.
Fijne dag nog. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik jou, beste Ed, hetzelfde toewensen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je moolkeesje!
Voor jou en je vrouwtje ook.
oh dit wordt wel een beetje klef zeg. ;-))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de groeten aan de gidsen, vortexen, kabouters en andere illusies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, laat ik nou altijd gedacht hebben dat je een ruimte-helm op had in deze foto, waar de lichtjes van je ruimteschip in reflecteren?
Een wijze vrouw zei afgelopen weekend tegen mij: "Je kunt wetenschappelijk en spiritueel bewijzen dat het heelal oneindig is. Ga naar het eind van het heelal en gooi een steen. Als je 'tok' hoort, betekent dat, dat je steen iets geraakt heeft, en dat er dus iets is voorbij het einde van het heelal. Wetenschappelijk bewijs. Als je niks hoort, betekent dat dat je steen oneindig door blijft suizen de verten in. Spiritueel bewijs." Volgens mij had zij het van een filosoof.
Waarom schrijf ik dit hier? Omdat we niet wezenlijk verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt leuk, mysterieus en interessant maar slaat nergens op.
Hoe weet je of op het 'einde van het heelal bent' als het oneindig is ? Waar ga je staan om je steen te gooien ?
(Steeds een stukje verder ?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stippel,daarom heb ik ook die helm op, anders krijg ik misschien die steen op mijn kop als ik hem gooi.
Maar weet je, we zijn ook allemaal het zelfde, we kijken soms alleen maar even een andere kant op.
Heb gisteren een sessie gehad met een ernstig borderline patiënt, die opgesloten zit vanwege pogingen tot zelfdoding.
Ze had ernstige afkickverschijnselen van de medicijnen,zoals rillen, schokken en pijn, na de sessie waren alle klachten weg.
Om daarna weer thuis te komen en hier te lezen dat het allemaal onzin en suggestie is van de persoon zelf.
dan denk ik, acht laat mij dan maar doen wat ik moet doen, ik zie dat het werkt.
Normaal gesproken zijn afkickverschijnselen niet te stoppen, alleen als je die zelfde pillen weer gaat slikken, of als die verschijnselen vanzelf langzaam slijten.
Maar als ik hier dan lees zijn het allemaal illusies.
Het zou mij toch een worst wezen wat het is, als het maar helpt. Nog een fijne dag en bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil eigenlijk niet met je in discussie maar ik ben benieuwd hoelang jouw genezende effect aanhoud.
Bordeline is een ernstige situatie waar je heel voorzichtig mee om moet gaan en wat je niet in 20 min. blijvend oplost. Hoop dat ze niet nog veel erger terugvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ juzerneem, Ed zegt niet,dat de borderline genezen is, maar heeft het over het verdwijnen van de bijverschijnselen.
@Ed, ik heb een VROUW, geen VROUWTJE!
Vrouwtje vind ik denigrerend klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezurneem, de aanleg voor het ontwikkelen van borderline is erfelijk en niet te genezen, hooguit leren deze mensen er mee leven als ze ouder worden, maar ook dat lukt niet altijd.
Na de eerste sessie, een maand geleden, was er ook een positieve reactie, maar toen zat ze nog stijf onder de pillen.
De positieve reactie heeft ongeveer 10 dagen geduurd, de invloed van de eerste sessie, is gebleven.
Juist omdat het beter ging, wilde ze van een deel van de medicatie af en dat gaf weer de vervelende afkickverschijnselen..
Dat die na afloop van de sessie nu volledig weg waren is op zich zelf heel uitzonderlijk, immers dit zijn processen die buiten je zelf omgaan en eigenlijk chemische processen zijn.
Ik ga nu niet weer een discussie met je aan, maar vond wel dat ik je een eerlijk antwoord moest geven, maar blijf me wel verbazen dat je de discussie als maar blijft volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, ik ben van geboorte een amsterdammer, dus iemand met veel humor en gevatte antwoorden.
Het woordje vrouwtje en wijfie zijn daar troetelnamen die je juist gebruikt als je de mensen erg mag.
Dus sorry dat jij dat anders oppakt/ gewend bent.
Zit je al op je balkonnetje?
Het is super weer!
Pluk de dag, dit is een erg mooie.
Kristal
12 jaar geleden
Ed, fijn dat het wat lichter voor deze vrouw geworden is. Het kan haar ook het vertrouwen meegeven dat niets alleen maar darkness is, ook al kan een mens dat zo wel eens ervaren. Mooi, en zo fijn voor haar... Geniet van de zon :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben gewoon bang voor wat er kan gebeuren als niet- deskundigen aan de gang gaan met mensen met geestelijke problemen.
Zoals ik al vaker heb gezegd: voor een aspirine gelden allerlei eisen maar iedereen mag zich therapeut noemen en doen wat 'm goed dunkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat zijn geen 'afkickverschijnselen', ze heeft die medicijnen gewoon nodig om zich staande te kunnen houden.
Kristal
12 jaar geleden
Juzerneem, ik begrijp je bezorgdheid wel, maar Ed zegt niet wat deze dame wel of niet moet doen. Zij heeft blijkbaar een besluit genomen om de medicatie te verminderen, wellicht in overleg met haar arts, wie weet. En bij Ed blijkt dat de bijzonder vervelende verschijnselen, die nu eenmaal altijd optreden na het verminderen van zulke medicijnen, verminderd worden door, nou ja, door wat dan ook.
Daar is toch niets verkeerd aan? Dat is heerlijk voor deze vrouw, ze lijdt al genoeg. En jazeker zijn dat afkickverschijnselen, iedere arts kan je vertellen dat de medicijnen die voorgeschreven worden bij dergelijke problemen vrijwel altijd verslavend zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezurneem, volgens haar artsen waren het afkickverschijnselen, volkomen normaal, net als na het langdurig gebruik van drugs, alcohol enz. Verders ik DOE NIETS, ik LAAT iets doen. Volkomen onmogelijk voor jou, maar alleen resultaten gelden hier.
Wat ik LAAT DOEN heeft ook invloed op manisch depressief en andere persoonlijkheidsstoornissen.
Kristal
12 jaar geleden
Ed, je hebt een plek gecreëerd waarbij alle mogelijkheden voor handen zijn om, voor een bepaalde groep mensen, energiewerk en heling te laten gebeuren.
Dit om het lijden in het leven van deze mensen te verlichten.
Voor mij heeft het dus met lichtenergie te maken. Omschrijf ik dat goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met je eens Khepput.
Bovendien: mensen gaan vrijwillig naar Ed toe
en betalen alleen onkosten (toch Ed?).
Niemand sleept jou naar Ed toe Juzerneem ;-) Dat is een eigen keuze.
Ik denk trouwens, dat het voor de meeste mensen eng is om zich over te geven aan welke behandelaar dan ook: regulier of niet-regulier.
Kristal
12 jaar geleden
Mee eens Khep en Wen. Khepput, ik vind je ezelavatar een snoepie trouwens :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even ter verduidelijking, normaal komen de mensen naar hier toe ( het park) maar deze vrouw zit in een gesloten afdeling, ( psychiatrische inrichting) dus ben ik naar haar toe geweest in Goes.
Ik ken haar heel goed vanaf baby, reken nooit iets, dus kost het me geld.
Het bleek dat ook buiten het park, de zelfde dingen gebeuren als in mijn grot.
In neem het gewoon mee. ;-)
Het is medisch gezien niet mogelijk iets te doen aan afkickverschijnselen, die bij haar best hevig waren, maar waren totaal weg na mijn bezoek.
Maar als er ook maar iets niet wetenschappelijk is hier op G.V. dus alternatief, dan moet je ze horen. Honderdduizenden verkeerde borsttranplantaten die kunnen gaan lekken of kanker veroorzaken, alleen omdat iemand kans had gezien er heel erg rijk van te worden, daar hoor je hier nooit wat over, 8 mensen overleden door een foutieve maagoperatie, hoor je niets over, gefraudeerd met wetenschappelijke onderzoeken alleen voor de eigen eer, daar hoor je hier ook niets over.
maar oh, oh, als het niet wetenschappelijk onderbouwd is, dan zijn de rapen gaar. Khepput, is je bootje gezonken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies Ed, dat bedoelde ik ook en ik denk Khepput ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou over sylvia van millecam is anders behoorlijk wat opheft geweest, zowel vanuit de medische hoek dan vanuit 'de andere' hoek. juist omdat het vertrouwen in het #algemeen# ligt in de wetenschappelijke/medische hoek verwacht men veel meer. (zekerheid) niet elke arts wil rijk worden over de rug (of borsten) van een ander, en bovendien was de wetenschap ook nog niet zover dat ze konden weten dat het schadelijk zou zijn. en ja, als je hondenduizenden mensen helpt met een resultaat wat wel goed is, dan valt het ook weleens verkeerd uit. het blijft namelijk mensenwerk, en mensen maken fouten. overal zitten mensen die de boel liever oplichten, maar heb nog nooit een arts (gediplomeerd etc.) zien adverteren in een krantje dat ie mensen kan genezen en zekerheid over de toekomst kan geven. vraag me eigenlijk af of deze dingen wel te vergelijk zijn juist omdat de wetenschap over het algemeen op aantoonbare en bewijsbare feiten draait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het altijd een uitermate zinloze verdediging: "Kijk eens wat anderen allemaal doen! Daar hoor je niks over! Wat denk je hiermee te bereiken? Andere maken fouten dus mag ik het ook? Wat ik doe ik niet erg want wat anderen doen is veel erger ?
Het is weer een zijweg inslaan als afleiding. Het gaat over wat 'therapeuten' zonder opleiding of aantoonbaar werkzame methodes (dat is dus niet 'de mensen zijn zo blij met me') kwetsbare mensen aandoen. Ook op langere termijn want als het misgaat zie je ze niet meer en zitten ze te veel in de knoop om je aan te klagen. Dus hou je de illusie dat het zo goed gaat. Ik vindt het prima als mensen er hun eigen illusionaire denkbeelden op na houden. Maar als ze anderen hierdoor iets aandoen dan vind ik dat een stuk minder prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk nu ben je ook wakker, maar andersom kan je van alles zeggen, maar waar de discussie over gaat, hoor ik je niet meer over, maar laat maar hoor, is goed zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okay....
en een inhoudelijk reactie Ed? (op juzerneem wel te verstaan, want op die van mij reageer je niet om een of andere reden maar ook ik vindt dat prima) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca het is voor mij vaak niet mogelijk om overal op te reageren, had gisteravond een sessie, ik heb vaak te veel reacties elders open staan, of krijg vragen of P.B. die ik moet beantwoorden, het is vaak gewoon te veel.
En ben het soms ook even zat om me altijd maar weer te moeten verdegen, alleen om het feit dat het niet wetenschappelijk is, terwijl de wel wetenschappelijk kanten tegenwoordig ook heel veel steken laat vallen, maar daar hoor je niemand over.
Alle mooie dingen die ik soms hier vermeld, worden alleen maar afgebroken, verzwegen, uitgelegd als onzin, niet mogelijk enz.
Waarom volgen mensen zoals mezerneem dan dit soort onderwerpen?
Om hun gelijk te willen halen?
Om anderen te waarschuwen voor al die onzin?
Om uit te leggen dat ik het volkomen verkeerd zie en dat alleen de realisten het begrijpen?
Waarom volgen ze me alsof ik een loopse hond ben? Mijn antwoord heeft opnieuw 82 reacties, dus denk niet dat ik niet wil reageren, ik krijg de meeste reacties van heel G.V. bij mijn antwoorden.
maar telkens gaan de reacties een bepaalde kant uit, een kant veel te ver van het onderwerp.
De sessie van gisteravond was weer geweldig, heb weer twee mensen een beetje verder mogen helpen met het verwerken van hun verdriet, dat is voor mij dat telt.
Ben straks weer voor de rest van de dag weg, ben dus een tijdje offline.
Groetjes
Ed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat jij je moet verdedigen Ed? iemand geeft hier enkel een persoonlijk standpunt. wat jij doet wordt m.i. niet door andere afgebroken, maar anderen kunnen het anders intrepeteren zoals jij het doet. het is denk ik geen kwestie van waarschuwen voor onzin, mensen zeggen niet dat jij het verkeerd ziet, maar zeggen dat ze het anders zien dat dat jij dit doet. net als jij kan iedereen een mening geven, maar omdat je zo standvastig bent en vaak voorbeelden noemt vraagt men je hoe je dit kan onderbouwen. het kan dus #ook# interesse zijn, tenzij je denkt dat mensen je lastig vallen en je achterna lopen als een loopse hond. denk dus niet dat het een persoonlijke kwestie is. wellicht dat jezurneem zelf uit kan leggen waarom hij #ook# dít onderwerp volgt, (al ben ik van mening dat iedereen hier vrij in is) ik geloof er ook niet in, maar volg het ook. ben ook geen psycholoog maar beantwoord ook vragen daar. ben totaal niet gelovig maar reageer en antwoord ook daar. misschien is het nog maar de vraag of iemand jou volgt, het jou lastig wil maken, en als een loopse hond achter je aan loopt ook al snap ik dat je het zo kan opvatten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals iedereen wel weet, ben ik het zo goed als altijd met oneens, als het over spirituele onderwerpen gaat.
Maar ik wil hier eerlijk verklaren dat toen ik een tijd geleden in de put zat en dat aan Ed meldde hij mij toezegde te proberen er wat aan te doen. En, of het nu toeval was, of niet, sinds die tijd voel ik me (geestelijk ) veel beter.
Dit is niet makkelijk voor mij om te melden, maar ik ben iig overtuigd van Ed's goede intenties!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het zó mooi van je Moolkees!
Je hebt dit al eens eerder op GV verteld en het ontroerde me toen en nu weer.
Ik heb al eens eerder geschreven, dat het er m.i. niet om gaat waaróm dingen gebeuren zoals ze gebeuren.... dat het niet gáát om aanval en verdediging, dat het niet gáát om waar of niet waar.
Er gebeurt iets en het helpt, dáár gaat het om.
Ed helpt mensen, veeeeeeeeele voorbeelden hebben we mogen lezen van hem. Het gaat om die mens, die persoon, jij in dit geval, die "iets" merkt, die zich prettiger voelt.
Toeval? Okee! Geen toeval? Ook okee! Helpt het bij anderen niet? Okee! Doe je het zelf? Is het suggestie? Is het placebo-effect? Prima!
Zit er iets anders achter, is het bijvoorbeeld "spiritueel"? Is het god? Okee!
Als wat dan ook nou in die situaties werkt, wat is dan het punt???? @Ed: ik heb het je al vaker gezegd: waarom verdedigen? Verdedigen tegen wat, wie?? Als jij je niet persoonlijk voelt aangevallen, hoef je je ook niet te verdedigen. Dat is iets, waar jij jezelf tegen kunt "wapenen". Door het je dus niet PERSOONLIJK aan te trekken.
Het gaat om het resultaat voor die mensen waar je wat voor kunt betekenen. Dat is het enige belangrijke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, jij ziet bepaalde zaken wat andersdan ik, maar je zult ook niet alle reacties gelezen hebben waar ik op doel, de moderators hebben nog wel eens ingegrepen.
Die teksten zijn dan weg.
Maar het zit echt anders in elkaar dan jij denkt.
Maar ik lok het zelf uit hoor, heb altijd nog de keus niet te antwoorden, de reacties te stoppen, mijn eigen reacties minder provocerend te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wendy, door mijn manier van discuseren, trek ik vanzelf de mensen aan die hulp nodig hebben, zit over mij dus maar niet in, wel erg lief van je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, je bent een van de twaalf mensen die ik hier op G.V. met succes geholpen heb.
Ik ben ongelooflijk blij met je openlijke en vooral eerlijke en persoonlijke reactie, want ik wist/ weet hoe je over dit soort zaken denkt.
Des te waardevoller is voor mij jouw uitspraak.
Kristal
12 jaar geleden
Nou, kom op, ik verander mijn avatar ook maar eens, jullie inspireren me :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed, je hoeft je nergens voor te verdedigen. Het gaat helemaal niet om wat 'de spiri's' voor 'valse claims leggen'. Het gaat er om wat JIJ doet bij JOUW cliënten. En als dat werkt, steun biedt, verlichting geeft, zelfs al kunnen wij dat weg-rationaliseren door te zeggen dat het suggestie is, dan is het waardevol. Ik moest pas erg lachen toen mijn huisarts tegen me vertelde dat de moederhand op het voorhoofd net zo nauwkeurig is bij het bepalen van koorts of geen koorts als het opnemen met de thermometer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En Juzerneem, in reactie op mijn stukje: het is filosofie. Ik houd van filosofie van het maffe soort, zoals je aan mijn avatar kunt aflezen. Ik ben een filosofische nerd en ik houd er van om te luisteren naar door de wol geverfde exacte wetenschappers die knetterharde science fiction schrijven maar ondertussen heel goed weten wat de menselijke geest beweegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krista, je avatar!!
Een visuele vortex. :-) stippel, bedankt met het meevoelen
een moederhand op de zere knie van het kind, is ook gewoon handoplegging, dus niets nieuws onder de zon, er is geen verschil, nergens.
Kristal
12 jaar geleden
Ja Ed en Khepput, wel een mooitje he? :-)
Kristal
12 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus die avatar betekent............Mooie landschappen, sterren, kristallen, veel licht enz. zijn vaak de spirituele mensen, gevoelsmensen, natuurliefhebbers, levensgenieters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door deze vraag ben ik nog es beter gaan kijken naar mij avatar en, zonder dat ik het wist, zit er nog veeeeeel meer in en veel dieper dan ik dacht. Toch wel grappig, dat een vraag als deze meer inzicht kan geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al weer een poos geleden heb ik het over je avatar gehad, toen had je hem net tijdelijk veranderd, het was mooi te zien dat het zo klopte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, als ik je avatar vergroot,zie ik een tekst verschijnen, maar ik kan het op dit moment met mijn manke ogen (diabetische retinopathie )niet lezen! Helpie helpie!
Kristal
12 jaar geleden
Loomkeesje, de tekst die je ziet zorgt er volgens mij voor dat je de grote afbeelding niet kan gebruiken. Alleen, als kleine avatarafbeelding stoort die tekst niet.
Het is een schilderij of zo.
Hm... ik zie nu, er staat ook made by Walter en copyright.
Misschien beter maar weer eens van avatarafbeelding te wisselen... ;-))
Kristal
12 jaar geleden
Even deze dan maar alvast,
en er staat op de tekst bij deze avatar:
do what seems impossible :-) De ":-)" is dan weer mijn tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje erg onlogisch deze! Waarom ga je, als je in het bezit van een paar prachtige vleugels bent, op een keukentrappetje staan om naar de maan te reiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie helemaal geen vleugels??!!
Ik zie een uitgestoken arm naar links om het evenwicht te behouden. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben bang Ed, dat je gelijk hebt en dat ik het verkeerd geinterpreteerd heb.
Misschien komt het, omdat ik Kristal erg engelachtig vind?
Kristal
12 jaar geleden
Haha, dat is grappig Sloomeekje, ik dacht zelf dus ook dat het vleugeltjes waren en vond je opmerking heel bijdehand!
Ben door Ed nog eens goed gaan kijken, en Ed heeft gelijk
:-)).
Gelukkig maar, want nu klopt het plaatje weer ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ik ook maar een andere avatar!
kan ik jullie in de gaten houden ;-)
Kristal
12 jaar geleden
o o ...... ;-)
Vanuit psychologisch oogpunt gezien is je vraag vrij moeilijk te beantwoorden. Beelden zeggen duizend woorden maar deze duizend zijn deels verschillend van persoon tot persoon, een persoonlijkheidsanalyse vanaf een avatarplaatje maken zal niet heel makkelijk gaan.

Er is wel onderzoek gedaan naar het creëren van van avatars als spelfiguren in bijvoorbeeld MMORPG's. Over het algemeen creëren personen personages waar men zich in de eerste instantie fysiek mee kan identificeren (al zijn het vaak geïdealiseerde versies). Aangezien het uiterlijk soms het spel beïnvloed (een orc is geen elf bijvoorbeeld) wordt er zelfs een balans gezocht tussen spelprestaties en identificatie met het uiterlijk. De identificatie met het avatar draagt namelijk bij aan het spelplezier of enjoyment. Met games kunnen personen hun avatars waar zij zich toch al mee identificeren gedrag uit laten voeren in overeenstemming met hunzelf om het spelplezier nog groter te maken.

Natuurlijk zijn er mensen die experimenteren met hun personage en indirect met hun persoonlijkheid, echter hoe minder dit personage overeenstemt met datgene waar de speler zich mee identificeert, hoe minder spelplezier de speler beleeft. Second life bijvoorbeeld heeft over het algemeen zeer serieuze gebruikers (zij willen vaak geen spelers genoemd worden) die zich sterk identificeren met hun avatars die nog steeds gebruik maken van de virtuele wereld.

Omgekeerd valt dus een zeer voorzichtige conclusie te trekken dat personen zich deels gedragen of zouden willen gedragen als hun avatar gezien dit hun het meest plezier geeft. Er valt dus omgekeerd een identificatie te maken met de avatar naar de speler.

Echter zijn er waarschijnlijk nog verschillende andere factoren die een rol spelen bij dit proces, waardoor in de eerste instantie moeilijk direct valt te zeggen hoe een speler er in het echt uit ziet of zich in het echt gedraagt. Wellicht is het een betere afspiegeling van hoe men zich zou willen gedragen of zou willen zijn. Deze identificatie geldt natuurlijk alleen voor spellen met een verkiesbaar en/of aanpasbaar personage wanneer dit de speldoelen niet belemmert en er daadwerkelijk keuzes in het spel gemaakt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goed antwoord +1 En ja, ik heb in second life inderdaad een zéér geïdealiseerde avatar ;-)
Of er officieel onderzoek naar is gedaan weet ik niet, maar ik 'forum' al een aardig aantal jaartjes, en er is wel degelijk een bepaalde lijn te ontdekken in wat mensen kiezen voor avatar en hoe vaak ze wisselen.

Je avatar is in wezen de manier waarop je jezelf wilt presenteren op Internet ; je avatar is dus een 'stukje' van jezelf of iets dat je over jezelf wilt vertellen.

Mensen die kiezen voor een foto van zichzelf kiezen er duidelijk voor zich op Internet niet anders voor te doen dan ze zijn, en zijn vaak eerlijke, recht voor zijn raap mensen, en in de regel heel betrouwbaar. Maar : dat geld alleen voor 30-plussers. Voor jongeren is je foto op Internet geen statement maar een soort automatisme. Mobieltje, foto, uploaden, klaar.

Een foto van en huisdier zie je vooral veel bij vrouwen boven de 40 en jonge meisjes. In het eerste geval vaak het eigen huisdier (een kind komt ook wel voor) , in het tweede geval vaak 'gewoon' een schattig (meestal) poesje of ander dier.

Grappige avatars / cartoonachtige avatars vind je -uiteraard- bij mensen met een zeker gevoel voor humor, waarbij het niveau van de humor ook vaak wel redelijk aan de avatar is af te lezen, van heel plat tot best wel nerdy.

Dan heb je de romantische of esoterische avatars, met mooie lichteffecten, aura's, mystieke kleurtjes en patronen en dergelijke. Ook deze zie je voornamelijk bij vrouwen van 40 plus met een bepaalde spirituele interesse.

Dan is er de groep mensen die kiest voor een vrij stabiele avatar (niet vaak gewisseld), die henzelf moe representeren zonder om welke reden dan ook met hun eigen hoofd op Internet te willen. Lijken op de fotomensen, maar gaan net die laatste drempel niet over. Vaak zijn dat custom-made avatars (een stripfiguur met je eigen kleur, haar en bril bijvoorbeeld).

Maar eerlijk is eerlijk, een avatar bekijken, proberen te raden of het een man of vrouw is en van welke leeftijd ongeveer is geen exacte wetenschap, hoor (al wordt het met wat oefening steeds vaker raak). Wat je wel kunt stellen is dat IEDEREEN met zijn of haar avatar een stukje van zichzelf wil tonen, of waar hij of zij voor staat, of hoe hij of zij wil overkomen. En laat dat nou net de hele bedoeling zijn van zo'n ding.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik ben nog één groep vergeten : de mensen die om de haverklap van avatar wisselen. Dat zijn meestal mensen (van alle soorten en types) die hun avatar van hun bui laten afhangen. Hun stemming op dat moment, een boek dat ze lezen, een statement dat ze willen maken, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Heldere waarnemingen Marleen. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citaat: Ik ben nog één groep vergeten : de mensen die om de haverklap van avatar wisselen. Dat zijn meestal mensen (van alle soorten en types) die hun avatar van hun bui laten afhangen. Hun stemming op dat moment, een boek dat ze lezen, een statement dat ze willen maken, etc. Gelijk een zwerende vinger, klopt dat, wat mij betreft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook vsan die periodes ; vooral als er bonje of gedoe is op een forum ; dan kun je met je avatar zeker bij gebrek aan onderschrift mooi laten zien wat je vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Klopt volgens mij héél aardig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig.
Ik val onder geen enkele categorie.
Niet onder die van Eddijst en niet onder die van Marleen. Ik wissel wel vaak van avatar, maar dat heeft helemaal niks met mij bui te maken.
Alleen maar met mijn laatst voltooide werkstuk. :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje sluikreclame momo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt dan toch onder de categorie 'iets willen laten zien van jezelf zonder je eigen hoofd er op te zetten'. Maak je dagelijks wat dan wissel je dagelijks, maak je twee keer per jaar wat, is het twee keer per jaar. Een soort miniblogje. Maar zeker persoonlijk. Qua type val je dan ook zeker in die zelfde categorie (als zowel Ed -foto- als ik -persoonlijk schilderij- trouwens. )