Wat maakt een mens gelukkig?

Wat maakt jouw dag weer goed?
Waarvan krijg jij dat 'geluksgevoel' van binnen?

Wat doe je om het vast te houden, en hoe probeer je deze geluksmomentjes te creeëren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je accepteert wat er nu is, dus niet probeert te voldoen aan je wensen, maar accepteren dat wat er nu is... Daar kun je nu mee beginnen en het is maar afwachten of het je ooit lukt te realiseren wat je wenst... Wensen kost namelijk geen tijd, en realiseren kost wel veel tijd, dat sla je over als je nu blij bent met wat je nu hebt...

Niets creëren, maar zien dat die geluksmomentjes er zijn... Dus je moet ze alleen herkennen als ze er zijn, dan ben je er...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Algemeen: een goede partner is voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrienden en familie gelukkig zijn. Of gewoon mensen op straat die blij zijn. Maar ook als ik met mijn moeder uit het raam kijk en de natuur bezig zie. Ik kan echt gelukkig worden als ik mijn favoriete muziek beluister. Eigenlijk zijn het de kleine dingen (ja het is cliché).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De normale natuurlijke staat van de mens is ontspannen, gelukkig, positief en sociaal denkend. Let maar eens op kleine kinderen. Maar door diverse invloeden tijdens opgroei en omgevingsinvloeden, gaat men van deze basis afwijken. Gelukkig zijn is dus niet een van de vele geestestoestanden van de mens zoals kwaadheid, verdriet en andere vormen. Het is de basis en de andere geestestoestanden zijn afwijkingen daarvan. Zouden al deze afwijkingen verdwijnen, dan wordt men vanzelf gelukkig. Geloof me maar, echt gelukkig zijn, is een zeldzaamheid bij volwassenen. Velen denken het te zijn, of zijn het af en toe ook wel eens, maar meestal zit het niet goed. Pas als je echt gelukkig bent, begrijp je het. Iemand die bijvoorbeeld onzeker is, kan onmogelijk gelukkig zijn. Pas als het zelfvertrouwen hersteld wordt, is het mogelijk. Iedereen kan gelukkig worden. Maar voor sommigen zal het niet makkelijk zijn. Hoe verder je weg bent van in balans zijn (is hetzelfde als gelukkig zijn), des te langer is de weg van herstel. Maar onmogelijk is het voor niemand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"velen denken het te zijn...maar meestal zit het niet goed"
Is het denken dat je gelukkig bent niet voldoende?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dat voldoende! Maar wanneer je denkt gelukkig te zijn betekent dat nog niet dat je het ook werkelijk bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus boven/achter mijn gevoel van gelukkig zijn, zit nog een gelukkig zijn, wat ik niet ken?
Maar ik ben me daar niet van bewust dus ben ik toch volmaakt gelukkig?
Gelukkig voelen = gelukkig voelen. Punt niet meer en niet minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In balans is toch neutraal.
Mijn dag is bijzonder goed,nadat mijn dame gisteren weer thuisgekomen is uit het ziekenhuis,na een operatie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mij ook meer de kleine dingen,vandaag nog,toen men zoontje van 2 zot aant doen was tegen zen zusje(7maand) en zij zo vrolijk begint te lachen dan ben ik al zeer gelukkig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel! M'n dochter die ineens zonder zijwieltjes kon fietsen afgelopen weekend. Samen gezellig genieten van een glaasje wijn. 'n Mooie herfstwandeling. Als ik door een foto-album doorblader en fijne momenten herbeleef (vakantie, bevalling, trouwen, mijlpaaltjes die vastgelegd zijn). Meestal zijn het van die hele kleine dingetjes waardoor je een warm gevoel van binnen krijgt. Ik zie m'n zoontje nu spelen met z'n treintje, hij gaat helemaal op in z'n spel, daar kan ik nu echt van genieten en dat maakt mij gelukkig. Onverwachte attenties zoals een ontbijtje op bed of een bloemetje. Ik probeer altijd positief in het leven te staan en de dingen die ik doe heel bewust te doen. Volgens mij wordt je daar ook gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een spontane glimlach krijg van een vreemde, een compliment, een lief mailtje of kaartje van vrienden.
Een spontane kus van mijn man of zoon.
Zijn voor mij maar kleine dingen maar ben daar zo gelukkig mee.

Ik stuur ook vaak een sms, kaart of mail naar vrienden met iets liefs erin. En mijn man en zoon onverwachts even lekker knuffelen. En zo komt het iedere keer weer op mijn pad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat lief.. +1
Een knuffel van mn meisje, of een kwispel van mijn andere meisje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dag is weer goed als ik positieve mensen om mij heen heb op mijn werk ,maar ook prive.Ik houd het vast door zelf ook optimistisch te zijn en te blijven.Daar krijg ik energie van ,dat maakt mij gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar herken ik mij wel in :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker is dat he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten, ik vind het vreselijk, mensen die negatief zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook ,ik weer me ervan af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))
Ik word heel gelukkig als ik een moeilijke klus tot een goed einde heb weten te brengen.
Ik word heel gelukkig als ik muziek maak samen met andere muzikanten en je hoort hoe het "klopt".
Ik word heel gelukkig als mijn dochter uit school komt en blij Mama roepend op me afrent.

Aangezien ik een mens ben van pieken en dalen vind ik het wel eens moeilijk om de geluksmomenten vast te houden, maar "gelukkig" weet ik dat ze steeds weer terugkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik een intuïtief schilderij gemaakt heb. (het schilderij "zichzelf" laten vormen).

Verder kleine dingen die je verrassen, een mooie bloem of wat bij mij ook vaak werkt: het zien van echt contact tussen mensen (wel lief contact, geen ruzie), of mens en dier, mens en zijn omgeving. Het werkt allemaal. Of als je iemand hebt kunnen helpen, en die daar gelukkig door is.

Als je rustig en open bent komt het vanzelf op je pad, je kunt het helaas niet vasthouden. Op het moment dat je het wilt pakken, sta je niet meer open en is het weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan gelukkig worden van hele kleine dingen.
Mensen die stralen
Mensen die lachen
Mensen die je waarderen

Maar het echte geluksgevoel krijg ik op de weg terug naar mijn droomvrouw!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi antwoord..
mijn dag is goed als ik een ander ontmoet en waar ik me kan praten en zeggen hoe ik me voel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leven met aandacht.!
http://members.casema.nl/marianbuurman/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij gelukkig maakt is als ik zie dat mijn kinderen geen angst hebben en genieten van het leven door veel te lachen en te genieten. En natuurlijk een lieve vrouw in voor en tegenspoed.
Pas geleden nog enorm veel steun van mijn vrouw gehad i.v.m. plots overlijden van mijn vader.
Zoiets laat mij weer beseffen hoe gelukkig ik eigenlijk ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word warm van binnen als ik in een wiegje kijk, een lieve hond mag aaien, mensen meemaak die lief voor elkaar zijn, mijn lieve buren, mijn boedhabeeld in de tuin, koken voor vrienden en ze zien genieten, naar Verdi luisteren...
Kijk om je heen en geniet.. Er is elke dag wel een geluksmoment te vinden, er zijn meer goede dan slechte mensen op de wereld