Hoe kan een ongeorganiseerd nonchalant en lay-back persoon meer structuur en dicipline krijgen?

Of moet je je erbij neerleggen als je zo bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Die heeft meer actie-energie nodig, zou ik denken. De energie die voortkomt uit willen, ergens om geven, passie.
Je ziet vaak mensen totaal veranderen (opbloeien) als ze een passie ontdekken (in baan, studie, of ergens anders)

Je hoeft je nooit neer te leggen bij hoe je bent, dat is een negatieve houding. Er zijn natuurlijk dingen die niet te veranderen zijn (zoals verlamming bijvoorbeeld) maar dan nog kun je proberen (het als uitdaging zien) te vinden wat er uit te halen valt. Het ombuigen tot een positief iets.
Elk nadeel heeft z'n voordeel

Als je echt wil kun je veel eigenschappen van jezelf ombuigen.

Voor structuur is een eenvoudig hulpmiddel de schema van dingen die je "wilt" dat gedaan worden elke week. Per dag kruis je af wat gebeurd is. Je ziet dan vanzelf wat te lang blijft liggen, wat aan de beurt is en vooral of je in de week wel genoeg doet (volgens wat je wilt).

Discipline is al helemaal een kwestie van de wil. Niet alleen de korte termijn wil maar vooral ook naar de lange termijn kijken.
Een belangrijk punt in dit opzicht is het belonen van behaalde resultaten. Stel een doel (dat goed te halen is, dus begin klein), en als je het gehaald hebt beloon je jezelf met iets. En op naar het volgende doel. Als het lekker loopt kun je na verloop van tijd de doelen verder weg leggen (iets moeilijker te behalen).

Alles staat of valt met de wil, echte eigen wil, niet iets dat opgelegd is door wat de omgeving vindt. Je zult dus eerst moeten uitzoeken wat je eigenlijk zelf wilt voor nu en voor de toekomst (kort en lange termijn).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

als je brutaal bent, heb je de halve wereld al
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je werkelijk meer discipline wilt dan zou je kunnen overwegen om het leger in te gaan. Maar de vraag is dan maar net of je je thuis voelt in zo'n omgeving.

Ik heb het gevoel dat je veel beter af bent met een studie of cursus. Time management of zo, waarin je leert hoe je enorm voordeel kunt behalen met efficient werken. Dan kun je uitrusten in extra verdiende tijd...
14 jaar geleden
Be yourself, and enjoy it!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er geen last van hebt....lay back en niets eraan doen.
Stel je hebt er wel last van, vraag een bekende of familielid waarvan je denkt, die heeft het goed geregeld allemaal eens je te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil een ongeorganiseerd nonchalant en lay-back persoon eigenlijk meer structuur en discipline?

Dat snap ik niet... Want als je structuur en discpline hebt, dan is het voorbij met ongeorganiseerd nonchalant en lay-back persoon-zijn...

Ja leg je maar erbij neer zoals je bent, want dat was je altijd al en nooit was je een ander, nog nooit... Dus leg je je er maar bij neer... En blijf maar netjes een ongeorganiseerd nonchalant en lay-back persoon...