Grappige vraag. Mijn kinderen kregen altijd houdbare magere melk die ik dan per doos kocht. Dus al ik dan eens verse melk voor ze meenam waren ze daar blij mee. Gaat slechts om melk. Ik heb wel medelijden met de jonge ouders van tegenwoordig. Als je kijkt wat de kinderen soms voor een zooi spullen hebben. Ik wel wel eens een tuin vol gezien met speelhuisjes, ballenbakken, glijbaantjes, zwembadjes dat de ouders amper de ruimte hadden om fatsoenlijk in de tuin te zitten. Ik denk dat ouders Opa's en Oma's even moeten wijzen op het niet verpesten van het jonge spul. dat deed ik namelijk wel. Mijn kinderen zijn verwend omdat ze nooit erg zuinig op hun kleren hoefden te zijn, omdat het meestal 2e hands was. Zo vroeg mijn zoon dan om een nieuwe oude broek. heel relaxed was dat. Dus wat is verwend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Annswers
11 jaar geleden
die laatste zin is me zo bijgebleven en vertel ik aan anderen, daarom het beste antwoord, iedereen bedankt voor de bijdrage!

Andere antwoorden (7)

nee. ik word verwend met een ontbijt op bed terwijl jij een gekregen nieuwe laptop als iets vanzelfsprekends ervaart. je kunt dus niet meten of iemand verwend is. wel kun je naar de situatie kijken en inschatten of iets binnen het redelijke blijft of overdreven is en eventueel geïnterpreteerd kan worden als verwend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt mate van verwendheid nooit kwantificeren, oftewel uitdrukken in een numerieke score.

Net zoals je ook nooit in een getal kan uitdrukken hoe mooi iemand is.

Dat zijn relatieve, en vooral ook subjectieve begrippen, die meer afhankelijk zijn van meningen, en de verschillen tussen mensen onderling, dan van daardwerkelijk objectief meetbare criteria.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klanttevredenheidsonderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom hans, waarom..
Nee, aangezien het verwennen ook steeds anders ervaren wordt. Tegenwoordig is het al normaal als je op zeer jonge leeftijd een eigen TV, computer en GSM hebt.
Terwijl in de tijd, dat onze kinderen jong waren al van verwennerij werd gesproken als een kind een autoped met luchtbanden had, i.p.v. een stepje met massieve banden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan persoonlijkheidstesten die blootleggen of iemand verwend is en daardoor arrogant, verwaand of egoistisch gedrag vertoont.
Mensen met een nogal zelf ingenomen houding zijn vaak verwend.
Dus observatie is de beste test.
Of ben ik nu te egocentrisch bezig?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwenning is iets voor iemand doen die dat (eventueel met wat hulp of na oefening) zélf kan doen.

Verwenning maakt (een kind) onzelfstandig en afhankelijk van een ander!

Verwenning kan je dus afmeten aan in hoeverre iemand zelfstandig (kan) handelen zonder uitvluchten te gebruiken om er onder uit te komen (b.v. een 'ja, ...maar!' of 'kan ik niet!' houding).

Een mens die verwend is durft de verantwoordelijkheid voor zijn eigen handelen niet aan en schuift die graag af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is heel persoonlijk. Het verschilt per persoon, en hangt ook af van de manier waarop jou ouders je hebben opgevoed.