Wordt je van teveel porno kijken depressief en hoe komt dit?

Ik heb een artikel gelezen over dat veel mensen depressief worden van teveel naar pornografie kijken films plaatjes,

Ik zelf kijk er niet zoveel naar maar ik merk wel als ik er is veel naar kijk bv vroeger in mijn pubertijd na een dat ik me slechter voel en me iets minder goed voel.
Ik heb het niet van 1 keer kijken maar veel kijken bv uren...

Hebben andere mannen dit ook??? Wat is de achterliggende oorzaak hiervan ? Heeft het iets te maken met verwachtingen (beter in bed mooi zijn, als je nog maagd ben ofzo)

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is eigenlijk meer vraag voor mannen of zij zich ook slecht voelen als ze er teveel naar kijken...

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik merk trouwens ook als ik veel zelfvertrouwen heb dat ik totaal geen zin heb om naar porno te kijken en als ik me slecht voel juist wel.... En als ik me goed voel en er naar kijk voel ik me weer super slecht.. Hoe komt dit toch?? hebbe andere mannen dit ook en wat is de oorzaak??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (7)

Ik ken jou niet maar het kan zijn dat jij een bepaald moraal hebt aangeleerd dat porno/seks slecht is en dat je je daarom beroerd voelt nadien.
Dit is, mijns inziens, ook de reden dat andere mensen er depressief over zouden worden.

Ook staar je constant in een schermpje en ben je op zoek naar kicks, iedere keer dat je die kick krijgt voel je je geweldig, wanneer hij vertrekt dan voel je je ellendig.

Onderzoekers hebben ondervonden dat porno je wel op kan vinden of een orgasme kan bezorgen, maar dat de werkelijke aanraking tussen man en vrouw nodig is om je compleet 'bevredigt' te voelen. Er blijft dus altijd een leegte achter nadat je porno hebt gekeken.

Ik ben zelf een man en zou liegen als ik zeg dat ik nooit porno kijk, voel me nadien eigenlijk niet veel meer of minder.... Heb trouwens wel een vriendin dus gebruik de porno niet als vervanging voor seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wat mij betreft zou dat wel kloppen omdat je kijkt niet doet. Kan men zich depressief voelen. Doen veel beter dan kijken en leuker.. Als je een partner heb tenminste... Je kan depressief voelen omdat je alleen maar kijkt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt toch wel kijken en tegelijkertijd doen (handmatig).
volgens mij is het wel van belang of je je masturbeert bij die porno, want indien zo: dan lijkt je theorie op te gaan. ik zeg bewust lijkt want een man wordt vaak erg moe na masturbatie (veel moeier dan bij reguliere sex nu deze vorm van sex de hersenen met grote mate doet inspannen). dan denk jij dat je door die moeheid depressief bent, maar dat is onzin. de moeheid gaat gepaard met een gevoel van kansloosheid, sja nogal wiedes als je net naar een film heb gekeken waarop diegene het "in het echt" met elkaar doen en jij in je eentje thuis zit. dus je voelt je moe icm met een losergevoel, wat iedere man heeft want iedereen wil liever met naakt lichaam sexen dan zijn eigen handen.

als ik 1 maand sportschool betaal en de hele maand niet ga en dat realiseer net op het moment dat ik een zak chips heb leeg gegeten dan voel ik mij ook zo.....maar echt depressief worden is een heel ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt het omdat je jezelf onbewust met de acteurs en het spel gaat vergelijken. Als je zelf onzeker bent en je kijkt naar deze filmpjes, dan wordt je misschien wel depressief omdat je na langere tijd kijken denkt dat die film realiteit is geworden. Bijvoorbeeld dat alle vormen en maten in de pornofilms normaal zijn en dat je hier dus zelf ook over moet bezitten. Als dit dus niet het geval blijkt te zijn en je voelt je er al niet goed over, kun je best wel depressief worden door het alsmaar negatieve denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil me aansluiten bij het antwoord van jelcow (+)

Ik denk dat in porno (en op een andere vergelijkbare manier in "porno voor vrouwen" zoals desperate housewifes) het leven zo fantastisch wordt voorgesteld dat als je er lang naar kijkt je in een soort "roes" raakt (los van de seks).

Prachtige mannen en vrouwen doen "zomaar" de gaafste dingen (met elkaar) , zonder moeite, afwijzing of verplichtingen.

Daar steekt het dagelijkse bestaan dat wel heel grauw bij af.
13 jaar geleden
Hmm, als dat artikel klopt zou ik toch wel echt erg depressief moeten zij nu. Maar het tegendeel is waar; er zijn weinig mensen zo vrolijk als ik. ;-)

Ik denk dat dit een lekker ongefundeerd artikel was, gebaseerd op een interessant concept en heel veel aannames. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die depressief worden van veel porno kijken. Maar er zullen ook mensen zijn die er vrolijk van worden, anderen weer ontspannen, sommigen walgen er van. Het verschilt gewoon per persoon en van situatie tot situatie. Stellig zeggen dat veel porno = depressief vind ik wel erg makkelijk gedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Porno, roddelbladen etc. creeren een schijnwereld.
De echte wereld zit heel anders in elkaar. De discrepantie
daartussen kan deprimerend werken, als je veel geloof hecht aan het realiteitsgehalte van deze schijnwerelden.
Je vlucht uit deze wereld zal de depressieve gevoelens niet zozeer doen ontstaan, het terugkeren naar het dagelijks bestaan echter wel.
Misschien is het enigszins vergelijkbaar met een vakantiekater, die -in jouw geval gezien je uitspraak-
vaak optreedt.
De terugkeer van de schijnwereld naar de werkelijkheid speelt ook fanatieke gamers weleens parten.
Misschien kun je wat meer in je dagelijks leven investeren, daar houd je meer blijvends aan over dan aan je fantasiewereld.
Je merkt dat ik de porno niet vaak benoem . dat komt omdat veel meer menselijk vermaak dit op kan wekken.
Je kunt niet vluchten voor de werkelijkheid, je kunt de werkelijkheid wel leuker maken door je daar op te richten.
dat is minder deprimerend.