Word je gelukkiger van krijgen of van geven?

Ben benieuwd waar je gelukkiger van wordt, van het geven van iets (materieel of immaterieel) of van het ontvangen van iets. En dat in het algemeen, dus niet alleen een bepaald incident of op een bepaald moment.

14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het gelukkigst word je als het in balans is:

Mensen die alleen maar geven, die geven zichzelf weg. Leren ontvangen is voor veel mensen ook een kunst.

En mensen die alleen maar krijgen, die zullen daar uiteindelijk niet gelukkig van worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord iris!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
itsme
14 jaar geleden
Dank je voor je mooie antwoord, goed onder woorden gebracht.

Andere antwoorden (19)

Geven.
Daarbij, ik heb eigenlijk alles al ('t materiële).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vindt alle 2 leuk.

als er maar balans is =)

als ik alleen maar moet geven , is de lol ervan af.
als ik alleen maar krijgt , tja is wel mee te leven :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word gelukkiger van geven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geven is fijner... En daar word je ook gelukkiger van... Het lukte je om die materiële dingen te verzamelen en nu lukt het je om je ervan te ontdoen... Hoe gelukkig kun je worden?

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord XiniX+1
Je kunt alleen maar gelukkig genoemd worden als je alles in de schoot geworpen krijgt zonder dat je iets terug hoeft te doen. Je zal er volgens mij niet gelukkig van blijven.

Geven kan je wel ongelimiteerd, en daar kan je gelukkig mee zijn. Of ontevreden, omdat er geen positieve respons komt van de ontvanger.

Het belangrijkste voorbeeld van een goede balans is te vinden in het begrip 'opvoeden'. Daar gaat het om een geven van liefde en materiele zaken, en daarvoor komt liefde terug en een goed gevoel over bereikte voortgang. En daar zie je ook dat als de balans verstoord wordt, er gezinnen helemaal de fout in gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alleen maar. Antwoorden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je krijgt puntjes.
AWM
14 jaar geleden
Ja dat is zo. Maar voor mij hoeft dat niet meet zo nodig.
Ik kijk er nooit meer naar. Niet gelogen!
itsme
14 jaar geleden
En je vraagt. 80 vragen, de laatste 1 week geleden.
Dat is geen probleem, maar hieruit blijkt dat je dus ook krijgen. Antwoorden.
AWM
14 jaar geleden
Ja, ook nu weer heb je gelijk.
Verandering van spijs doet eten...
Volgens mij is geven het enige waar je gelukkig van wordt. Krijgen is waar je even blij mee bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geven maakt mij gelukkiger. En dan met name de mensen die het het hardste nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word ook gelukkiger van geven. En dan vooral de voorpret bij het iets uitzoeken voor iemand en je dan indenken hoe die persoon zal reageren.
Krijgen vind ik voornamelijk leuk als de gever persoonlijke aandacht aan de gift heeft besteed. Wat mij betreft kunnen cadeaubonnen me gestolen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt gelukkig van geven en als je mij dan laat merken dat je daar erg blij mee bent, dan ben ik nog gelukkiger en hoef ik verder helemaal niks meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, lastige, ik geef heel erg graag maar kan ook genieten van ontvangen. Denk toch uiteindelijk geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef ontzettend graag maar vind het ook leuk om iets te krijgen. Zeker wanneer de gever er veel aandacht aan besteed heeft en het bij mij past.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is al zo moeilijk om te omschrijven wat geluk is.
Dus of je gelukkiger wordt door te geven of te krijgen is ook erg moeilijk te zeggen.
Waarschijnlijk zijn het de omstandigheden die bepalen of je er gelukkig van wordt.
Als je, je geld geeft aan de belasting, zal je er niet gelukkig van worden.
Maar geef je het aan iemand die totaal blut is geworden buiten zijn eigen schuld om, dan zal er een heel ander gevoel bij zijn.
Je kan ook iemand aandacht geven, naar hem luisteren.
Je geeft hem wat van jouw tijd om hem te helpen.
Bijna zeker dat je er gelukkiger van wordt.
Zo gaat het ook met krijgen, je loon krijgen na gedane arbeid, is prima en maakt je ook wel een beetje gelukkig.
Maar met de kerst onverwacht een flesje wijn krijgen met een kaartje er bij van je broer die je al jaren niet meer gezien hebt ,is heel wat anders.
Zo kan geven en krijgen de mens soms gelukkig maken,
al naar gelang de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een gever in veel opzichten dat maakt mij gelukkig .....daardoor ontvang je ook ,het is een wisselwerking.Kan soms materieell zijn maar ik vind inmaterieel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt gelukkig van geven.!
En wordt blij van krijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geven. Maar dat geluksgevoel houdt wel een keer op als je niks terug krijgt (nemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg en ik geef liever niets.

Dat jij je ergens gelukkig bij voelt,
Is net zo verslavend
Als een roker die nicotine nodig heeft.

Ik koop nooit lootjes
Maar mocht ik de jackpot winnen,
Geef ik niks weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geven en nemen.

Ten eerste geef ik liever, dat bevredigt mij meer.
Ten tweede krijg ik ook graag, dat geeft me een speciaal gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In essentie maakt het niet uit. Je hersenen registreren geen verschil tussen geven of krijgen. Het gevoel is hetzelfde.