hoe kan je aan iemand zien dat die liegt?

Gister ging de serie lie to me in premiere in nederland. ik heb de eerste aflevering gezien en ben erg geboeid door de technieken die die man gebruikt dus ik heb eigenlijk 2 vragen.

1. zijn de technieken of trucs die hij gebruikt echt of is het gewoon gespeeld.
2. wat voor andere verschijnselen zijn er om te zien dat iemand liegt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och, vergeten :-/ Ik had die ook willen zien. Is wel de moeite waard dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond het echt een zeer leuke en boeiende serie maar ik moet nog een paar andere afleveringen kijken om te zien of ze niet in herhaling vallen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 weken geleden is de vraag gesteld : hoe zou je kunnen zien of iemand liegt?' Misschien interessant om die antwoorden ook even te lezen....

Het beste antwoord

Iemand die liegt vertelt een verhaal van uit zijn eigen beleving zonder meningen van anderen er in te betrekking bv: We aten pizza en ik vond het lekker. ipv, we aten pizza en piet zei dat ie het smerig vond. Ook zal een leugenaar weinig informatie geven over dingen die makkelijk via internet te achterhalen zijn.

Introduceer een leugen en kijk hoe de leugenaar ermee omgaat bv. Oh dus je bent tussen 7 en 9 naar die bioscoop geweest, ik las net dat daar een groot ongeluk voor de bioscoop gebeurde en ze waren tot 10 uur bezig het verkeer om te leiden, had je daar nog veel last van ?

Iemand die liegt heeft een minimale motoriek qua handgebaren omdat zijn hersenen druk bezig zijn zn verhaal lijn in banen te brengen. Zijn ogen gaan dan ook iets naar de rechtsboven als natuurlijke reactie om de creatieve helft van de hersenen aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Afstemming... Door afstemming krijg je de ander te zien... Ik ken het hele programma niet waar je op doelt, maar afstemming is waar het om moet draaien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afstemming?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja net als een radio, heb je de goede zender, dan ontvang je die... dan ontvang je die ander... En als je die ander doorkrijgt, dan ben je even die persoon en dan voel je wat die uitspookt... Zo doe ik dat... Hij die weet waar ik over spreek knikt, hij die niet weet waar ik over spreek zal me uitlachen...
Ha, die Wessells;

Mijn moeder zei vroeger altijd dat ze kon zien als ik lieg omdat er dan een zwarte streep op je voorhoofd staat. En ik weet zeker dat dat klopt, want ze had zelf nooit zo'n streep dus heeft ze er niet over gelogen.

Vraag is trouwens volgens mij al eens eerder gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik heb wel eens ergens gelezen dat als iemand zijn ogen naar rechtsboven draait hij zoekt in zijn geheugen; met je ogen naar linksboven gedraaid zoek je in je fantasie. Dan volgt er dus een leugen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zoon zegt dat je dan een zwart kruis op je voorhoofd krijgt en als ik het bij hem zeg gelooft hij het stellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het ook gezien, en moet zeggen sommigen dingen kon je ook echt aflezen, maar nu weet ik niet ofdat komt omdat de serie zo voorspelbaar is, of omdat ik een natuurtalentje ben, haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
• Als iemand liegt gaat diegene vaak van de zenuwen zijn mond aanraken, aan zijn kettinkje friemelen of aan zijn oor. Dus let erop of iemand zenuwachtig aan iets loopt te friemelen.
• Als iemand liegt komt diegene vaak helemaal niet zelfverzekerd over. Al is het normaal zo’n stoer persoon, op zo’n moment komen ze verlegen over omdat ze bang zijn dat ze verstrikt raken in hun eigen leugens.
• Als iemand liegt vertelt diegene zijn verhaal vaak vol details. Veel details, zodat het beter overkomt, terwijl hij normaal gewoon in drie zinnen klaar zou zijn met de uitleg.
• Als iemand liegt kan diegene geprikkeld reageren op jouw vragen. ‘Je gelooft me zeker weer niet hè!’ is daar een voorbeeld van. Zo durf jij meestal minder vragen te stellen en dat werkt de leugenaar in zijn voordeel.
• Als je denkt dat iemand liegt moet je goed opletten of diegene oogcontact houd. Vaak kijken leugenaars omlaag, omhoog of opzij, maar ze durven je meestal niet aan te kijken. Omhoog kijken ze als het ware in hun fantasiegedeelte van hun hoofd, omlaag zijn ze heel onzeker en opzij willen ze vragen ontwijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze vraag is al eerder gesteld zie:

http://www.goeievraag.nl/vraag/liegt.26828
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer een persoon twijfelt of liegt, zal hij vaak zijn mond bedekken met zijn vinger alsof hij zijn woorden filtert.!

Hier heb je wat nuttige links.
http://saleshouse.be/SalesTV/index.php?page=Doc409

http://www.google.nl/m?q=iemand+die+liegt+gebruikt+gebarentaal&start=10&sa=N