Ik dagdroom heel veel, zelfs op de brommer. Dit brengt wel eens ernstig gevaarlijke verkeerssituaties, wat kan ik daar aan doen?

Deze dagdromen gaan over van alles.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Misschien is de reden van onverantwoord dagdromen wel dat je te weinig slaapt en dus te weinig echt kan dromen.
Probeer maar eens zo vroeg te gaan slapen dat je voor de wekker af gaat uit je zelf wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bewust zijn van dit probleem is een goede eerste stap, waarvoor hulde.
Er is niet een eenduidige simpele oplossing voor deze eigenschap. Dat komt voornamelijk omdat de achterliggende redenen zo divers kunnen zijn. Denk aan depressies, ADHD, oververmoeidheid of andere oorzaken van concentratie gebrek.
Misschien is het mogelijk voor jou nu je al zover bent dat je je bewust bent van de potentiele gevaren, voor jou en voor andere, dat je eens contact opneemt met een terzake kundige?
Tot die tijd adviseer ik je om uitgerust op je brommer te stappen, de rit in te delen in kortere stukjes [denk aan elke 5 minuten even brommer uitzetten en weer starten], en al rijdend niet te veel na te denken over je vraag en dit antwoord maar concrete stappen te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent zo ongeschikt om brommer te rijden. Je moet je kunnen concentreren op het verkeer, je brengt niet alleen jezelf in gevaar maar ook anderen.

Oefen op je concentratievermogen of stop met brommer rijden. Ik denk dat je het gevaar niet goed kan inschatten. Wacht niet tot je echt een keer een flink ongeluk krijgt/maakt.

Je gaat met een behoorlijke snelheid zonder echt bescherming over het asfalt: probeer eens te bedenken wat er gebeurt als je een schuiver maakt, of je ergens tegen aanklapt.

Je bent vroeger vast wel eens een keer met je fiets gevallen: nou.. dit x 40.

Toegevoegd na 2 minuten:
"De belangrijkste reden voor deze relatieve onveiligheid is dat de rijsnelheid hoog is in verhouding tot de kwetsbaarheid van de berijder. Daarnaast zijn er verhoudingsgewijs veel bromfietsers die tot de risicogroep van de jongeren behoren. Door hun onervarenheid en roekloosheid zijn die vaker betrokken bij ongelukken."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van waar de min? Bij "ernstig gevaarlijke verkeerssituaties" gaat er bij mij echt een rood lampje branden..