Hoe bestrijd je mensen die niet het beste met je voor hebben, en alles doen om je niet te begrijpen?

Wij hebben het over een werksituatie. Je werkgever gooit met gif onder het mom van "een goed gesprek", de artsen zijn het met jou eens. Intussen is er nauwelijks nog sprake van een fijne werkrelatie. Je zit wel in de ziekte wet, dus kunnen ze je niet ontslaan...
Ze zijn tegen alles, en willen werkelijk niet begrijpen hoe het zit. Geen enkele uitleg vindt oor bij die lui.
Ze vertrouwen het niet.
en soms, zien wij door de bomen het bos niet meer.
geen lid van vakbond, OR heeft zelfde griezels, hogere lui zijn zelfs nog erger.

Dus, hoe bestrijd je - of ga je goed om met, (want dat kan misschien ook) - zo'n soort geval?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Hi Freebird, Lastige situatie want ipv rust te houden zit je je ontzettend op te winden en dat komt de rust niet ten goede. Het is hun probleem dat ze het niet vertrouwen jij weet wel beter dus er boven proberen te staan, je laatste optie vond ik de beste niet er tegen vechten maar er mee omgaan. Nee niet aan het werk gaan als je rust moet houden van de arts. Maar wel proberen positief te blijven aan de telefoon met de werkgever als hij wilt dat je belt gewoon bellen als hij wilt dat je langskomt bij de arboarts gewoon langskomen eigenlijk je gewoon aan de afspraken houden. En dan het moeilijkste dat "gifstrooien en zogenaamd niet begrijpen'' is ook een manier voor hun om jou in actie te laten komen maar daar trap jij niet in. Jij blijft kalm (heel moeilijk ) en herhaalt keer op keer wat er aan de hand is, en gaat niet in discussie dan ben je echt sterker,lastig maar tegen de stroom ingaan is echt veel vermoeiender. Je huisarts kun je deze vraag ook gewoon stellen want die zal hier ongetwijfeld vaker mee te maken hebben gehad.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit soort situaties zul je toch altijd houden.
Je werkgever wil je zo spoedig mogelijk aan het werk hebben,want je levert op dit moment geen geld op,je kost hem geld.
Daardoor is het voor de ene werkgever moeilijker dan de andere,om begripvol met je 'ziekte' om te gaan,geld speelt helaas een grote rol in de huidige maatschappij.
Het enige wat je kan doen is er boven te staan...begrijpt hij het niet,dan is dat zijn probleem,niet van jou.
sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks, dat geeft wat perspectief. Ook hoe we in een volgend gesprek kunnen staan. Nu zijn we een vulkaan op het punt van uitbarsten, maar erboven staan en het HUN probleem laten zijn is een goede houding denk ik.
Links laten liggen, energieslurpers hebben toch nooit genoeg...

Heb het lef om nee te zeggen, volg je gevoel en neem de consequenties...

Links laten liggen, rigoureus en consequent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit in een soortgelijke situatie. T is bij mij al zover gekomen dat ik binnenkort in de rechtszaal sta tegenover de werkgever. Wat in ieder geval verstandig is om te doen is lid worden van een vakbond, zij kunnen je hier enorm mee helpen. En als de werkgever twijfels heeft over jouw ziektebeeld en eraan twijfelen wat je wel of niet kunt, dan een deskundigenoordeel aanvragen bij het UWV. Mocht het net als bij mij uiteindelijk tot een rechtzaak komen dan telt het oordeel van het UWV hier zeker in mee. Mijn werkgever is mij nu aan tergen, zet mij op nachtdiensten terwijl ze weten dat ze dat niet mogen etc. Ik heb een goede jurist van de bond die zich hiermee bezig houdt dus dat zal ik je zeker aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stellen van de vraag geeft aan dat je HEN niet begrijpt.

Hoe kun je dan ooit verwachten dat zij JOU wel begrijpen?

Verdiep je in hun drijfveren. Een indicatie dat je in de buurt zit, is dat je je er beter onder voelt. En ook beter weet wat je ermee moet.

Ik praat heus niet alles goed van hen, maar zolang je hen niet begrijpt zit je inderdaad op de verkeerde plaats, en zou ik ofwel begrip zien te hebben (en dan *daarna* ook te krijgen) danwel naar een andere werkkring om te zien, waar je ze wel kunt begrijpen.
In een onbegrijpelijke omgeving zitten is scary.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij begrijpen heel best dat zij de werknemer weer aan het werk willen hebben. het is echter volgens de artsen medische noodzaak om gewoon rust te nemen. beschuldigd worden van fraude is niet iets wat ik acceptabel gedrag vind als de arts tot drie keer toe een rapportage voor ze maakt waar de medische noodzaak van rust in wordt uitgelegd... pfffffff.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch hadden we best begrip voor hun standpunten hoor... best wel. maar je kunt niet over je eigen gezondheid heenwalsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zij dat wel doen, echt zo bedoeld, dan is dat heel duur voor ze. Dan wordt jij er niet gezonder van, integendeel, en ze moeten 2 jaar doorbetalen voor je de wao in gaat. Dat weten zij heus, dus dat is hun belang zeker niet.
Wat zou er dan zijn dat tot dit gedrag van hen leidt? Als het gewoon eikels zijn die je willen pesten, zelfs als dat duur is, dan zou ik een andere baan zoeken. Dan leiden ze hun bedrijf ook niet goed en gaan ze waarschijnlijk failliet. Wegwezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar de woorden in je vraag "hoe bestrijd je mensen..." doen mij vermoeden dat het ingewikkelder in elkaar zit.... zolang je wil *bestrijden*, gaat het je heel veel energie kosten en weinig opleveren. Je zou kunnen nadenken over hoe je hen kan 'verleiden' om met je mee te denken, en dat lukt alleen als je met hen meedenkt. Een win-win situatie weten te vinden. Samen. Als je denkt "maar dat willen ze niet" dan heb je iets nog niet helemaal goed begrepen. Of reden te meer om weg te wezen.