Krijgen te vroeg geboren kinderen vaak een intellectuele boost al ze rond de 35 jaar oud zijn?

Een aantal jaren geleden heb ik een paar hoogleraren horen beweren dat kinderen die veel te vroeg zijn geboren hun leven beginnen met een leer- en concentraqtie achterstand, dit geleidelijk inlopen, en rond hun 35e op dit vlak nog een spurt zouden maken. Is hier enig bewijs voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, hier is geen bewijs voor. Sterker nog, ik heb het nagekeken en gevraagd en het is nooit wetenschappelijk onderzocht. Het enige bewijs dat bij zulke stellingen te leveren valt is de uitkomst van een wetenschappelijk onderzoek en dat is over deze kwestie nooit gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat onderzoek is wel gedaan, in Turkije. Maar buiten Turkije is er blijkbaar niet over gepubliceerd.