Is het waar dat als je leert en je daarna gaat gamen of computeren, je (sneller) vergeet wat je net hebt geleerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

ligt eraan hoe je lange termijn geheugen of korte termijn geheugen werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is juist... Maar ik heb een troost, het is met alle bezigheden die je volle aandacht vragen...

Als je iets leert en je rust daarna, dan klinkt die kennis in... Je gaat er toch mee door en dat maakt verbanden en structuren... Hoe groter de verbanden en hoe dieper de structuren hoe beter je het onthoudt...

Ga je meteen daarna, iets doen dat je hele bewustzijn opslokt, dan gebeurt dat niet, dus blijft het oppervlakkiger...

Dus ja helaas, nooit meer gamen de eerste 6 jaar... Je moeder heeft dus toch gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent weer eens brrrriljant +1