Waardoor wordt ons denken geïnspireerd?

Natuurlijk wordt denken gevormd door je omgeving, studie, vorming, karakter etc. Met wat is de drijfveer daarachter?

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoel "maar" wat is de drijfveer daarachter. Sorry voor de fout.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Door vragen zoals deze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inspiratie is afkijken... Wist je dat al?

Het denken wordt geïnspireerd door emoties... angst is een hele goede raadgever... Alle emoties inspireren ons denken enorm...

Geloof me niet, maar check of ik gelijk heb...

En jij denkt niet zelf, jij wordt gedacht... (Denk hier maar eens over na)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt gedacht... Dat is waar. We zijn afgestompt, we lopen ergens achteraan, vereenzelvigen ons met een bepaalde leefstijl.
Maar dat hoeft niet.
Als je ergens in eenzaamheid zou wonen zou je niet gedacht worden, dan is het toch echt je eigen denken en waar wordt dat dan door geïnspireerd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puntkomma, probeer het uit en kom terug.. Dan zul je zien dat je ook daar gedacht wordt... Anders zouden er in alle kloosters overal ter wereld alleen maar heiligen zitten... En neem van mij aan dat het niet zo is... jij wordt gedacht te allen tijden... (tot je de grap ziet en dan moet je heel hard lachen, en dan is het over... Maar dat is helaas maar voor weinigen weggelegd)
ik denk intuitie ,kreativiteit ,nuchterheid, emoties,humor er zullen er nog een heleboel zijn.Maar deze kwamen in mij op bij het lezen van jou vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij als het ware van buiten naar onszelf kunnen kijken. Als toeschouwer van onszelf.
Daardoor kunnen we be-schouwen, toekomst zien en terugdenken, want daardoor leven we niet uitsluitend in het 'hier-en-nu'.
We 'zijn' een lichaam en een geest/ziel/wezen, en we 'hebben' een lichaam/ziel/geest, en omdat we ons hiervan bewust zijn, denken we erover na.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zijn het de uitdagingen.
Telkens de lat wat hoger leggen.
Leergierig blijven.
Nooit denken het zal wel zo wezen, maar willen weten waarom?
Inspiratie krijg ik vooral door mensen die tegen mij in gaan, het niet met me eens zijn.
Hoe meer tegengas bij g.v. hoe meer inspiratie ik krijg .
En vooral het altijd willen weten.
Als er vandaag een blauw blaadje uit de boom valt, dan is dat krijg ik voldoende inspiratie om het persee willen weten waarom?
Verders is het de mens eigen, alles te onderzoeken.
Het zit gewoon in ons, daarom zijn wij ook zo ver gekomen in de evolutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ons drijft is overleven op de eerste plaats.
Als we ons daarin verzekerd zien dan gaan we denken over dingen die daar niet direct mee te maken hebben.
Verder zijn er biologische processen in ons lichaam die onze emoties bepalen en daar maken wij dan gedachten bij of andersom.