Hoe kan je meer toepassingsgericht leren voor de WO psychologie?

Als je met een wetenschappelijke studie bezig bent, is dat vrij theoretisch. Hoe kan je de theorie leren, zodat je deze later makkelijker naar de praktijk kan vertalen?

Toegevoegd na 1 week:
Deze studie doe ik nu dus voornamelijk in zelfstudie, waardoor ik het contact met anderen niet/ nauwelijks heb. Hoe kan ik het zelf toepassingsgericht maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om datgene wat je leert meer in de praktijk toe te passen zou je met een groepje studenten over casus(sen) kunnen discussiëren, of samen psychologische vraagstukken oplossen.

Ik neem aan dat er wel practica in gespreksvoering zijn? Anders zou je dat ook met een medestudent kunnen 'oefenen', naar aanleiding van wat je leert.