In welk geval of situatie praat men met de taal van zijn/haar ogen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De maker van de afbeelding is een goede photoshopper, want de foto is nep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix , deze foto is erg beroemd, voorpagina van National Geographic. Ik denk dat er toen ( 10 jaar geleden schat ik ) nog niet werd gephotoshopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google : National geographic girl from afghanistan. De foto is uit 1985.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik heb die reportage gezien op tv van dat meisje, maar weet jammer genoeg het verhaal niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zelfs een zoektocht naar haar geweest en gevonden. Dit is ook uitgebreid op TV geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is daarna nog een foto van haar gemaakt en die is totaal anders dan die jij hier laat zien... dus gefotoshopt tot en met...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat later was m.i. ongeveer 23 jaar later en in 23 jaar verandert iedereen wel een beetje.

Het beste antwoord

De eerste minuten van een contact zijn belangrijk. Ik durf zelfs te stellen dat de eerste seconden daarvan het nog het meest zeggend zijn. In deze tijd vormen we ons al een oordeel over de ander en de ander over ons: "sympathieke vrouw, aardige man ,norse vent of spontaan typ". Ook menen we in die tijd zelfs al een idee te hebben hoe de ander over ons denkt. We hebben het er later over dat het meteen klikte of vanaf het begin af niet boterde.
Het oogcontact speelt een belangrijke rol bij deze eerste indruk. Behalve de duur van aankijken zijn daarbij de microsignalen van het oog belangrijk. Deze microsignalen zijn subtiele tekens die we geven door minuscule veranderingen aan en rond onze ogen. Deze tekens geven we onbewust en zijn sterk afhankelijk van onze emotie op dat moment. De ander neemt deze tekens -ook onbewust- waar. Zij zijn vooral verantwoordelijk voor een gevoel van binnen over de ander. Je zou het intuïtie kunnen noemen; of mensenkennis.
De ogen zijn de spiegel van de ziel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In pricipe altijd. Maar je kan het alleen lezen als iemand echt in de ogen kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een situatie waarin je geacht word te zwijgen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ogen spreken altijd... Met de mond kun je jokken, maar de ogen jokken nooit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, dat zijn echte acteurs... Je hebt gelijk... Zij spelen hun rol zo echt dat ze niet meer acteren... (Had XiniX dan toch gelijk, dat het altijd zo is, dat de ogen nooit, maar dan ook nooit jokken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemans veel knipperd met de ogen of wegkijkt, kan het zijn dat hij aan het liegen is. En dat zijn zeker niet altijd acteurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix de foto is uit 1985 , dus je opmerking bij de foto klopt niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...maar volgens mij wist je dit wel...
Altijd, communicatie vindt slechts voor een klein gedeelte plaats dmv woorden. De rest is gezichtsuitdrukking, houding, stemklank en dus oogcontact.
(In zijn onderzoek naar menselijke communicatie vond Albert Mehrabian, psycholoog aan de universiteit van Los Angeles, in de jaren zestig bij Amerikanen dat vooral communicatie van emoties via lichaamstaal verloopt: 55% van die communicatie bestaat uit lichaamstaal, 38% door de stemklank en 7% wordt door middel van woorden. Voorzichtigheid is dus geboden deze bevindingen zomaar over te nemen voor niet-emotionele communicatie, voor hedendaags communiceren en voor niet-Amerikaanse onderzoeksgroepen.)

In sommige gevallen zijn ogen zelfs zo overduidelijk dat je deze vaak sterker zijn dan woorden. Bijvoorbeeld als je schrikt en je ogen enorm groot worden. No words needed in deze situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als elk woord teveel of overbodig is.

Ik denk wel dat de stand van de wenkbrauwen
en de mate van fronsen mede-bepalend zijn
voor wat er met de ogen gezegd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tegenstelling tot wat velen menen denk ik niet dat ogen spreken. Ogen kijken. Mensen kunnen ogen mooi of interessant of zelfs lelijk vinden maar dat zijn hun eigen interpretaties. Ook kunnen mensen door middel van hun gelaatsspieren hun ogen een bepaalde bedoeling meegeven welke door de ontvangers wel of niet juist geïnterpreteerd kan worden in dat geval kan er sprake zijn van taal van de ogen. Maar of de boodschap ook altijd over komt?......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werner, wat kun jij met de volgende uitdrukking:
"ogen zijn de spiegel van de ziel"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weinig. Zoals je uit mijn antwoord kan opmaken. Bovendien ben ik niet gelovig dus de ziel is voor mij ook zonder wezenlijke betekenis. Ogen zelf zijn uitdrukkingloos. De pupil kan verwijden of verkleinen en that's it.
Eigenlijk zeggen ogen vaker meer dan de mond of geven ze extra feedback.
Vaak wordt er niet gesproken, maar gekeken als er spanningen zijn. Deze kunnen positief of negatief zijn.
Vormen van negatieve spanningen zijn bijvoorbeeld angst en shock.
Een positieve vorm is bijvoorbeeld als een persoon zich tot iemand anders aangetrokken voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ogen doen niets,het zijn de spiertjes rond de ogen,die een gezichtsuitdrukking maken.