waarom snijden mensen zichzelf?

precies hoe ik het zeg.

Toegevoegd na 5 minuten:
expres dan wel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (10)

In mijn geval: Onhandigheid!

Toegevoegd na 4 minuten:
Oke, even gegoogled, lang leve wiki:
Soms is het doel van automutilatie het zichzelf opzettelijk pijn doen. Dit kan op allerlei manieren plaatsvinden zoals in de eigen huid krassen of snijden (deze manieren worden het meest gebruikt), schaven, branden, slaan, haren uit trekken, met het hoofd tegen de muren bonken, zichzelf schoppen of zelfs in extreme gevallen, giftige middelen drinken of botten breken.

Automutilatie is vaak een symptoom van een psychiatrische aandoening zoals een borderline-persoonlijkheidsstoornis, maar dit is niet altijd het geval. De wijze waarop automutilatie plaatsvindt kan meer duidelijkheid geven over de achterliggende redenen. Vaak geldt voor alle vormen van automutilatie, dat zolang deze oorzaak niet is achterhaald, het gedrag blijft bestaan. Toch bestaat er ook zoiets als "restgedrag". Dit is een mildere vorm van automutilatie, die optreedt uit gewoonte.

In Japan is rituele automutilatie een traditie onder de Yakuza als ze hun commandant/bendeleider hebben teleurgesteld. Om hun excuses aan te bieden voor hun gemaakte fout, snijden ze zelf met een mes het bovenste deel van hun pink af en bieden dat aan hun meerdere aan. Wanneer ze nog een keer een fout maken, moeten ze dit bekopen met hun leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AANDACHT..!!!!!helaas ken ik zo 'n iemand.
geen aandacht aan besteden dus..gaat vanzelf over..

als je echt dood wil zeg je dat tegen niemand en ga je op een goeie dag lekker onder een trein liggen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij om mentale pijn te overstemmen door fysieke pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn ontevreden over zichzelf en 'moeten' dus gestraft worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral borderlinepatienten doen dit.
het is beslist geen aanstellerij, maar een manier om om te gaan met de pijn die ze voelen.
het een overstemmen met het ander.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Om op te scheppen, ik durf iets wat jij niet durft... En in de Islam is dat een teken dat je een betere godsdienstbeoefenaar bent dan eentje die dat niet durft...
Dus opschepperij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 waardeloos antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met taurus -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik me niet in vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL jij snapt het.........
Ik heb wel eens gehoord, dat die mensen zich zo murw voelen, dat ze deze pijnprikkels nodig hebben om te voelen dat ze nog iets voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die gasten snijen zich tijden naar een fantasie muziek luisteren. Zoals hierboven ook al gezegd. Ze voelen zich dan anders.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een deel zie ik het als aandacht vragen. Maar het komt ook voor dat deze mensen zich zelf willen straffen,om welke reden dan ook.
Zie het boek van Stephen King: Lisey's verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
mensen doen dit totaal niet voor aandacht als je dit zou denken ze zijn mentaal gewoon een wrak en zoeken een uitweg.
mensen snijden zichzelf als ontspanning om hun hoofd leeg te maken als ze problemen hebben. als ze zich mentaal niet goed voelen zoeken ze een uitweg om die mentale pijn om te zetten in fysieke pijnen. andere mensen gaan lopen of doen iets anders om hun te ontspannen maar zij hebben een drang om pij te voele