Wat gebeurd er als we tegen ons gevoel in gaan?

Je hebt een keuze om rechts of links af te slaan. Beide links weetje dat het goed gaat komen en je hart ligt daar zeg maar ook. Bij rechts weetje niet wat er gaat gebeuren. Je kiest voor links, daar heb je zekerheid bij en je voelt dat je dat moet doen.

Wat als we voor rechts kiezen om gewoon uit nieuwschierigheid te kijken wat er dan gebeurd. Zouden wij ons hele leven dan niet mee dragen dat we ooit naar links moesten gaan en zouden we ooit nog terug keren naar die keuze?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1

Antwoorden (8)

Wanneer je tegen je gevoel in gaat, zal je daar op den duur ongelukkig van worden.
Geveel en verstand gaan niet samen? Jawel hoor, maar gun jezelf de tijd en het verstand (!) om eens een nachtje over een belangrijke beslissing te slapen! Je zult dan zien dat je gevoel EN je verstand dezelfde richting zullen kiezen.

Mensen die, om wat voor reden dan ook ('goede raad' van anderen bv) geen keuze vanuit het gevoel maken, maken niet de goede keuze.
Doe je dat te vaak, dan wordt je echt geen gelukkig mens.
Je zult op den duur ongelukkig worden van het feit dat je een leven leidt waar je oorspronkelijk nooit voor gekozen hebt.

Luister naar je hart, en doe wat je gevoel je influistert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste theebeker,

Ik begrijp je vraag. Maar zo kan je niet leven. Je leven wordt bepaald door heel veel omstandigheden. Tsja, hoe zou ik nu geweest zijn als mijn moeder vroeger niet zo nodig een baan moest hebben en goed voor mij gezorgd zou hebben? Je wordt gevormd door de mensen met wie je omgaat, door je leefomgeving.
Maak je een keer een verkeerde keuze, door nieuwsgierigheid of door een vergissing, dan is dat niet zo erg. Je kan er van leren. Als je maar zoekend ben in je leven en openstaat voor veranderingen.
Je mag zoeken naar de dingen die waardevol zijn en je zal zeker vaak je neus stoten, maar van vallen en weer opstaan word je groot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk klopt je vraag niet. Je vraagt wat er gebeurt als je tegen je gevoel in gaat. Maar het is een gevecht tussen gevoel en verstand. Want bij het ene weet je wat er gaat gebeuren, en heb je zekerheid.
Bij het andere weet je nog niet wat er gaat gebeuren, en heb je dus geen zekerheid.
Jouw gevoel zal jou de andere -onzekere- kant opsturen, als je eigenlijk een beetje uitgekeken bent op die zekerheid. Je bent er klaar voor om een stapje verder te gaan.
Dus volg de volgende keer je gevoel, als het niets is heb je het geprobeerd, en je kunt altijd nog terug!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de eeuwige strijd tussen het gevoel en ons verstand.
Toch kunnen we in deze tijd niet altijd op ons gevoel afgaan, we zijn in onze ontwikkeling niet voor niets zo ver gekomen.

Als ons gevoel zegt, lekker ergens buiten gaan wonen, klein dorpje, dicht bij zee, veel natuur en frisse lucht, dan zegt ons verstand misschien wel, hoor eens dat kan niet, je hebt hier je werk en een mooi huis, lekker dicht bij je familie, kinderen hier dichtbij op school, waarom zou je weg gaan, je lijkt wel gek!

Naar wie moet je nu luisteren?
Ik ken mensen die nooit geluisterd hebben naar hun gevoel en altijd voor het geld gekozen hebben, ze zijn nu oud en versleten, hebben wel geld maar zijn ongelukkig omdat ze nooit naar hun gevoel geluisterd hebben.
Die houden spijt tot aan het einde van hun leven.
Wat wil je dus? Links of rechts af?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met gevoel intuïtie bedoelt,zou ik zeggen;"Altijd je intuïtie volgen". Ik weet nog dat ik eens met mijn kind (een peutertje nog) bij de huisarts kwam,alleen omdat mijn gevoel (intuïtie) me daartoe dwong. Hij was niet ziek, at goed, dronk goed, was vrolijk, had geen koorts, maar" keek anders uit zijn ogen". De dokter keek niet eens verbaasd maar zei dat een moeder instinct meestal gelijk had en begon te onderzoeken. Bleek dat hij angina had, Zo zie je, dat je gevoel er niet voor niets is en als je die drang voelt om je gevoel te volgen, doe het, anders zul je altijd denken;"Wat als...." ?
amc
14 jaar geleden
Op het moment dat je het gevoel hebt dat je links moet, maar je gaat toch rechts, dan blijkt in je onderbewustzijn dat je gevoel voor rechts op dat moment toch sterker was, en dan is het onbelangrijk waardoor de keuze voor rechts veroorzaakt is.
En of dat een terecht gevoel was... ach, je doet levenservaring op, ongeacht welke kant je op gaat.

Met andere woorden: we gaan nooit tegen ons gevoel in.
14 jaar geleden
Het enige wat altijd gebeurt als je tegen je gevoel ingaat, is dat jij je slecht voelt... Meer niet... Als je iets doet wat niet goed is, dan moet daar de consequentie van zijn dat je je niet goed voelt...

Anders zou je met je hoofd tegen de muur kunnen lopen en beloond worden met een fijn gevoel, dan zou je niet meer stoppen ermee... Zo is het dus gelukkig niet...

Goede dingen moeten goed voelen vanzelf en andersom andersom uiteraard...

Nee als antwoord op de laatste vraag, daarvoor is een oplossing gevonden: Alzheimer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet dat er een heleboel mensen zijn die alles willen weten. Zij gaan bewust/onbewust alles langs om te kijken wat het is en of het iets voor hun is.

Iemand die ik ken is bijvoorbeeld Coach, zij zegt ook dat zij zoveel mogelijk technieken wil leren. Zij is bang dat op het moment suprême als zij iemand helpt, diegene niet kan helpen omdat zij die techniek niet geleerd heeft (bang om te falen).

Iemand die alle wegen bewandeld, zal altijd zoekende zijn. Hun angst zal nooit bevredigd kunnen worden.
Iemand die altijd zoekt, zal daarmee nooit 1 pad nemen en dus ook niet het pad welke voor hun bestemd is.

Diegene zal nooit de kracht ervaren die zij tegenkomen als zij hun eigen pad volgen. Iemand die die kracht ervaart, zal sterk zijn en alles aankunnen.

Antwoord op je vraag:
Als iemand niet zijn pad volgt, zal hij alleen maar zwakker worden. Die kan zich uiten in moeheid, ziekten en angsten.

Als we uit nieuwsgierigheid willen weten wat er rechts ligt, hoeven we alleen maar een ander te aanschouwen die dat pad beloopt.