Hoe kan het dat sommige mensen niet houden van intimiteit?

En dan bedoel ik geeneens sex. Maar het bijvoorbeeld minder leuk vinden om samen te douchen etc.
Ik heb hier zelf ervaring mee met een partner uit het verleden, is er iemand die dit herkent en kan verklaren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe komt het dat mensen oorlog voeren en mekaar de kop inkloppen, terwijl mekaar omhelzen leuker is? Ik denk niet dat daar antwoorden voor bestaan... er bestaan mensen van alle soorten.

Het beste antwoord

Heeft volgerns mij te maken met het willen behouden van eigen territorium. Kan angstige gevoelens of iets dergelijks oproepen als je (te) dicht bij een ander komt, waarbij je eigen identiteit als het ware 'gevaar' loopt....In elk geval voel je je niet geheel prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bingo ! +1

Andere antwoorden (7)

Daar geloof ik niets van... Het kan zijn dat er geen mensen in de buurt zijn waarmee zij dan die intimiteit willen delen, dat kan, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand totaal geen intimiteit wil met geen enkele ander...

Ik kan het dus niet verklaren dat iemand met niemand intimiteit wil delen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men mischien onzeker is over zijn/haar eigen lichaam? Ik kan mij dan voorstellen dat het moeilijker is om samen onder de douche te staan dan samen onder de dekens te liggen (met de lichten uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou sorry hoor, maar ik houd ook niet van douchen met zijn tweeën. Maar dat wil totaal niet zeggen dat ik niet van intimiteit houd. Er zijn nog zoveel andere terreinen waarop ik het fijn vind wél intiem met iemand anders te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vind je het niet fijn met z'n 2 onder de douche? Ik vind dat erg knus :) Lekker elkaars haar wassen en rug boenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bwah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brrrrrr, geen ruimte meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet genoeg ruimte en je krijgt ook niet de volle mep warm water over je heen. Wel eens geprobeerd de zeep op te rapen als je er met z'n tweeën onder staat? Nee, douchen met z'n tweeën is je leven vullen met ongemakken. Wat mij betreft dan altijd. Ieder zijn meug hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb wel eens geprobeerd om zeep op te rapen onder de douche ........
Er zijn veel verschillende vormen van intimiteit, zowel in de vorm van lichamelijk contact als niet-lichamelijk.
Samen zingen of mediteren kan ook heel intiem zijn, of stil naast elkaar een wandeling maken.
Het is wel fijn als partners op dat vlak aansluiting bij elkaar vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Intimiteit prima, maar als ik op een gegeven moment ga slapen wil ik gewoon de ruimte hebben. Het benauwd me als er iemand de hele nacht tegen me aan ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vele vormen van intimiteit, en een ieder ervaart intimiteit anders.
Dus ik vind niet dat je zomaar kunt oordelen over het feit dat sommige mensen niet van intimiteit houden. Misschien houden ze niet van DEZELFDE intimiteit als jij.
Ik heb een zoon met syndroom van Asperger, en je moet echt niet teveel aan hem of dichtbij hem komen. Maar ik kan hele intieme momenten met hem hebben, op zijn manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan zijn dat dit terug is te vinden in de "opvoeding". Ik zelf ben niet groot gebracht met enige vorm van intimiteit; geen knuffels, geen nachtzoentjes, geen troostend gebaar bij verdriet of pijntjes. Ik heb daardoor inderdaad moeite met intimiteiten. Met mijn 42 jaar ben ik inmiddels in staat om de beruchte 3 zoenen met felicitaties uit te delen, maar daar houdt het toch echt mee op!