Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in mijn droom denken?(beschrijving)

Soms als ik slaap en ik droom, kan ik gewoon 'denken' in mijn droom. Zegmaar praten in je hoofd. Wat je wel vaker doet in het dagelijkse leven. dan 'praat' ik gewoon in me zelf dat het een droom is en kan ook vaak zelf in mijn droom wakker worden als ik 'zin' heb. heel vaag. weet iemand hoe het kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat noemen ze lucide dromen,
Hier vind je er meer over.
http://www.goeievraag.nl/vraag/lucide-dromen.114432
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je hersenen staan nooit uit je kan sommige dromen beter herinneren dan andere in je droom kan je soms ook besturen soms niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de droom bestaat uit meerdere fases vanwege de afwisselende hersengolven.

snelle hersengolven (beta-golven) zijn verbonden met actief naar buiten gericht zijn met de mogelijkheid van geconcentreerd werken. hoe langzamer de hersengolven hoe meer naar binnen gericht de aandacht is, en dromen alsof het werkelijkheid is, en men dus kan relativeren, denken, handelen zoals men in werkelijkheid ook zou doen.

het is mogelijk jezelf erop te trainen wakker te worden op elk moment in de slaap. veel mensen kunnen dit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding