Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de voedingsmiddel van de ziel?

Dus iets waarmee je ziel rust krijgt.

Toegevoegd na 5 uur:
geen levensmiddel.!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
960
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft dit te maken met wetenschap??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Liefde, meditatie, slaap, zonlicht, rustgevende muziek, een mooi gedicht: jezelf in balans voelen, wat lukt door de net benoemde zaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Dat zal bij iedereen anders zijn.
Bij mij zijn dat gevulde koeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bovendien zijn ze lekker en vullen ook nog eens de maag!
Slaap... Net zoals je niet lang onder water kunt blijven, moet je ook je ziel te rusten leggen... Dan voedt de ziel zich... en dan kan het weer een diepe ademteug nemen om een dag in de wereld te vertoeven...
dus Slaap...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen, slapen, mediteren

of bedoel je echt voedsel??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een fijne dag beleven met vrienden.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +1
Heel veel liefde, rust en wijsheid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ziel komt pas tot rust als hij helemaal begrepen wordt.

In mijn optiek stelt de ziel zich een doel (taak en vaardigheid) die hij in dit mensenleven wil leren en uitvoeren. Daarvoor zorgt hij dat hij in een gezin geplaatst wordt, om het tegenovergestelde te leren. Pas als jij bewust wordt wat de ziel wil leren, en je naar dat doel gaat leven, dan kan hij tot rust komen.

Dan hoeft hij je niet steeds opnieuw signalen te geven te je pad verkeerd is en tegen de werkelijke ik is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er mogen zijn,. zelfvertrouwen, ..zelf respect
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is,dat ik niet geloof in het bestaan van de ziel. Als je het woord ziel had vervangen door geest,was het makkelijker geweest daar antwoord oo te geven! Rust en ontspanning is het voedsel voor wat jij de ziel en ik de geest noem!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je een conflict heb met iemand is het je ziel die boodschappen geeft dat,, iets ,,niet klopt.Je bent er dan nog niet van bewust wat het is maar je krijgt een signaal dat je daaraan moet werken voor je eigen zielenrust.
Dan heb je meteen het antwoord op je vraag.Wanneer je dit doet doe het dan met liefde ,vertrouwen en respekt dan krijgt je ziel het weer terug en daarmee je rust.
Met andere woorden luister naar je hart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat geen ziel. Dat is een door oude kerkvaders ingevoerd concept, omdat mensen erg veel moeite hebben, dat na de dood, alles 'gewist' is, na de laatste adem. Het uitvinden van het concept 'ziel' is bovendien noodzakelijk onderdeelt van het sprookje van het hiernamaals of het fabeltje van de reincarnatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weten en erop vertrouwen dat je 'er mag zijn".
En een zo stress-loos mogelijk bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard is dit bij iedereen anders. De een komt tot rust met meditatie of een bepaalde soort muziek. Er is niet een bepaalde remedie die voor alle mensen geldt. Probeer uit te vinden waarvan jezelf tot rust komt en waardoor jezelf nieuwe energie krijgt. Maar welk middel dan ook, je zult voldoende rust (slaap) moeten hebben, waardoor je ziel alles heeft kunnen verwerken dat hij heeft meegemaakt. Dit laatste uit zich door te dromen, dan verwerkt je ziel de informatie van die dag.
Daarna moet je eens KELTIC MIST proberen als muziek, maar ook dat is persoonlijk natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mantrazingen: soefi, hindoe, boeddhistisch, joods, christelijk whatever:
hare krishna, om mani padme hum, kyrie eleison, sjem adonai, jay hanuman, la-illah-isq-allah
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens sommigen is het het woord Ohm. Heel langerekt het woord oooooooooooooommmmmmmmmmm zeggen is een vorm van meditatie. Dat woord zou dezelfde frequentie hebben als je hersengolven. Kan ik niet bewijzen, trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding