Alleen met Mind Controll door een Dark Templar in de game Starcraft. In werkelijkheid lijkt me dit niet mogelijk. Overigens wel een beetje afhankelijk van wat je bedoeld met "overnemen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar mij idee kan dit niet. Er zijn wel mensen die zelf geloven dat ze het kunnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, dit is niet mogelijk. Een gedachte is iets wat jezelf vormt naar bijv. een situatie waar je in verkeerd. Ieder mens zal anders denken en dit is niet overdraagbaar via hypnose of wat dan ook. Alleen als de gedachte gedeeld wordt d.m.v. praten is dit over te nemen omdat je het dan hoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hier kan nog lang over gespeculeerd worden. Paragnosten voelen zich beledigt als je zegt dat je hun niet gelooft en sceptische mensen vinden het maar wazige onzin.
Geloof wat je wilt geloven, alleen baseer het wel op eigen feiten en ervaringen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan wel, zie hypnose. Afgezien van dat kunnen je emoties/gevoelens makkelijk beinvloed worden door trillingen op bepaalde frequenties
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is 'Kun', maar dat terzijde.

Ja dit kan. Het wordt ook op grote schaal gedaan.

'Waar heeft hij het nou weer over?' 'Weer zo'n conspiracy theory-figuur?'....

Ik zie mijzelf als over het algemeen erg nuchter en redelijk onderlegd, maar kom toch tot de conclusie dat ook ik soms dingen doe die voor mijn eigen inzicht en geloof niet kloppen (die ik niet gekozen zou hebben).

De psychologie kent een aantal verschillende stromingen, waarvan Psycho-analyse en Behaviorisme een paar van de bekendste zijn.

Psycho-analyse zegt dat alles wat je nu doet, voortkomt uit wat je eerder hebt meegemaakt en gedacht. (onderbewustzijn)
Behaviorisme zegt dat alles wat je doet, voortkomt uit wat anderen je hebben aangeleerd.

In principe hebben alle psychologische stromingen onderdelen die bewijsbaar zijn: vooral de invloed die anderen hebben op de ontwikkeling van jouw psyche (naast je karaktertrekken).

De gevolgen zijn tegenwoordig pijnlijk voelbaar. Dat het zien en meedoen aan virtueel geweld mensen de grens kan laten kwijtraken tussen wat niet geaccepteerd is en wel is volgens mij ook de reden dat er steeds meer jongeren iid 'onbegrijpelijke' acties ondernemen (school-schietpartijen, etc).

Dit is een eenvoudig voorbeeld van hoe iemand psychologische beinvloed wordt om iets te doen dat hij/zij anders niet zou hebben gedaan.

(Ik laat het gebruik van Subliminale berichten in films etc, wat ook de reden voor reclame bij voetbalwedstrijden is, buiten beschouwing).

Het gebruik van Hypnose is ook een mogelijkheid, maar is ernstig afhankelijk van de mentale stand van de te hypnotiseren persoon. Helaas is de huidige jeugd hier waarschijnlijk (op uitzonderingen daargelaten) meer ontvankelijk voor (meer medicijn gebruik, softdrugs, minder inhoudelijke opvoeding).

Of het ook mogelijk is door middel van Telepathie is dan nog een openstaande vraag, maar we leren steeds meer over onze hersenen en geest, dus wellicht dat we in ons leven nog leren hoe het zit met Alfa golven en hoe de realiteit te overbruggen is door het enige dat z'n eigen realiteit kan maken, namelijk de hersenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind het te ver gaan om te zeggen dat je/ik gedachtes kunt overnemen. wat ik/jij wel weet en kan/kunt is iemands gevoelens voelen en eventueel overnemen.
even toegelicht, je komt bij iemand op bezoek en je voelt of je welkom bent of beter na het eerste bakkie kan gaan.
je komt bij een paar op bezoek en je voelt dat ze net ruzie hebben gehad. deze vorm van seniviteit kun je uitbouwen (lees op leren vertrouwen) Als spiritueel therapeut maak ik hier dagelijks gebruik van.
maar iemands gedachten blijven prive.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed antwoord, blij dat er iemand er vooruitkomt dat hij werkt met spirituele mogenlijkheden. Veel jongeren op deze site moeten er nog steeds niets van hebben. Ik werk er zelf ook mee maar als ik dat gebruik in een antwoord dan krijg ik nogal eens negative duimpjes. Maar het zet sommige wel aan het denken. Leuk je , ontmoet, te hebben. groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
trek je niets van die duimpjes aan, maar blijf bij jezelf. geef goede eerlijke antwoorden en schaam je niet voor je spiritualiteit, maar ga niet zweven, blijf vooral geaard.
dat is mijn motto alhier en ik heb nog geen negatieve duim of reactie en ik mijd het onderwerp niet
Gedachten zijn elektrische stroompjes door je hersenen. Deze zijn te meten en op te vangen. Men is al in een ver ontwikkeld stadium dat men gepaalde gedachtes kan lezen of dromen opvangen.

Het is immers ook mogelijk om de straling van een monitor op te vangen en te zien wat er op het beeld staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is goed mogelijk om iemand zijn gedachte te lezen, maar dat moet je niet te letterlijk zien. Als iemand denkt: Ik doe vandaag mijn rode jas aan als ik in het dennenbos ga wandelen. Als iemand deze gedachte op zou kunnen pikken, dan zou er iets uit kunnen komen zoals: Hij doet een jas aan om te wandelen. Het komt dus nooit letterlijk over, maar globaal klopt het wel. Alleen van die rode jas en dat dennebos kwam niet goed door. Indien iemand erg begaaft is op paranormaal gebied, dan komt er wat later, als dat nodig is, ook de rest wel door. b.v.b. iets met een rode jas en iets met dennenbos. Het complete verhaal kan alleen maar komen met de medewerking uit de spirituele wereld. Alleen op eigen kracht zullen wij niet ver komen. Deze medewerking is er alleen als er een goede reden is, bij zomaar voor de grap gebeurt er niets en kan niemand gedachte lezen.