Geobsedeerd zijn door een beroemdheid, hoe kan dit?

Je ziet vaak, voornamelijk kinderen/jongeren, die geobserdeerd zijn door grote beroemdheden. Meisjes die verliefd worden op een beroemdheid, jongens die zich 'gangster' gaan gedragen om op deze beroemdheid te lijken. Al deze beslissingen om zo te gedragen ligt ten gronden aan wat? Wat maakt ons verliefd op een beroemdheid of wil ons lijken op een beroemdheid. Wat in principe gewoon 1 van ons is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Veel mensen, hebben (in ieder een geval tijdelijk) tijdens hun leven de wens om bijzonder en/of beroemd te zijn (dit hoeft niet noodzakelijk samen te gaan).

Vaak is dat in de jeugd en bij veel mensen "slijt" het als ze ouder worden omdat ze dan ook de nadelen zien van beroemd zijn of ze accepteren dat het nooit haalbaar gaat zijn.

Maar door je voor te stellen dat je de vriendin bent van een populaire zanger krijg je het idee dat DAT een heel ander (veel interessanter) leven zou opleveren dan het "gewone" bestaan van nu.

Ik realiseer me dat het al jong begint, kleine meisjes (echt klein, bijv 5 jaar) dromen ervan een prinses te zijn en stoere knapen van diezelfde leeftijd willen graag ridder zijn.

Wat je obsessie noemt is in mijn optiek niets anders dan de wens hetzelfde te willen zijn of in de nabijheid te zijn van een "droomleven".

Voor de één is dat van een rijkaard, voor de tweede van een beroemdheid en voor een derde voor een belangrijk wetenschapper of politicus of andere machthebbers.

Eigenlijk is het een soort droom/verlangen naar iets waarvan de "gewone" man denkt dat hij te weinig heeft:
macht, geld of roem
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beroemdheden lijken perfect, zijn (meestal) knap, hebben hordes fans en hebben een talent. De meeste mensen willen dat ook, dat is logisch.
Vooral in de puberteit zijn jongens en meisjes onzeker over wie ze zijn en spiegelen dan sneller gedrag van anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze mensen hebben alles wat een ander wil hebben

geld, aanzien, een goede stem (of ander talent) mooi uiterlijk, luxe, toekomst, ze komen op plaatsen waar anderen niet komen, ieder kijkt tegen ze op, je kan een trend zetten (neem bv het bieber kapsel) alles wat je doet is gewoon gaaf, goed en helemaal top.

deze persoon is helemaal top, alles eraan is top. wie zou nou niet hier zijn/haar leven mee willen delen en daarvan mee willen genieten?

(ik niet) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verliefd worden of geobsedeerd raken door een beroemdheid is niet anders dan een gewone verliefdheid of de adoratie van een gewoon persoon, behalve dat het "object van adoratie" zich op een afstand bevindt en in de meeste gevallen volkomen onbereikbaar is.

Een verliefdheid ontstaat wanneer je in een ander eigenschappen meent te zien die je zelf heel graag zou willen bezitten.
Na verloop van tijd blijkt dan vaak dat je die eigenschappen al bezat, maar dat ze nog tot ontwikkeling moesten komen.
Als die eigenschappen eenmaal bij jezelf ontwikkeld zijn zie je de verliefdheid of adoratie vaak weer wegebben.

Het is overigens beter hier maar niet te veel bij na te denken.
Want dan gaat de lol van het verliefd zijn of adoreren wel heel snel voorbij .

;-)