Hoe moet ik angst voor kat overwinnen?

Ik loop niet weg ofzo ik aai ze ook maar dat vastpakken durf ik nog niet.
We hebben vandaag een kat gevonden buiten en was heel erg ging bijna dood dachten wij drek naar de dierenarts gebracht heeft antibiotica spuit gegeven was een shok ocharme we hebben nog zo 3x spuitjes gekregen moet ik via mond geven.
Ik heb het met moeilijkheden gedaan hopen dat ze morgen overleeft maar en dan ik wil ze niet wegdoen ik wil het zelf verzorgen heb gewoon een beetje schrik van dat vastpakken hoe moet ik mijn angst overwinnen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Angsten overwin je alleen door ze te trotseren. laat de kat zelf naar je toe komen en aai hem/haar dan voorzichtig. Als dit een goede ervarin wordt (de kat wordt niet aggressief) dan zal je het weer meer durven.
Wat oed trouwens dat jullie zoveel voor een gevonden kat doen!

Toegevoegd na 58 seconden:
Ervarin = ervaring, en oed = goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, succes en plezier ermee!

Andere antwoorden (1)

Gewoon rustig beginnen met elkaar, eerst beetje aaien, dan op schoot. Katten worden meestal niet agressief als je op pakt, als je het maar goed en rustig doet. Mijn kat ligt niet graag op ze rug, weet niet of deze dat ook heeft.

Gewoon rustig beginnen en dan lukt het wel, katten zijn zachtaardige dieren. Veel succes verder.