Hoe kom ik voor mezelf op?

Mensen maken graag grapjes over mij meestal lach ik mee maar ikk vindt dit niet leuk (soort zondebok) en ook zeggen ze soms gemene dingen. Zal waarschijnlijk ook deels door mij komen maar hoe pak ik dit aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb dit zelf ook meegemaakt, en het is inderdaad erg vervelend. Je moet proberen om alle moed bij elkaar te schrappen en er wat van te zeggen. Als je dit gewoon langs je heen laat gaan kun je een hele lage zelfwaardering krijgen, omdat je iedereen maar gewoon over je heen laat lopen. Je kunt ook gewoon bij ze weglopen als ze vervelend doen. Dit soort gevallen maken je niet alleen verdrietig maar kunnen je ook wakker houden in de nacht. Als je de mensen zelf niet durft te confronteren, kun je het beste naar een docent gaan en anoniem het probleem uitleggen.

Het lijkt me een goed idee om te zeggen dat je bepaalde opmerkingen niet leuk vindt. Als het echte vrienden zijn houden ze er wel mee op. Zo niet: misschien toch eens kennismaken met andere, wellicht leukere?, mensen. Je moet het (denk ik) zo maar bekijken: gaan ze met jou om zoals jij zelf met hen om gaat? Want zoals jij mensen behandelt, zo wil je zélf ook behandeld worden toch?

haha misschien is het wat overdreven maar toch:

bekijk het eens positief: ze zijn gewoon jaloers op je en proberen je daarom te kleineren ;)

ondanks dat je meelacht zullen zei die je pesten toch wel merken dat je het niet leuk vind en dat is dan een reden om er mee door te gaan, helemaal omdat je geen verweer toont geeft dat een tegenstrijdige boodschap. Zo va: o hij vind het niet leuk maar blijkbaar kan het hem niet schelen, gaan we lekker nog ff door'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100