Ik heb last van een angststoornis, mag ik dextrose?

Ik weet dat cafeine, theeine, nicotine en alcohol dit soort gevoelens opwekken, geld dit ook voor dextrose? Hoe moet ik anders mezelf opwekken... iemand tips?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tis niet echt een antwoord, maar ik zag net een forum www.angststoornis.com . Voor t geval dat je hier heen antwoord krijgt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een angststoornis hebt, is het belangrijk om ook met die angst aan de slag te gaan. En hele kleine dingetjes kunnen je dan al angst geven. Zoals ook deze vraag je een angst hebt om dextrose te nemen. En dus ook voor cafeine, theeine, nicotine en alcohol. Kan je nog meer angsten benoemen in je leven, maar daar eens een (groei)lijstje van. Dan krijg je een overzicht hoe jou leven er momenteel uit ziet. Elke punt kan je gaan aanpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar = maak

Antwoorden (4)

Ik heb zelf ook angsstoornis gehad en ik heb oxazepam 10 mg geslikt om alles wat beter te kunnen relativeren, je wordt er ook wat rustiger van en je bent niet zo angstig meer good luck
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je bang dat het kwaad kan? Het lijkt mij in ieder geval dat jouw angst in dit geval misplaatst is.
Suiker is echt niet giftig en ik zie niet in hoe het jouw stoornis zou kunnen beïnvloeden.
Probeer het gewoon, avontuur bestaat! Het zal meevallen en er is weer een ding minder om bang voor te zijn!
succes, koos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dextrose is niets meer of minder dan een enkelvoudige, dus makkelijk opneembare suiker. Het is de natuurlijke vorm van glucose. In kleine hoeveelheden is er niets mis mee maar gebruik je veel suiker dan heeft dat zeker invloed op je psyche, echter op een andere manier dan cafeïne, nicotine en alcohol, door de invloed op de insulinehuishouding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek je iets om 's ochtends lekker me wakker te worden ipv de sigaret en de koffie of thee?
Volgens mij mag je best een kopje koffie of thee hoor. Als je maar niet de hele dag door drinkt. Deed ik vroeger, dronk ik 8 koppen koffie per dag. En dan me afvragen waarom ik me zo zenuwachtig voelde! Maar eentje, alleen om op te starten kan geen kwaad. Kun je gewoon proberen (als je geen doktersverbod erop hebt gekregen, maar dat is meestal niet zo bij een angsstoornis).
Roken is zowiezo handig om niet te doen, niet alleen voor de angsstoornis. Maar als je moet stoppen met roken kan dat juist ook je angstgevoelens weer versterken. Lastig, bel in dat geval even met je psycholoog of je huisarts om te overleggen.
Dextrose is een vorm van suiker. Mensen nemen dit na het sporten vaak. Het geeft snel energie en kan je daardoor ook opjagen en zenuwachtig maken. Zeker in grotere hoeveelheden werkt het volgens mij minstens zo heftig als koffie. Je mag het rustig nemen, maar ik zou liever een kop thee pakken als ik jou was (thee is wat minder heftig dan koffie). Bij alles geldt dus: matigen. Door de dag heen is thee volgens mij het minst heftig, maar ook daar moet je geen liters van drinken. Lekker afwisselen met water.
Ander vraagje; ben je niet toevallig heel erg moe, dat je zo'n behoefte hebt aan "jezelf opwekken"? Een angststoornis put uit. Misschien helpt je het meest als je een paar avonden achter elkaar vroeg naar bed gaat? Zou je eens kunnen proberen. Heb je ook minder "pep" nodig.
Nou beterschap hoor! Ook dit gaat weer voorbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super! bedankt voor je steun. Ik ben al bij een huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar een psychologe, daar ga ik morgen heen. Ik rook zowiezo niet dus dat scheelt al, hoef ik er ook niet mee te stoppen. Ik slaap wel wat slecht de laatste tijd, en ik merk ook dat de angst erger word wanneer ik kort of heel slecht slaap. Ik vraag dit ook omdat ik dit weekend naar Pinkpop ga, niet echt een fijne plek voor iemand met een angststoornis maar ik vergeef het mezelf nooit als ik niet ga, dus even doorbijten. en ja, voor Pinkpop heb je dus wel wat energie nodig lijkt me ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je ook rustig even met die psychologe bespreken, ben je mooi op tijd! Je kunt haar om concrete tips geven. De ene angststoornis is de andere niet. Als zij weet waar je met angst op reageert en wat je dan nodig hebt, dan kunnen jullie samen oplossingen zoeken. Bijvoorbeeld een plekje waar je je even kunt terugtrekken, of iemand in vertrouwen nemen, of desnoods een nachtje thuis slapen en dan terugkomen. Of wat dan ook! Oja, pinkpop bestaat ook ná je angststoornis nog hoor! Dus blijf maar bij wat nu goed voor je is. Lekker naar pinkpop gaan kan daar heel goed bijhoren.