Waarom zien sommige mensen homoseksualiteit als een ziekte?

En daarmee wil ik niet iedereen over een kam scheren. Want er zijn genoeg mensen die er absoluut geen probleem mee hebben. Ik begrijp alleen de mensen niet die er wel problemen mee hebben

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

ik denk dat dit voor een groot deel met je opvoeding te maken heeft. als je op groeit in een omgeving waarin homo zijn niet normaal gevonden wordt, ze het ziek vinden als twee mannen verliefd op elkaar zijn., is de kans vrij groot dat je die mening overneemt.

Er zijn ook mensen die het zien als een ziekte omdat als we allemaal homo zouden zijn de mensheid uit zal sterven.
en dan heb je natuurlijk nog het geloof.....geloof en homoseksualiteit gaan voor veel mensen niet samen.

maar stel nou dat je streng gelovig bent en je zoon is homo, dan is het makkelijker om te denken dat het een ziekte is.
- je bent dan in de veronderstelling dat het weer over gaat. (je hoeft het niet te herkennen, van voorbij gaande aard.
- het is een ziekte en daar kan je zoon ook niks aan doen (en kun je gewoon van hem blijven houden)

zo kun je het 'probleem' nog even voor je uit schuiven. je blijft lekker in de ontkenningsfase hangen en dat is voor voor sommige mensen makkelijker dan het te accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mensen zijn altijd bang voor het vreemde, iemand in een rolstoel word ook aangekeken, iemand met een rare muts op ook , zolang iets aparts of een ziekte mensen niet zelf betreffen zal kijken er veel mensen op neer ....

mensen zijn kudde dieren, is er een die anders is dan de rest dan val je er buiten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men zegt wel eens van mensen die opvallend homofoob zijn zelf vaak sluimerende homosexuele gevoelens hebben. De extra heftige anti-homo uitingen kunnen hier een uiting van zijn, als verzet tegen deze gevoelens.

Ik vermoed dat Mozes zo'n man was. Aangezien hij de grondlegger van het christendom, de islam en het judaisme is zijn zijn woorden na hem door heel wat mensen voor 'Waarheid' aangezien. Vooral kerkleiders vonden het heel belangwekkend om te verkondigen dat homosexualiteit een zonde was. Want veel mannen met jurken die niet naar vrouwen omkijken... hebben zelf vaak sluimerende homosexuele gevoelens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand niet normaal is dan is hij (geestes)ziek.
Welke andere verklaring is er nog meer.

We willen toch allemaal hetzelfde zijn. Dus we gooien net zo lang en net zoveel mensen uit onze groep totdat we allemaal hetzelfde zijn. (en waarschijnlijk ook alleen).
Maar een zoon eruit gooien is ook weer onethisch. Dus MOET hij beter worden gemaakt.

Misschien is een andere instellen beter: We zijn allemaal uniek. Niemand van ons is gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die mensen er vanuit gaan dat God de mens perfect heeft geschapen met de bedoeling dat deze mensen zichzelf vermenigvuldigen. Wat daarvan afwijkt moet dus ziek zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn nou eenmaal mensen die alleen hun eigen perspectief zien. Ze kunnen zeg maar een vierkant alleen maar van de voorkant zien en ze zien niet de zijkanten , achterkant en zo. Dus ze zitten vast een hun eigen denk patroon geen inlevings vermogen dat elk mens anders is en uniek.